Tenhle problém mi připoměl co jsem řešil nedávno...
Jeden blázen do čtyřkolek si založil firmu a za poplatek je půjčuje. V soukromí si stěžuje, jak jsou ty stroje drahé a některé modely i poruchové a co vše mu lidé dokáží zničit.
Když jsem se ho ptal na pojistku, tak mi řekl, že na úrazy a poničení věcí zákazníků se nevztahuje, což je podle mne v pořádku.
Ale! Pokud zákazník stroj během jízdy nějak poškodí, nebo se (pravděpodobně) prostě porouchá vlivem (špatné) jízdy, tak mu pojišťovna škodu proplatí a tu následně vymáhá na zákazníkovy/jezdci. Ten má štěstí jen tehdy pokud má dobrou pojistku na hlavu, která jeho škodu pokryje.
Je toto normální?! Lze vůbec takové pojistky nabízet, a přesouvat zodpovědnost za plnění za vzniklou škodu? Jak to že to zákon umožňuje?
Kauzu, kdy se takto poškozený "jezdec" brání soudně bych celkem uvítal. Mnohem radši však znal způsob jak se vyhnout takovému extrému. Nepraví o tom něco zákon o pojišťovnách?
Osobně pojistku na hlavu mám, a předpokládám, že dobrou, nicméně jsem se rozhodl nabídky jeho služeb nevyužít. Ten stroj stojí více jak 400 tisíc Kč a každá prkotina na něj je předražená a to nemluvím o servisu....
Má majitel podobných zážitků povinnost nás nějak předem informovat? V tomto případě si nechává podepisovat že akci děláte na vlastní riziko, ale zda text obsahuje i náhradu za škody nevím. V každém případě budete podepisovat že za stroj přebíráte zodpovědnost po dobu jízdy.