Nezlobte se na mě ale článek je reklamní slátanina prošpikovaná lží od začátku do konce. Kam až je autor ochoten klesnout aby jen papouškoval výmysly bank.
Tak jen rychle co jsem odhalil:
1) Ušetřené 4h ročně jsou 60*60*4/25=576 plateb ročně, tedy cca 1,5 platby denně. To je totální nesmysl.
2) Ušetřených 11dní: 11*24=264h za život tedy 264/4=66 let aktivního placení. Další nesmysl.
Navíc oba předchozí body počítají záměrně s úsporou 25s počítanou jak zadání s pinem vs bez pinu. Jako kdybych s bezkontaktem už nikdy neplatil s pinem.
3) Ušetřených 25s - nesmysl. Pokud zadávám PIN tak je rozdíl pouze v zastrčení a vyndání karty. Tedy možná 1s zastrčit a 1s vyndat.
4) Zcela se zapomíná na offline terminály. Pokud je karta bloklá nebo už za limitem zadání bez pinu offline terminál dál umožní platit. Záměrně zamlčeno.
5) Rychlost plateb u nových karet je jen uměle vyvolaná tím že banky nasadily rychlejší terminály. Dobře si pamatuji jak po nasazení bezkontakt terminálů v Lídlu se platba klasickou kartou najednou zázrakem zrychlila asi o 20s.
Mimochodem "fakta" v článku včetně těch zcestně vypočítaných časů jsem viděl za poslední rok už několikrát. Jde o marketingový materiál bank a vydavatelů karet. A zdejší "autor" ve skutečnosti KOPÍROVAČ LŽÍ to jen zformuje do něčeho co se má tvářit jako článek.
FUJ! OSTUDA! HNUS!
ad 1+2) bezobsažné tvrzení
ad 3) Záleží jak s bezkontaktem platíte. Pokud vytáhnete peněženku, a mávnete s ní před terminálem (nebo máte rovnou vhodně dostupný přívěšek/nálepku), je úspora značná.
ad 4) no a?
ad 5) Tak si srovnejte jak to vypadá v té frontě v supermarketu. Pokud je ve frontě zákazník s klasickou kartou, vysloveně lidvově řečeno "brzdí provoz". :-) To je patrné na první pohled.
V zásadě jste neuvedl žádné negativum, které by vám bezkontaktní karta přinášela. Jen tu sprostě nadáváte.
A mimochodem stále se zapomíná že ono hlavní zrychlení spočívající v nezadávání PINu vůbec nesouvisí s tím že karta je bezkontaktní. Toto v pohodě banky mohly nastavit už u klasických karet. Ale to by nebylo co psát do marketingových prohlášení a nešel by rozdávat nový a údajně "lepší" produkt.
5) Ten provoz ale nebrzdi "klasicka" karta, ale pomaly terminal. Chodim treba tankovat na jednu benzinku a tam zadavam pin pul vteriny pote co vlozim kartu a prakticky ve stejnem okamziku co zadam PIN se tiskne uctenka a je hotovo. Cela platba netrva snad ani deset vterin a to i s pozdravem.
jako že ten terminál je superpomalý po vložení kontaktní karty a ten samý terminál je superrychlý při přiložení bezkontaktní karty?
Bavíme se o nejnovějším terminálu v supermarketech, kde to srovnání zákazníků s kontaktními a bezkontaktními kartami je jednoduché. Stačí sledovat frontu před sebou.
Ano. dejme tomu. Pokud ji už máte v ruce. Takto se skoro nikdo nechová.
Jenže bezkontaktní kartu nemusíte vyndat z místa trvalého uložení (např. plastový obal + pěněženka). Technicky vzato kartu nemusíte mít vůbec, stačí vám vhodně umístěná nálepka. Pak je ten rozdíl po připočtení "vyndání a uschování karty" naprosto propastný + další výhody vyplývající z toho, že tento typ karty nemá vyraženo číslo a nelze s ním platit "bez přítomnosti".
Nezkoušel jsem, ale tipl bych si že to fungovat nebude :-)
Jak jsem vám naznačil, smyslem této technologie asi nebude to, mít 20 plastových bezdrátových karet. Výhoda je v tom, že můžete mít platební prostředek např. ve formě různých nálepek, které si umístíte kam chcete. Výhoda je, že máte-li více karet, můžete je např. "nahrát" do mobilního telefonu a platit pomocí NFC s tím, že kartu si vyberete v aplikaci. atd...
Technologie umožňuje, aby to fungovalo. Terminál udělaný přesně podle standardu má umět detekovat více karet a dát vám na výběr, kterou chcete použít. Jenže samozřejmě takové funkce něco stojí, takže prakticky to žádný terminál nezvládne.
To máte jako když vznikl standard na CD. Ten obsahuje několik způsobů korekce špatně přečteného CD, ale prakticky je implementovalo méně než 1% přehrávačů.
Jen chci dodat ,že beru bezkontaktní karty od zákazníků a opravdu úsporu času nikde nevidím.Pokud se karta jen přiloží a pípne a zákazník nepožaduje doklad a hned odchází tak budiž,ale většina zákazníků čeká na vytištění dokladu o placení a pak i na účtenku a to vážně není za pět vteřin.Ušetříte jen čas zadávání PIN.Takže pro lidi co si nepamatují čísla super.