Jak jsem zmínil výše, pokud cena krabičky na přestavbu stojí 100 USD nebo i jiná cena přestavby od nejmenované brněnské firmy je kolem 7 000 Kč pro 4-válec, nabízí se mi otázka proč výrobci aut nedělají každé nové auto jako flexifuel? Myslím, že těch řekněme 5 000 Kč by si každý u nového auta rád připlatil a mohl pak tankovat benzín či E85 podle libosti.
Já se třeba zajímal o Ford Focus. Motorizace 1,6 - 85 kW benzín stojí nějakých 320 000 Kč a 1,8 - 92 kW FFV kolem 450 000. To je o 40 % více. Přitom jinde v Evropě jsou ceny téměř totožné, jak se píše v článku.
To už je takový pěkný český obyčej, když je něco moc drahé a neprodává se to tak se to ještě zdraží víc proto že se to musí skladovat. Kdysi za totáče se se B. Tachecí ptala nějakého chlapa proč se zvedla cena brambor z 1,60 Kčs na 2.50Kčs, on odpověděl že je to jen přechodné a po roce zase pude dolů. Za rok a něco ho tam měla znova a ptala se proč cena nešla dolů, on odpověděl "protože cena se osvědčila". :-(