Jak mohou banky dělat obchody, když nejlevnější úvěr je na cca 20 % p.a., jejich dceřinné společnosti (splátkové prodeje) prodávají na 34 - 55 % p.a. a leasingové společnosti na cca 100 % p.a. Cožpak se lze takhle zadlužit? Banky sice inzerují "již od", ale sazby "již od" jsou pro milionáře, který si náhodou zapomněl peněženku. Zákon zná sice slovo "lichva", ale definuje ho jako "neúměrný poplatek". Český klient by se sice mohl úměrně zadlužit, ale s relativně malým platem a nejistým pracovním zařazením (pracovní smlouvy opakovaně na dobu určitou, "švarc-systém" - mimochodem, proč vlastě zavřeli toho Švarce, když to nebyl kriminálník, ale průkopník?), kdy mu banky kladou všechny možné překážky, aby mu nepůjčily, tak se ani k půjčce nedostane. Banky na jedné straně chtějí půjčovat, na druhé straně půjčí jen zaměstnanci, který pracuje minimálně dva roky, má určitý příjem, jeho zaměstnavatel má pevnou telefonní linku, ručí mu 2-3 ručitelé atd... Podnikatel půjčku nedostane téměř nikdy, ani když má slušný příjmem, ale má jen mobilní telefon. Tak o čem se diskutuje? Pro banky je přece lepší hrabat na vysokých poplatcích než obchodovat, je to pro ně téměř bez rizika a kam může klient jinam jít? Ke konkurenci? Proboha, a k jaké? Výše poplatků je téměř stejná a politika těch několika bank na českém trhu taky.
Absolutni souhlas s vysmechem na konto levnych uveru. Napr. eBanka nabizela Osobni uverovou linku s urokem 12.4%, kdyz nedodate rucitele +1.0%, budiz. Kdyz si ovsem online zvysite limit uveru, jedna se o schvaleni formou INSTANT a razem mate 17.4% !!!!! Na tuto skutecnost vas pri schvalovani nikdo neupozorni a informace se vyskytuje jen pri detailnim pohledu na OUL. Nebudu si za takovych podminek pujcovat od banky. Dekuji nechci.
Dalsi poznamka je k cenikum KB. Strohe oznameni na mojebanka, ze od 1.6.2003 plati nove ceniky je sice dulezite, nicmene kdo najde rozdil v mnoha z ceniku? Proc se neudela zprava typu: zmena se tyka x a y... proto a protoze? Je to jen o vetsim a vetsim obirani klientu.
budte rad ze KB alespon oznami zmenu cenniku, treba ZB se s timto ani neobtezuje a zmenu zjistite az na samotnem vypise.
problem je ze ŽB ma v podminkach psano ze novy cenik vyhlasuje vhodnym zpusobem (vzdycky se ptam "vhodnym pro koho?") a kdyz si zavolate na infolinku, zjistite ze za vhodny zpusob ŽB povazuje vyvesku na kazde ze svych 5,5 pobocek, ktere maji po ČR takze to nikdo nevi, protoze n pobocky nikdo nechodi, vzdyt i ŽB razi heslo "na pobocky nechodte, pouzivejte elektronicke kanaly", to je pak tezke. je to proste trapne, ale tento problem ma spousta bank.
Vsechny maji hned nekolik informacnich a komunikacnich kanalu a jak jde o neco takoveho, delaji jako by nic nemeli.
No, docela mně dostala eBanka, kdy jsem na e-mail k našemu firemnímu účtu dostal nabídku na slevu pojištění u České pojišťovny. To už mně vážně dožralo, když loni v dubnu zdražovali, to aby z nich člověk nové ceny páčil heverem, na mail neposlali ani ň, ale teď spamují s nabídkou ČP. To jsou na tom asi hodně špatně. Na druhou stranu když jsem se ozval, ať mně takovými ptákovinami nespamují a radši při příštím zdražování pošlou na ten mail nový ceník, tak se svižně odpověděli, že se pokusí systém upravit, aby zákazníky neobtěžovali reklamními zprávami svého majitele.