Hlavní navigace

Na návštěvě v UniCredit Bank

Autor: Dalibor Z. Chvátal

UniCredit Bank má centrálu v Praze a obývá všech 17 pater vysoké budovy. Podívali jsme se jí pod pokličku, abychom viděli, jak vypadá zázemí, které jako běžní klienti neuvidíte.

V rámci seriálu Na návštěvě zavítáme vždy na nějaké zajímavé místo spojené s finančním světem. Tentokrát jsme se podívali do centrály UniCredit Bank, která sídlí v Praze v Želetavské ulici.

Vznik skupiny UniCredit

Vznik skupiny UniCredit se dá vystopovat až do roku 1473, kdy vznikl bankovní dům Rolo Banca. Samotná skupina UniCredit pak vznikla sloučením devíti italských bank a integrací s německou skupinou HVB a italskou bankou Capitalia.

Rozšíření služeb banky do střední a východní Evropy začalo s akvizicí polské Bank Pekao, která proběhla v roce 1999. Skupina UniCredit tehdy vystupovala pod jménem UniCredito Italiano.

V dalších letech pak došlo k akvizici skupiny Pioneer Investment, ze které byl následně vytvořen Pioneer Global Asset Management. Další akvizice probíhaly i v Bulharsku, na Slovensku, v Chorvatsku, Rumunsku, Turecku i v České republice.

V roce 2005 se UniCredit spojila s německou skupinou HVB. (Německá skupina HVB vznikla v roce 1998 sloučením dvou bavorských bank – Bayerische Vereinsbank a Bayerische Hypotheken-und Wechsel-Bank.)

V roce 2007 došlo ke spojení skupiny UniCredit se skupinou Capitalia. (Skupina Capitalia byla založena v roce 2002 integrací skupiny Bancaroma group a skupiny Bipop-Carire.)

Aktuálně působí skupina UniCredit v 17 zemích a má zastoupení na 50 trzích. Po celém světě má 40 000 000 klientů, více než 8500 poboček a 147 000 zaměstnanců.

UniCredit Bank v České republice

V České republice zahájila banka činnost 5. listopadu 2007. UniCredit Bank vznikla integrací dvou bankovních domů – HVB Bank a Živnostenské banky.

Perličky ze života klientů

Nejvyšší transakce jednou kartou

  • Nákup v obchodech – 300 000 Kč za nákup šperků
  • Nákup na internetu – 310 000 Kč za nákup v kategorii Zábava
  • Nákup v zahraničním obchodě – 480 000 Kč za nákup šperků
  • Druhá nejvyšší transakce byla 405 000 Kč za nákup zahraničního zájezdu

Největší počet transakcí jednou kartou (za měsíc)

  • Nákup v obchodech – 91
  • Nákup na internetu – 43
  • Nákup v zahraničním obchodě – 56
  • Výběr z bankomatu v České republice – 30
  • Výběr z bankomatu v cizině – 15

Největší výběr hotovosti z bankomatu

  • 80 000

Nejexotičtější měna, ve které se platilo kartou 

  • Komorský frank (Komory) nebo Haitský gourde (Haiti)

Nejstarší klient

  • Muž – 89 let
  • Žena – přes 100 let

Nejvyšší poskytnutá půjčka

  • Spotřebitelská v maximální výši 1 milion Kč
  • Hypotéka v objemu 30 milionů korun.

UniCredit Bank si vede i statistiku plateb nebo přihlašování do internetového bankovnictví. Do něj se klienti banky nejčastěji přihlašují v pondělí, kdy počet přihlášených klientů vzroste i o 40 % oproti průměru. Naopak nejméně přihlášení zaznamená systém banky v sobotu. Co se týče plateb, ty posílají klienti většinou mezi 9. a 12. hodinou.

Na návštěvě v bance

Centrála UniCredit Bank má 17 pater a ve všech sídlí banka. Pokud jdete za kýmkoli dovnitř, do centrály, musíte se ohlásit na recepci.

Následně vám přidělí návštěvnickou kartičku a vy můžete projít přes turnikety.

Turnikety u vstupu do centrály banky.
Autor: Karel Choc

Turnikety u vstupu do centrály banky.

Přes ty chodí i sami zaměstnanci kdykoli, když potřebují odejít z budovy.
My začínáme naši návštěvu v 11. patře v Oddělení retailového bankovnictví.

Retailové oddělení.
Autor: Karel Choc

Retailové oddělení.

Na tomto oddělení se řeší veškeré produkty určené běžným retailovým klientům. Vytváří se tu běžné účty, investice atd.
Na každém patře mají k dispozici také kuchyňku.

