Vlákno názorů k článku Měsíc taxikářem: formality, regulace a hrozba pokut od Leos - Zajimavý článek, ale skončil na začátku - získáním...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 8. 2016 12:42

    Leos (neregistrovaný)

    Zajimavý článek, ale skončil na začátku - získáním licence. Bude pokračování ze samotného provozování taxi?

  • 15. 8. 2016 13:14

    Dalibor Z. Chvátal

    Bude, doufám, že za dva dny. Ten text mi rostl pod klávesnicí, tak jsem jej raději rozdělil. Zkušenosti jsou a jsou zajímavé.

  • 21. 8. 2016 13:42

    Spaceq (neregistrovaný)

    Dekuji za skvely clanek.. a za namahu co se dnes moc v zurnalistice nevidi...

    Ma doplnujici otazka:
    >"Auto, které taxametr nemá, naopak nesmí být označeno nijak.
    > Musí budit statut soukromého, civilního vozidla. U sebe musí
    >mít originál písemné smlouvy se zákazníkem, která byla uzavřena
    >dostatečně včas před nástupem do vozidla."

    Je tohle platne? V Praze totiz do 9 osob auto smluvni doprava od roku 2013 byla zrusena a spada pod pravidla provozu standardniho taxi:

    http://www.praha.eu/jnp/cz/potrebuji_resit/zivotni_situace/doprava/postup_vyrizeni_veci_stiznosti_taxi.html

  • 21. 8. 2016 22:23

    Dalibor Z. Chvátal

    Smluvní přeprava, resp. osobní přeprava jako živnost již neexistuje. Pokud kdokoli vozidly do 3,5 t přepravuje osoby v tuzemsku, VŽDY jde o taxislužbu se všemi (ne)výhodami. Rozdíl je jen v to, že pokud má někdo nasmlouvané zákazníky (např. hotelové "taxi" - limuzína), tak nemusí (ale může) mít taxametr, ale stále zůstává povinnost evidence vozidla taxi (jen je bez taxametru, viz jeden z obrázků, kde je to uvedeno), průkaz řidiče taxi a případně místopis dle města...

    Uvedu příklad. Přestavte si, že mám smlouvu s nějakou asistenční společností. Vy máte hodně dobré pojištění. S Vaším autem se něco stane, jinak než po zemi to nepůjde, mně (smluvnímu partnerovi) zavolá asistenční služba a já vyrazím pro Vás na místo zásahu, abych Vás přepravil (pro Vás bezplatně dle pojistných podmínek) z bodu A do bodu B. Koncesi mám, jenže přepravuji osobu v ČR, takže musím mít vůz v evidenci vozidel taxislužby. Po dobu jízdy musím mít pro Vás vididelný průkaz taxi. Taxametr nemám (a k čemu by mi byl, když na tento zásah bude smluvní cena a do taxametru ji nezadám), proto u sebe musím mít originál smlouvy (tedy s asistenční společností plus zásahový list, který mi podepíšete). Když Vás např. naberu v Praze a nebudu mít pro Prahu složené zkoušky (místopis), porušuji tím zákon a nikoho už nezajímá, že vy nic neplatíe, budete spokojený jako želva a vše řeší asistenční společnost. Případná kontrola bude pro mne znamenat postih 10-50 000 Kč, protože mně magistrát bude vnímat jako "černého taxikáře" + zákaz činnosti. Tak je nastaven zákon a je to špatně. Takže když budu mít smlouvu na přepravu osob třeba s ÚAMK a budu potřebovat pokrytí pro celou ČR, je potřeba, abych si postupně objel všechna města vyžadující místopis, udělal v nich zkoušky a pak je co 5-10 let (podle jejich podmínek) udržoval opakovaným přezkoušením. Blbost, co? Ale takto to podle zákona má být.

    Ale aby úřad dal někomu pokutu, musí mu pochybení prokázat. Jakmile jedete civilním autem, řidič by musel mít smůlu 1:100 000 000, aby zrovna jej zastavil odbor kontroly taxi a požadoval po něm dokumenty k přepravě osob. V praxi je pravděpodobnost blízká nule. Spíše vás zastaví běžná hlídka silniční kontroly a té není potřeba hned říkat, že přepravujete osobu, ale nemáte v pořádku papíry. Opět, kde není žalobce, není soudce, to je život.

    Vše funguje do doby, než se něco stane (např. dopravní nehoda), nebo než dojde k namátkové kontrole. Pak se to sečte zpětně... A o tom to je.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).