Společnost Europ Assistance je na českém trhu od roku 2001. Právě v tom roce totiž otevřela v Praze svou asistenční centrálu pro český a slovenský trh. Tehdy zahajovala své služby poskytováním technických a lékařských asistenčních služeb.
V roce 2003 otevřela společnost v Praze druhé call centrum, tentokrát mezinárodní a vícejazyčné. Zde se poskytovala asistence klientům leteckých společností v oblasti vyhledávání ztracených zavazadel.
V roce 2005 došlo k restrukturalizaci poskytovaných služeb do 4 linií:
- Automotive (asistenční služby pro automobily – viz výše).
- Zdraví.
- Cestování.
- Domácnost a rodina.
V roce 2006 začala Europ Assistance prodávat i vlastní produkty. O 6 let později, v roce 2012, došlo k založení dceřiné společnosti ČP ASISTENCE, která byla poskytovatelem asistence pro Českou pojišťovnu.
A v roce 2015 přibyla poslední oblast, ve které společnost poskytuje své služby, a to služba Concierge.
Návštěva
Společnost sídlí v budově Generali na pražském Pankráci.
Jak už název napovídá, není v celé budově sama. Patří jí pouze jedno ze čtyř pater.
V prvním patře najdete call centrum. V těch ostatních už sídlí společnost Generali.
Ačkoli sídlí společnost pouze v jednom patře, vše je rozdělené dle jednotlivých oblastí, ve kterých se služby poskytují.
Automobily a domácnost
První část celého call centra je rozdělena na pracovníky, jež poskytují asistenční služby pro domácnost, a ty, jež se specializují na asistenční služby pro motoristy.
Tady sedí operátoři, kteří poskytují služby v oblasti automobilů. Tedy zajišťují odtah vozidla, náhradní dopravu posádky vozidla apod.
Takto se pracovníkům zobrazují nahlášené nehody a asistenční vozy, které jsou v okolí. Pokud se vám tedy například na dálnici stane nehoda, pracovník si vás zaměří a následně z této mapy určí, které vozidlo je schopno se k vám dostat první a to následně za vámi vyšle.
Na konci místnosti jsou dva stoly vyhrazeny pracovníkům, kteří zajišťují tuto službu pouze pro Českou pojišťovnu.
Cestování
V druhé části call centra pak sedí pracovníci, jež obstarávají zbylé 3 kategorie.
Sem se dovoláte, pokud si na dovolené zvrtnete nohu nebo vám bude zle. Asistent na telefonu s vámi danou situaci začne řešit, a pokud budete potřebovat radu lékaře, přepojí vás k němu. Lékařky sedí za prosklenou zástěnou.
Europ Assistance má k dispozici 4 lékařky. Místnost je obsluhována 24 hodin denně, takže ať zavoláte v jakoukoli hodinu, lékař tu v případě potřeby sedí. Nedovoláte se mu ale přímo, musí vás přepojit.
Zdraví a služby Concierge
Poslední stůl, který zde mají, obsluhují pracovníci, kterým se dovoláte v případě, že budete chtít zakoupit lístek do kina nebo konzultovat svůj zdravotní stav.
V praxi to může vypadat i následovně.
Zavoláte, že chcete koupit lístky na divadelní představení, muzikál či jinou kulturní akci. Pracovnice na telefonu pak začne vaši žádost vyřizovat.
Vybere vám místo podle vašeho přání, lístky vám zakoupí a vše se strhne z vaší platební karty.
Kromě toho zde ale sedí i pracovníci, jež poskytují konzultaci v oblasti zdraví.
Sem se dovoláte v případě, že onemocníte například zánětem středního ucha. Pracovník následně zajistí například ubytování v okolí nemocnice pro osobu, která vás tam zaveze. Nebo vás přepojí na lékaře, se kterým můžete svůj stav prokonzultovat a rozhodnout se, zda je nutné jet na pohotovost, či vyčkat do rána.
Zázemí
Svým pracovníkům poskytuje Europ Assistance i zázemí. Tím nejzákladnějším jsou skříňky, kam si mohou pracovníci odložit své věci při příchodu do práce.
Nezbytnou součástí pracovního prostoru je i kuchyňka.
K dispozici tu mají i prodejní automat, kávovar a mikrovlnné trouby na ohřátí jídla.
Zajímavým zpestřením je relaxační místnost, kam mají pracovníci během pracovní doby přístup. Práce v call centru je poměrně psychicky náročná, a pokud potřebují trochu odpočinku a zbavit se stresu, je jim místnost k dispozici.
Kromě erárního notebooku, který může využít kdokoli, je tu k dispozici i několik zásuvek na dobíjení telefonů, sedací pytle a nafukovací míče.
Mech na stěně je pravý. Má navozovat pocity klidu a evokovat spojení s přírodou.
Konferenční místnosti
Pro případ konferencí a schůzí má call centrum k dispozici i konferenční místnosti.
A mají tu i místnost školicí.
Ta je tu pro případ, že by bylo potřeba pracovníky přeškolit či vyškolit na nějaký nový produkt či službu. Probíhají tu ale i školení ohledně komunikace se zákazníkem.
Na další fotografie z naší návštěvy se můžete podívat v galerii.