Přijde mi, že valná většina organizací působících v našem státě je jaksi infikována nějakým socialistickým nebo jakým myšlením. Nemusím mít vysokou školu v oblasti marketingu, abych pochopil, že nejlepší řešení stížnosti (oprávněné) je vyrobení si ze stěžovatele spokojeného klienta. Jak na to? Přece zcela jednoduše - nejen uznat škodu a zaplatit to co si klient vyčíslí, ale dát něco navíc. Například kdyby zmíněný penzijní fond připsal klientovi 5 000 Kč navíc, vyrobil by si přece skvělou reklamu za pár korun. Klient by se musel tetelit blahem a o svou zkušenost by se jistě podělil. Firma by získala kredit společnosti, která si nejen váží klientů, ale když jim způsobí problém, tak si klienta také patřičně pohýčká, aby se nezlobil. Navíc takový druh reklamy je velmi účinný a nedosahuje ceny ani jednoho mrzkého inzerátu v tisku. Třeba s tím nějaký chytrý mozek přijde a pak uvidíte ten vliv na zákazníka. Samozřejmě je nutné mít dobrý mechanismus proti zneužití....
No, jenže pak by mohl zase ze strany klientů nastat "hon na problémy". Prostě "sousedovi dali 5000 Kč za to, že ...", tak to já z nich dostanu 10 000 Kč za to, že ... . A když ne, tak je dám do televize, rádia, novin, ... .
Napravit chybu - samozřejmě a co nejrychleji, zaplatit doložitelné škody stejným způsobem (a dejme tomu v maximální možné výši), ale tohle by byla dle mého názoru cesta do pekel.