Vlákno názorů k článku Lze benzín nahradit levnějším biopalivem E85? od Phate - Resumé: Lehce se to vyplatí, ale výhra to...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 5. 1. 2013 8:27

    Phate (neregistrovaný)

    Resumé: Lehce se to vyplatí, ale výhra to není.
    Podrobně: Je tady plno nesmyslů, třeba jak může klesnout emise CO2 o 20% a stoupnout spotřeba až o 30%? Kdy lidem dojde že spotřeba a CO2 je prakticky totéž..., nebo že alkohol nevytvrzuje gumové díly - v automotive průmyslu jsme rádi když Gufero může dlouhodobě pracovat aspoň v oleji.
    Ale kardinální blbost je měření spotřeby. To nikoho fakt nenapadne že když si do auta dá "jednotku prodlužující vstřik" (někdy dokonce jen oblbovák teplotních čidel-řiká že je větší zima než je), tak motorová jednotka už neví kolik paliva pouští do motoru?

    Ale jinak nejsem proti E85, jen počítejte s tím, že auto bude mít menší výkon, větší spotřebu a v chladnu bude špatně startovat. Poměr těchto tří jevů závisí na konkrétním motoru.
    V případě zásahu do přípravy směsi se přidá i nesplnění emisí NOx v důsledku vyšší teploty spalovacího prostoru a možná zlepšení jednoho ze tří neduhů.

    Co se poškození palivové soustavy týká, zašpinění filtru beru jako provozní stav. V palivovém čerpadle se toho moc rozbít nemůže, nádrž určitě vydrží desítky let i při leptání lihem, ale horší jsou hadičky, ventily a u starších i regulační tlakové ventily.

    Stačí s tímhle počítat a můžeme "odrbávat" stát na daních za benzín, a stát se nám odvděčí systémem dotací které zvýhodní výrobu Ethanolu z pšenice a my potom budeme nadávat že zase zdražil chleba :-)

  • 17. 2. 2015 18:40

    Karlos (neregistrovaný)

    Souhlas s napsaným. Co člověk to názor a co člověk to odborník. Já na jednobodovém vstřiku jezdil na etanol dva roky, najeto cca 5000km. Odnesl to totálně zabetonovaný filtr a čerpadlo. Rozpuštěné usazeniny dělaly studeňáky na kartáčích motorku. Po vyndání čerpadla bylo gumové obložení proti vibracím lehce naleptáno. Jinak výkon i spotřeba téměř stejná jako na benzin, tedy spokojenost. Přikláním se k názoru, že etanol poškozuje gumové hadičky a čerpadlo ( po rychlém výplachu C6000 ) se vrátilo do normálu s opětovným nástupem benzinu, nebylo tedy měněno a závada se již nevyskytuje. Asi je to tedy dobrá věc ale u vozu již továrně upravenému. Nekamenujte mne, říkám osobní názor a popisuji jen svoji zkušenost.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).