Mám zuno pár dnů a musím říct, že na první pohled vypadá vše oproti původní verzi mbank a dokonce současné verzi FIO značně profesionálně. Inet banka vypiplaná, přehledná, perfektně a přehledně vypadající výpisy v PDF, odezva supportu cca do hodiny až dvou atd. Např. odpovědi mBank byly vždy v řádu týdnů u reklamací pro jistotu měsíců.
Takže ano, nabídka Zuno pokud máte na mysli ceník není nic extra. Ale nejde jen o to. Zatím mě přijde že Zuno má našlápnuto být dobře fungující profi bankou narozdíl od těch amatérů mbank a FIO.
Ve FIO i mbank jsem hned po zřízení konta našel spoustu bugů. U Zuno zatím kupodivu ani jeden, když odpustím slovenčinu v kontrolních SMS..
Už jsem to tu jednou vypisoval a nemíním se opakovat. Pro dnešek opravdu stačí názor v tom ohledu, že Zuno vypadá (zatím!) od prvního dne jako dospělá profi banka bez chyb,s profi přístupem supportu, kdežto mbank začala funkcemi a vzhledem zapadat mezi pseudo-profi banky tak po pár letech, podpora sprostá a bidná dodnes, a fio vypadá do dneška jak nějaká omylem vypuštěná alfa verze inet bankingu.
Samozřejmě neříkám že fio nebo mbank nemůže někomu sloužit, stejně jako spousta lidí ráda používá betaverze SW jen proto že jsou zadara..
Je zajímavý že fanatičtí zastáncio FIO banky mě vždycky začnou obviňovat že jsem od konkurence - je to trapný a ubohý. Já mám účty ve spoustě bank a tak mohu porovnávat toť vše. U většiny "nových" bank jsem byl vždy jedním z prvních klientů tak znám i ty jejich začátky i to jak vypadají dnes, takže svedu posoudit i nějaký vývoj.
Jenže vývoj se většinou odvíjí od nějakých (kladných) reakcí na upozornění na chyby apod. Mbanka je úplným zářným příkladem ignorance hlášení chyb a ještě ty jejich arogantní a často sprosté odpovědi z podpory. FIO je na tom trochu lépe - jsou slušnější ale na hlášení chyb kašlou podobně.
Například taková ČS u které už roky nejsem se za poslední roky dokázala s inet bankou sakra posunout dopředu, to samé třeba KB. A kam se za ty roky posunula FIO nebo Mbanka? Oni o centimetr. Aha já zapomněl - mbanka má nový skin! :-) A protože se něco podobného dá čekat od Zuno tak je dobře, že začali na úplně jiném rozuměj vyšším "levelu"..
Mě už to fakt unavuje - člověk pátrá po chybách, píše to na podporu a tam mě odpovědí akorát "to není chyba ale vlastnost". U mbank a FIO opravdu velice častá odpověď, nebo možná spíš default odpověď.
A mám já marnit čas tím abych vzpomínal co jsem za ty roky všechno našel za chyby a znovu to psal ještě sem?
Znovu zopakuji svůj jasný NÁZOR a ať si o tom každý myslí co chce - FIO vypadá úplně jasně jako sociální banka odpovídající ceně. Mbank se po těch letech aspoň snaží tvářit jako trošku profi a ZUNO tak prostě vypadá od prvního dne. Přece jenom ta rajfka a hou-nou na pozadí je znát..
Mimochodem na ten nesmysl o konkurenci odpovím podobně - Méďa Béďa je zaměstnanec FIO placený za prolézání diskusí a fanatické obhajování jejich sranda banky. Mimochodem třeba mbanka ze začátku takových lidí "v akci" měla spoustu.
Ale bobánku, pokud sem nejsi schopen dát jeden jediný příklad toho, co ty považuješ za chybu, tak jde z tvé strany opravdu jen o žvanění...
Ona zase taková Česká pojišťovna vypadá jako hogo fogo, ale přitom to je ústav pro mamlasy, kteří se ještě nevšimli, že v pojišťovnictví existuje konkurence...
Prominte Bobe, ale jste opravdu žvanil. Používám internet banking od počátků v zavedení v ČR (jak profesně tak soukromě). Mohu srovnávat ČS.a.s, Komerční banku, eBanku (dnes RB), mBank, FIO, ČSOB. Vámi uvedení "outsideři" mBank a FIO si toto zařazení nezaslouží. Vzhledem k tomu, že jste neuvedl ani jediný tzv BUG na který jste upozorňoval, lze se domnívat, že to budou blbosti, na které prostě operátorům supportu nestálo za to ani odpovídat. Časy se opravdu mění, banky vykazují obrovské zisky a oškubávají klienty, kteří si to začínají uvědomovat. Česká spořitelna, která je dle mého jeden z nejdražších bankovních ústavů v zemi má (opět dle mého mínění) jeden z nejtragičtějších internet bankingů a nominoval bych ji na první místo v úbytku klientů v horizontu 5ti let. mBanka nepočítala s kreativitou klientů v tuzemsku a musí si ujasnit kam chce vlastně patřit. Jejich internet banking ale funguje slušně a pro nenáročného klieta z privátního sektoru je naprosto postačující. s FIO bankou mám zatím nejkratší zkušenosti, ale jejich internet banking je přehledný a fungující. Nejlepší IB má RB, která jej koupila s eBankou. Tam by možná bylo fajn, kdyby bylo možné měnit PIN karet dle užiatele a generovat stejně pohodlné výpisy a potvrzení o platbách jako to má mBanka. Jenže mBanka a FIO jsou zadarmo.