Sice nejsem bohatý klient, ale větička z onoho telefonátu z článku by mě také neoslovila. Dnes už je rybníček vylovený a ono není pomálu kde brát. Uhrovatý mladíček v nepadnoucím kvádru s příšernou kravatou ve mě vzbuzuje lítost do té doby, než vytáhne desky společnosti, kterou zastupuje. Většinou to jsou všiváci z OVB, BrokerConsulting, Partnets nebo podobných kruhů. Pak už ve mě vzbuzuje pouze zlost. Být ovšem majitel desítek nebo stovek milionů, takovýhle existence bych nepouštěl přes práh.
Bohatý člověk (pozor, nikoli zbohatlík - to je rozdíl) zpravidla poradce nepotřebuje. Právě proto je bohatý. Umí se o své peníze starat sám. Neříkám, že se nemůže zeptat, ale ptá se vždycky lidí, u kterých má jistotu, že ho neokradou.
Pro bohatého člověka jsou aktiva (neříkám peníze, těch má zpravidla minimum) víceméně radost, pro některé jsou i vášní a pracovat s nimi zatraceně umí.
Zbohatlíkovi je to jedno, nakradl jednou, nakrade i podruhé. A chudí, to znamená ti, co nemají ani desítky milionů to zpravidla neřeší.
Nemyslím si, že v dnešní době by člověk odborníka nepotřeboval at se jedná o bohatého, nebo někoho z té střední vrstvy. Každý potřebuje odborníka, a to v jakémkoliv segmentu, zubaře hledáte a chcete aby byl profíkem ve svém oboru, to samé právníka, nebo účetní atp…mohl bych to vypisovat do nekonečna. A z vlastní zkušenosti vím, že právě když jste v té vyšší vrstě tak se vám pro investování a zhodnocování peněz naopak hodí nějaký specialista co se v tohle orientuje. Že vidíte ve společnostech uslintané mladíky v obleku, tak já osobně se společností partners spolupracuji a můj zástupce se této podobizně zrovna nepodobá a to ani z hlediska práce.
Pochopit myšlení klienta :) Tihle lidé většinou přemýšlí úplně jinak a tak poradci v podstatě nemají šanci se vžít do jeho způsobu myšlení a uvažování. Bonitní lidé, kteří disponují stovkami milionů mají tak diametrálně odlišné názory na život, způsoby fungování, přístup k životu, že toto si myslím, že nedokáže i sebelepší poradce.
Jenom snad douška k tomuto názoru. Zaujala mne větička, pochopit myšlení klienta. To je přímo magické. Jak klient, tak i poradce musí být bohatí lidé. Z mnoha důvodů. Jak mi má radit chudák, co toho sám moc nemá. Pochopit bohatého klienta může tedy zase jenom bohatý člověk. Ovšem při platech osobních poradců vázaných často na provize je tato myšlenka k ničemu. Opravdu zajímavé...