Vlákno názorů k článku Můžete se na nás spolehnout, říká Česká spořitelna a vsází na emoce od Pavel - Jsem aktivním klientem ČS od roku 1995. Je...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 3. 2017 9:24

    Pavel (neregistrovaný)

    Jsem aktivním klientem ČS od roku 1995. Je pravda, že začátky byly krušné, ale to u všech bank. První bankomat, první autentizační kalkulátor, první vkladomat. Ale postupně se to dalo.
    Dále je pravda, že občas jsem čelil nějakému tomu nesmyslného poplatku, ale to se také brzo poddalo.
    Dneska jsem už klientem sekce Blue, mám všechno zdarma, perfektní servis a skutečně se mohu na Spořku spolehnout. A když náhodou najdu někde jinde něco lepšího, nic mi přece nebrání v tom, abych to také nevyužil. Ale i jinde jsem se hodně spálil, namátkou třeba KB, ČSOB nebo mBank.

  • 8. 3. 2017 11:01

    * (neregistrovaný)

    Ale jo, dnes jde se Spořkou vyhandrkovat i dobré podmínky - Jinak by tam Patrik Chrz neměl jeden z účtů. Jenže pro obyčejného člověka, co to nemá jako sport, nechce s tím marnit čas a peníze, pořád to hlídat... Proč?

  • 8. 3. 2017 12:18

    fremantle

    Není důvod se "handrkovat" - banka má jednoduše vydaný sazebník, který se mi buďto líbí nebo ne, tak ho buďto akceptuji nebo můžu jít jinam. A aktuální podmínky obyčejného balíčku Účet s MZF jsou celkem vstřícné, nesporně ještě lepší, než byli u OÚČS II, jehož prodej ukončila ČS vloni.

    Já jsem byl taky v segmentu Blue (kde jsem prakticky "začínal", předtím jsem ČS dost dlouho odolával a je fakt, že příliš neměla co nabídnout klientovi, co byl zařízený jinde), po určitých změnách v produktové nabídce (ukončení II. pilíře a původní řady kreditních karet) jsem se uchýlil ke službě Erste Premier, kde byly paradoxně podmínky ještě mírnější (stačí splnit prakticky jen obrat), ale příliš to nenaplnilo moje očekávání (tváří se hodně hogo fogo, ale koneckonců nenabízí více než obyčejný retail), účet jsem si chtěl ale ještě ponechat, protože od nedávných dob Blue mi zůstaly ještě na majetkovém účtu nějaké podílové listy, takže volba byla buďto Základní účet bez poplatku za vedení (sice včetně karty, ale výměnou prakticky za nepoužitelný platební styk - zpoplatněné odchozí platby) anebo Účet se službou MZF, který je při splnění podmínek bez poplatku a bezproblémově použitelný...

    Jediná podmínka, co mi vadila nejvíce byla nutnost uskutečnění aspoň 1 platby kartou (debetní kartu k běžnému účtu používám nejvýše na příležitostné vklady vkladomatem, ale pamatovat si, že ni "musím" zaplatit nechci), tak jsem si požádal o kreditní kartu, kterou používám normálně a podmínka se tak započítá (a karta je vedena bez poplatku za vedení při útratě aspoň 3000 Kč měsíčně).

    Vím, že spousta klientů může mít problém překousnout, ale stejně tak má banka si právo stanovit kritéria, podle nichž by chtěla dosáhnout, aby klienti využívali i jiné služby, na kterých může už i reálně něco vydělat (ostatně pokud by mně mělo stačit přijmout výplatu či důchod, abych si ji na několikrát po pár stokorunách vybíral za měsíc z bankomatu, tak bych taky právě neměl motivaci mít účet u ČS, ale zvolil bych si banku s jednoduššími podmínkami - ostatně je to férový obchod, banka by stejně ze mě nic neměla a když si nějaká nízkonákladová banka myslím, že mě jako klienta dokáže vytěžit lépe, tak budiž, to je zase její obchodní rozhodnutí - jen já můžu mít jako klient akorát problém, až u ni budu poptávat služby jako třeba hypotéka, levný účelový úvěr ze stavebního spoření, kreditní kartu či investice a budu chtít, aby to vzájemně nějak fungovalo)...

    V neposlední řadě ono to bude pořád jen o kompromisech - u žádné konkrétní banky nelze dosáhnout stavu, kdy mě na něčem nakonec "neodrbe", s největší pravděpodobností třeba na nevýhodných lichvářských kurzech cizích měn při použití karty v zahraničí či zahraničním platebním styku - ale to vesměs platí i u "levné" banky, takže klient, který to nechce sledovat a "lepit" si služby z deseti účtů v pěti bankách to stejně nakonec nějak zaplatí (leč to nebude na výpisu vidět, třebaže tam žádná položka "poplatek" ani figurovat nebude).

