Tak před 6 lety jsem zrušil po 20 letech účet u rakouské České spořitelny za 20Kč měsíčně. Chtěl jsem internet banking a platit poplatek za vedení internetového bankovnictví, za to že si dělám všechno sám a šetřím peníze bance, která pak může mít méně poboček a zaměstnanců, to opravdu ne. Při zrušení mi nabízeli balíček služeb v hodnotě poplatků 120Kč/měsíc na 3 roky zdarma. Proč bych to přijímal? Mám účty u Fio a Air, protože jsou to české banky a bez poplatků. Nechápu proč vůbec někdo má účet u České, Komerční, Monety atd. Proč? Mbank dobrá, ale polská, proč nepodpořit ČESKÉ firmy a podnikatele krucinál. Kdyby si více lidí otevřelo účet u českých bank, tak dneska Air kupuje Monetu.
Ale to jsem prostě já, no, nekoupím Heinz kečup ani v akci, jen Otmu nebo Kand. Otma už sice není česká, ale alespoň se tu ještě vyrábí a dává lidem práci.
Máte poměrně bizarní představy o tom, jak funguje bankovnictví. To že si někam pošlete svojí zaprděnou výplatu představuje pro banku čistou ztrátu. Vaše peníze většinou vůbec nepotřebuje (výrazně levněji si půjčí u ČNB), k tomu musí na svůj účet provozovat nákladné IT systémy, případně pobočky, zatím co z vás nic nemá. Dokud si nevezmete půjčku, úvěr nebo nakoupíte zpoplatněné služby (třeba investice), banka vás prostě dotuje.
Jinak samozřejmě vysvětlovat vám důvody, proč má někdo účet u ČS (nebo jinde) zjevně nemá smysl. Představa, že všechny banky poskytují služby na stejné úrovni je iluze, i když si to zjevně myslíte (btw měl jsem účty u půlky bank včetně Fio a Airbank, takže vím o čem píšu)