Vlákno názorů k článku Máme nakročeno k poklesu životní úrovně? od AX - „Když obyčejní lidé budou mít hluboko do kapsy,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 8. 2010 10:44

    AX (neregistrovaný)

    „Když obyčejní lidé budou mít hluboko do kapsy, budou splácet vysoké hypotéky, začnou platit školné a kilometrovné za použití silnic, když budou nuceni splácet půjčky za studia, platit vysoké daně, budou nuceni změnit strukturu své spotřeby.“
    Jenze kdyz platim dalnice, skolne a poplatky u doktora, ztraci vysoke dane ospravedlneni. Tudiz by se mely dane snizit a ja mohu presneji a adresneji zaplatit svoji skutecnou spotrebu.

  • 2. 8. 2010 11:01

    Flasi (neregistrovaný)

    Takže vy platíte symbolické regulační poplatky u doktora, které nemají s cenou péče vůbec žádnou souvislost. Budete platit symbolické školné, které u normálních vysokých škol pokryje zlomek ceny studia. A budete možná platit kilometrovné, které nejspíš bude cenou daleko od skutečné ceny.
    A na základě toho máte pocit, že by se měly snížit daně. A to přesto, že je kvůli ekonomické krizi značný propad výběru daní a i přes všechna drastická úsporná opatření stát zdaleka nevybere tolik kolik dá na výdajích (včetně toho zdravotnictví, školství a silnic) a státní rozpočet bude ve velkém deficitu.
    No myslet si to můžete.

  • 2. 8. 2010 13:04

    AX (neregistrovaný)

    Treba zuby, laserovou korekci oci a podobne musim calovat ze sveho. Platim zdravotni pojisteni jako krava a jsem jenom nastvany, ze jim usetrim desitky tisic za ocare, ke kteremu uz nepujdu a bryle ktere si uz nekoupim.
    Poplatky s cenou pece nesouvisi. Ty jsou jenom tresicka na dortu.
    Dale si srovnejte skolne ve statni a soukrome skole. Ten rozdil zdaleka neni radovy.
    Pokud vim, kilometrovne jeste pro osobni auta stanovene neni. Kazdopadne podle znamych z dopravky je rozdil v opotrebeni silnice mezi kamionem a osobnim autem neskutecny. A ja jsem pro, aby si kazdy zaplatil, co skutecne spotrebuje. I u silnic, pokud je uz neplati z dani z nemovitosti.
    Moderni stat, ktery se snazi ridit vsechno, skonci spatne. Viz Recko. Nejsou prachy na duchody? Tak to pujde do kopru rovnou i zdravotnictvi, policie, armada i skolstvi.
    Ktereho k!@#a proboha napadlo nacpat vsechny tyto naprosto nesouvisejici sluzby do jednoho mizerne hlidaneho rozpoctu.

  • 2. 8. 2010 13:20

    Flasi (neregistrovaný)

    No tak, že poplatky s cenou léče nesouvisí víte. Tak proč naznačujete, že byste měl s poplatky méně platit na daních (včetně zdravotní)?
    A jaké jsou v ČR soukromé školy? Tady jsou jenom levné kancelářské obory (ekonomika, rádobypráva apod.). Drahé obory jako medicína, nebo technika v ČR neexistují v soukromé sféře, protože by to žádný student nezaplatil. 10 000 Kč za semestr nebo kolik je fakt zlomek ceny většiny oborů.
    Tak rozdíl v opotřebení silnice u kamionu a osobáku je pochopitelně nesrovnatelný a pochopitelně bude nesrovnatelná cena za km. Nicméně zatím prd víme, kolik to vlastně bude, tak to jsou spekulace.
    Ani obecné proklamace mizerně hlídaném rozpočtu mi nepřijdou jako argument pro to aby se snižovalo daňové zatížení občanů v současné situaci.

  • 3. 8. 2010 12:12

    Q (neregistrovaný)

    Jenže na opravy a výstavby silnic jste donedávna platil jen ve formě daně z pohonných hmot. Dle logiky – nynější vyšší provoz na silnicích by měl znamenat i vyšší přísun peněz do státní kasy a tedy možnost stavět a opravovat více a hlavně kvalitněji, protože co dělali komunisti, to bylo drahé, nekvalitní, zdlouhavé, tak teď se může ukázat, jak to dělat levněji, kvalitněji, rychleji … Případně méně převážet sem a tam, ropa jednou dojde.
    Budou odvětví, která budou stále křičet, že mají málo. Jak stát, tak soukromé firmy (banky, energetické společnosti, pojišťovny …). Ale jak má občan nebo i jiné firmy jejich hlad po ziscích uspokojit, když mají stále stejné příjmy? A jsou i firmy, kterým se zvyšují náklady na vstupy, ale za výsledek své práce mohou utržit i méně (typický příklad – zemědělci, kdy se sem dovezou dotované potraviny, ovšem na pultech je cena stejná jako kdyby dotováno nic nebylo a naši zemědělci pak prodávají pod cenou nebo vozí na skládky. Na druhou stranu část planety hladoví, jen aby se udržely vysoké ceny a tím i zisky gigantů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).