  • 8. 3. 2017 13:10

    * (neregistrovaný)

    " nesporně ještě lepší, než byli u OÚČS II, jehož prodej ukončila ČS vloni."

    No právě. Kdo to má pořád sledovat? Co bylo před kolika? 9-ti týdny? To dnes už neplatí. A až se budou vlaštovky řadit k odletu na drátech, dost možná to bude zase jinak.

    Ale proti gustu...

  • 8. 3. 2017 14:09

    fremantle

    Ten chyták je v tom, že tohle je v každé bance, včetně těch "levných" - jeden příklad za všechny - mBank - kdysi "bezpoplatková" banka, nyní se chová hůře, než nějaký moloch... Debetní kartu bude mít klient bez poplatku, jen pokud ní utratí platbami u obchodníka aspoň 1500 Kč měsíčně a výběry z bankomatu jsou taky bez poplatku jen při výběru aspoň 1500 Kč - pokud zákazník nemá jako hobby po večerech čtení poslední revize sazebníku poplatků a bude svůj účet používat tak, jak byl třeba dosud zvyklý, tak už se to sype - 29 Kč sem, 29 Kč tam.

    Zatímco u té ČS se až tak hodně zásadního nestane - klientovi pořád zůstane starší typ již neprodávaného účtu vedeného dle původních podmínek, "jen" může případně přijít o výhody toho novějšího účtu (třeba by si "pouze" platil (nebo předplácel z odměnového programu) u OÚČS II balíček transakcí, na který by měl nárok v ceně Účtu s MZF, pokud by své chování nemusel měnit vůbec) - u mBank by si zákazník příliš nevybral a změna se dotkne každého stejně.

    Samozřejmě nelze paušalizovat, existují samozřejmě i plošní změny, které se můžou dotknout určitých klientů - banky se obecně snaží třeba zejména omezovat práci s hotovostí, kterou je zpracovávat relativně nákladné a místo využívání pokladen preferují například modernější vkladomaty levnější na provoz (na druhé straně "levné" banky dosud neumí s hotovostí pracovat vůbec žádným způsobem - třeba ta mBank zprovoznila svůj první vkladomat letos, ač ho poprvé slibovala v roce 2008).

  • 8. 3. 2017 20:48

    Ach jo (neregistrovaný)

    Ale jdi ty. mBanka se chová, ve srovnání se svými vlastními slliby hodně špatně, hodně se zhoršila. Ale jestli to chceš srovnávat s tím čím to srovnáváš... škoda něco psát. Snad jen, že se tímhle chováním přiblížila Spořce, KB atd. To, že má něco zdarma s nějakou podmínkou ji nestaví nad Spořku, která na tom není lépe.

    Což sice znamená, že není důvod jít k mBance, jenže jestliže nechceš jít k mBance, tak potom není ani důvod jít ani ke Spořce.

    Rozdíl ve prospěch Spořky je jediný: klienti jsou zvyklí, a tak nějak to i od ní očekávají.

    Na druhou stranu jsou tu i banky, kde si klienti zvykly, že tato banka takové podrazy nedělá. Již skoro 20 let. A Spořka to opravdu není.

  • 8. 3. 2017 21:03

    Pavell+ (neregistrovaný)

    V tuto chvíli je úroveň jednání mBank a České spořitelny stejná. Pokud budete dělat to či ono, můžete mít služby bez poplatku, pokud si nedáte pozor odrbou Vás. Za mne nebrat ani jednu z těchto bank.

  • 8. 3. 2017 22:17

    kapitán Nemo (neregistrovaný)

    Mimo toho, že při útratě nad 3000/měs. je zadarmo, poskytuje ta KK nějaký bonus?

  • 8. 3. 2017 21:16

    Petr_007

    Také jsem byl u CS. Dlouho. Ale nějak mne nenadchly.
    Pomalá modernizace. Moloch. Když jsem přišel žádat o půjčku, tak jako dobrému a dlouhodobému klientovi mi nabídli vyšší úrok než konkurence.
    Stejné u hypošky - ukončení fixace, splácení na 1+, ale nabídnuty horší podmínky než konkurence.
    Vrátil bych se k nim. Pokud bude vlastněna českým vlastníkem, tak jsem zpět téměř okamžitě.

    Zdroj CT24:
    Skupina Erste Group Bank, která Českou spořitelnu ovládá, v roce 2015 dostala do ztráty 1,44 miliardy eur (39,63 miliardy korun).
    Za rok 2015 poslala CS Erste Group 11miliar Kc.
    Celkem za roky 2013, 2014, 2015 je to cca 27miliard Kc.
    CS prošla před prodejem masivním státním očištěním od nekvalitních úvěrů za více než 40 miliard korun a byl doplněn její kapitál. Prodejní cenu 19 miliard korun proto mnozí ekonomové považovali za poměrně nízkou.

    A bohužel CS podporuje think-tank Evropské hodnoty, který rozhodně evropskými hodnotami neoplývá. :-(

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).