Už je tomu mnoho let, co jsem naposledy se zájmem přečetl tak dlouhé články, bravo! Jen si Vás dovolím malinko opravit, že řidičský průkaz v dnešní době nestojí 80 tisíc. A nestál tolik ani v minulosti. Nemáte tam nulu navíc? A i kdybych připustil, že máte skupinu C, je to cca 25 tisíc, ale stále ne 80.
Souhlas, je to postavené na hlavu. Psina byla i to, že před pár lety po mně úředník na magistrátu chtěl profesák zvlášť pro C a zvlášť pro D, tak jsem jej poslal do buše a člověku z autoškoly se mu podařilo vysvětlit, že je totální békovina platit 2x za školení v ceně cca 25 000 Kč, když je to JEDNO A TO SAMÉ školení. Představy úředníků, že lidé vypláznou 25 za C, pak dalších 25 za D, stráví 2 měsíce na školení a mezitím budou jíst asi omítky, se projevila i na nedostatu řidičů. Profesionální řidiči nejsou a kvůli povinnosti profesáku, nízkým mzdám a v případě D i tomu, že jste jednou nohou v kriminále, se to výhledově nijak nezlepší. Jako koníček je to fajn, ale živit bych se tím nechtěl.
K tomu profesáku, profesák na C má rozsah 140 hodin a na D 280 hodin, takže ten úředník mohl mít svoji pravdu.
Praxe je každopádně taková, že si vyslechnete jednu dopolední přednášku, pak jdete na 2 další hromadná každoroční přeškolení ostatních řidičů, a pak už jen podepíšete učiteli papíry že jste tam byl, a on naúčtuje (dnes většinou pracáku) cca 21000,- korun.
Tak nevím, kdo z vás dvou má pravdu, ale podle tohoto http://www.ibesip.cz/cz/legislativa/ridicska-opravneni-a-ridicske-prukazy
je ve čvtrtém sloupci uvedená i rovnocennost s ostatními skupinami a z té by vyplývalo, že tvoje osobní zkušenost už neplatí. Já bych se tomu druhému diskutujícímu aji omluvil být tebou.