Lépe bych to nepopsal. Že na konci bude reklamační proces neúspěšný ještě neznamená, že reklamující klient zaplatí (nějaký) poplatek. Toto je cíleno hlavně na věčné stěžovatele a prudiče. Ostatně, ten poplatek není nový, už existoval, jen bude v sazebníku.
Nový je poplatek 300 Kč na neodůvodněný chargeback. Tam se to dá ale pochopit, chargeback generuje mezibankovní poplatky pro všechny strany, 300 Kč je ještě celkem dobrá cena. Mimo ČR je běžné i 20+€.
A zda jde o běžnou nebo prudící reklamaci bude rozhodovat kdo? Ministerstvo pravdy? Mne to přijde jako zastrašování klientů, aby raději žádnou reklamaci nepodávali, že by je mohla stát dalších 1500,-Kč.
Teď koukám, že byl článek asi doplněn a důvody rozepsány. I tak by ale název poplatku v ceníku měl být třeba "Úmyslné přetěžování kontaktních kanálů po předchozím upozornění klienta na možnou sankci, pokud bude v jednání pokračovat" a ne "Neoprávněná reklamace".
Taky jsem na to koukal :). Je fakt, že s Monetou jsem zatím žádný spor neměl, ale také ji téměr nepoužívám.
Ještě víc mě zaráží ten poplatek za chargeback, zatím jsem o něj v životě žádal třikrát.
Ve dvou případech (ČSOB a Hello bank) jsem musel banku "přesvědčit" zapojením finančního arbitra, ve třetím (Creditas) stačilo finančním arbitrem pohrozit. Ve všech třech případech jsem peníze dostal.
Jasně, reálně bude záležet na nějakých vnitřních pravidlech jak často bude tenhle bič na problémové klienty uplatňován, ale myslím, že to ukazuje budoucí směřování banky. Politici rádi používají slovní spojení, že "potřebují klid na práci", když potřebují umlčet šťouraly, předpokládám, že Moneta tímhle způsobem směřuje.
Třeba jsem si zakládal spořící eurový účet, kdy v předsmluvní dokumentaci byl uveden výběr na přepážce zdarma. V ceníku toto již nebylo. Různým klientům na infolince dávali různé odpovědi, někde tvrdili, že výběr je za 150 korun, jinde, že zdarma. Tak s novým sazebníkem to bude jasné.