Souhlasím. Je to složité, komplikované a samonasírací.
Ale nikdo potenciálního taxikáře nenutí, aby dělal taxikáře. Je to jeho volba. Pravděpodobně si to bude chtít kompenzovat něčím jiným (šmelina, okrádání a jiné nectnosti, které taxikáře doprovází), nebo je to trouba, nebo neumí nic jinýho, než točit volantem, a myslí si, že autobusák nebo kamionista je pod jeho úroveň.
Já bych do toho nešel.
Poznal jsem desítky férových taxikářů, co se tím živí a vše daní. A také jsem potkal dost taxikářů, kteří s oblibou používají tlačítko "storno". Ti si však neuvědomují, že podnikat je nutné za účelem zisku a že kontrole z FÚ nevysvětlí, jak je možné, že během dne mají třeba 10 stornovaných jízd, ale přitom si uplatňuj náklady na vozidlo a podnikání. Že by tolik utíkajících pasažérů? Doměřená daň pak bude citelně bolet. Plátci DPH to mají vyřešené (ano, pár jich v taxislužbě existuje), ti jsou pod drobnohledem skoro automaticky, takže ti si nějaké krácení daní nemohou dovolit (ne takoví malí podnikatelé). Až přijde EET do taxislužby (03/2018), tak se moc nezmění. Kdo kradl, bude krást dál a bude pro zákazníky levnější. Kdo byl poctivý, poctivým zůstane, ale bude ho to stát více peněz pro nic za nic, takže zdraží. A jako bonus si pasažér chvíli počká, než se vytisknou všechny potřebné papíry, protože jen minorita taxametrů dokáže vše vytisknout na jednom dokladu, takže bude nutná další tiskárna a další hw zařízení...