Nemůžu než souhlasit... Mám stejný motor i auto, sice bez úpravy, ale přidávám cca 30% N95 a jezdí výborně... Spotřeba se zvedla, ale jen o cca 10% což mi vynahradí nížší cena E85 a vyšší krouták:) Navíc jsem se dočetl v MF Dnes, kde byl odborný článek o E85, že Etanol ublíží spíše novějším motorům. A že má někdo propálený ventil na Fiatu? A zrovna sací? Já bych spíš řekl výfukový ne?! Když horké plyny jdou přes něj... A navíc, líh má nižší teplotu hoření než benzín... Jak je to tedy možné????? Spekulovat nemá cenu, mohla to být i konstrukční vada jako mají motory VW 1.2 HTP... A teď se už těším, jak se na mě snese vlna kritiky:p
jak nejni vhodný pro karburátorový motory?
šáde (Škoda 120L) si na něj pěkně přede a lítá jak utržená ze řetězu :) rozdíl N95 vs E85 je znát, na E85 nejde jezdit pod 2000RPM, ale zase líp tahá nad 3500RPM :)
jenom takovej nedůležitej detail, a to že jsem měnil trysky v karburátoru (1. stupeň ze 108 na 130, druhej z 125 na 140, vzdušníky jsem nechal seriový) a zvýšil předstih (je 11°, na N95 bylo nejlepší 7° a na předepsanej dneska už nesehnatelnej Special 91 5°)
motor mám osazen vačkovou hřídelí ze Š100R (247°/247° vs seriových 240/233) vahadla taktéž 110R (o cca 10% víc otevřené ventily) a rozdělovač je Š105 (jiná charakteristika proti Š120) -> výkon cca 43KW
Konstrukční vadou motoru 1.2 HTP je zřejmě myšlen nízký tlak ve čtvrtém válci, že? :D
Nemůžu si pomoct...
Ale pradávno nás ve škole učili že 3válcový motor je ekonomický do objemu kolem 1 litru... Větší objem je už nesmysl... a je to i vcelku logické... Asi tak jako postavit 6ti válcový motor s objemem 1,2 litru NEBO DOKONCE 3 litrový 3válec :) S těmito motory by se dalo užít legrace :)