V článku je chyba. Zákon634/92 říká v § 19 - Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.
tedy oé přijetí nebo zamítnutí reklamace se rozhoduje max. do 3 dnů, ale vyřízení /oprava/ musí být do 30 dnů.
To s tím půlrokem a prokazováním je hezká teorie ale v praxi nepoužitelná. Zažil jsem to. Reklamoval jsem troubu po pár týdnech s odkazem na výše uvedený paragraf. Obchodník: "trhni si nohou". Tak jsem to dal na institut mimosoudního vyrovnání a obchodník: "trhněte si nohou i s mimosoudcem". Takže jako jediná šance mi byl doporučen soud. No a budete se soudit o zboží v hodnotě řekněme 7 tisíc?
Zákony jsou k ničemu pokud je nikdo nevymáhá. Dokud nějaký mimosoudní institut nedokáže za takové chování dát obchodníkovi třeba milion pokutu budou si dál dělat co chtějí!
Moznost reklamace zbozi je duvodem, proc nakupuju treba v supermarketech. Dnesni reseni: reklamace chybne namarkovane ceny v Lidlu (Lidl lepi na zbozi ve sleve stitky s novou cenou. Prodavacka naskenovala kod, ale protoze slevovy stitek byl na druhe strane krabicky, prehledla ho). Nakup byl proveden 16.12., vcera jsem prisla na chybu, dneska reklamovala. Vyrizeno okamzite, rozdil ceny mi byl vracen.
Pripad druhy: hypermarket Albert. Zakoupen traktor pro vnuka, upadlo mu kolo (traktoru, ne vnukovi, a to si s traktorem este ani dite nehralo), kolo neslo nasadit zpet. Reklamace provedena obratem, vraceny penize.
V kramu, ktery dela oprsky s reklamaci, odmitam nakupovat.
Vážně by mne zajímalo, o jakou vadu šlo (a o jakého prodejce)... Osobně jsem reklamoval leccos a postřehů z blízkého okolí je ještě více a úspěšnost reklamací reálných vad je v prvních šesti měsících prakticky stoprocentní, tam jsou možnosti prodejci vyvléknout se z plnění mizivé. Problémy samozřejmě vznikají v případě, že existuje důvod ke sporu, zda nejde o vadu, kterou způsobil uživatel sám, ale zase tohle bývá ve většině případů dost jasné, problematická zóna je poměrně malá.
Horší je přirozeně dalších 18 měsíců záruky, tam už je pozice prodejce/výrobce daleko silnější. S důvody sice v obecné rovině souhlasím, ale popravdě si myslím, že toho zneužívají poměrně často :-(