Kuchyňka v Oddělení retailového bankovnictví.
Autor: Karel Choc

Kuchyňka v Oddělení retailového bankovnictví.

Její funkce jsou ve všech patrech stejné, liší se pouze designem a barvou. Na Oddělení retailového bankovnictví mají modrou.

Telefonní budka. Tady si mohou zaměstnanci vyřídit pracovní hovory.
Autor: Karel Choc

Telefonní budka. Tady si mohou zaměstnanci vyřídit pracovní hovory.

Pokud by si zaměstnanci potřebovali vyřídit telefonní hovor, mají k dispozici tyto telefonní budky. Mají lepší akustiku, ale samozřejmě nejsou zvukotěsné. Pokud tedy jde o hovor osobního charakteru, nebo nechtějí rušit své kolegy, jdou telefonovat například na chodbu.
Na každém patře se také nacházejí přibližně dvě zasedací místnosti. Ty jsou určeny k menším schůzkám či meetingům. Svým počtem by ale nebyly dostačující, a tak má banka polovinu jednoho patra vyhrazenou pouze na zasedací místnosti. Pokud chcete jednu z nich využít, musíte si ji zarezervovat a při příchodu se ohlásit na této recepci.

Recepce v oddělení zasedacích místností.
Autor: Karel Choc

Recepce v oddělení zasedacích místností.

Na jednom z oddělení se řeší také obsah e-shopu, který UniCredit Bank provozuje.

Tady se přidávají nové produkty a nabídky do e-shopu UniCredit Bank.
Autor: Karel Choc

Tady se přidávají nové produkty a nabídky do e-shopu UniCredit Bank.

Tito zaměstnanci řeší vzhled webových stránek, jeho obsah, JavaScript a nasazení produktů do systému e-shopu.

Pokud byste si z internetového obchodu něco objednali, nejdou ale objednávky k těmto pánům, nýbrž na oddělení vedle.

Pokud si objednáte nějakou službu přes e-shop, budou ji řešit právě na tomto oddělení.
Autor: Karel Choc

Pokud si objednáte nějakou službu přes e-shop, budou ji řešit právě na tomto oddělení.

Tady zpracovávají vaše objednávky, kontaktují vás zpět a řeší s vámi, jaké podklady musíte dodat, co je potřeba apod.

V centrále se nachází také call centrum, ale vy jako klient nebo potenciální zákazník se sem nedovoláte.

Call centrum.
Autor: Karel Choc

Call centrum.

Toto je režimové pracoviště a volat sem mohou pouze zaměstnanci banky. Ne však za účelem informování či sjednání služeb sami pro sebe. Nejčastěji sem volají zaměstnanci bank, když na pobočce například představují nějaký produkt klientovi, ale potřebují doplňující či podrobné informace.

Pokud byste do banky volali vy jako zákazníci, zvednou vám telefon pracovníci call centra v Českých Budějovicích, které se zaměřuje na komunikaci se zákazníky. Nejvytíženější je statisticky čtvrtek v časech od 17. do 19. hodiny. Naopak nejméně lidí volá na zákaznickou linku v neděli ráno.

Privátní bankovnictví

Na 12. patře banky se nachází Privátní bankovnictví. Abyste mohli být klientem tohoto segmentu, je potřeba splnit podmínku, že máte ve volných finančních prostředcích alespoň 3 000 000 Kč. Banka ale své klienty sleduje, a pokud se někdo této hranici blíží, může mu nabídnout různé výhody ze segmentu privátního bankovnictví, byť ještě není členem.

Oddělení privátního bankovnictví.
Autor: Karel Choc

Oddělení privátního bankovnictví.

Banka disponuje ještě jedněmi prostory privátního bankovnictví. Ty se nacházejí v Praze na Náměstí republiky, a ne přímo v centrále. V rámci tohoto segmentu nabízí banka klientům například služby kunsthistoričky, která je přímo zaměstnankyní banky a radí například s investicemi do obrazů, soch a dalšího umění.

V bance se také nachází několik sprch, které jsou dostupné všem zaměstnancům. Sice není sprcha na každém patře, ale v rámci banky mohou zaměstnanci využít jakékoli sprchy v jakémkoli patře.

V přízemí se nachází také jídelna, která je určena zaměstnancům banky. Pokud by ale nechtěli obědvat tady, mohou využít i některou z přilehlých restaurací.

Na více fotografií z reportáže se můžete podívat v naší fotogalerii níže.

Našli jste v článku chybu?