Cena byla dřív o víc než 30 procent nižší. E85 stál dřív tak 15-16 Kč, pak ale cenu nějak začala určovat neviditelná ruka trhu či co... A ta spotřeba není o tolik vyšší. U aut na E85 přímo z výroby je vyšší o 10-20 %. V zahraničí jsou na auta na E85 výhody a daňové úlevy, žel bohu u nás máme vládu jakou máme :-(
Mezi výhody E85 patří:
109 oktanů za 23 Kč/l
zvýšení výkonu o 10-15%
nízká pořizovací cena
bez nutnosti přídavné nádrže
snížení emisí CO2 až o 70% (vozidlo po úpravě odpovídá normě EURO4)
Ethanol E85 je možné mísit s dosavadním klasickým ropným benzínem
možnost jezit do podzemních garáží
snížení závislosti na ropě, podpora našich zemědělců
příjemná vůně z výfuku (někde psali, že to voní jako flambovaná tequilla), na rozdíl od nafťáků, které smrdí jako bolavá noha a často jim padají z výfuku brikety :-(
109 oktanů za 23 Kč/l - více oktanů pro stávající motor nemusí znamenat výhodu
zvýšení výkonu o 10-15% - určitě výhoda
nízká pořizovací cena - nepřizpůsobené auto je levnější
bez nutnosti přídavné nádrže - výhoda oproti LPG, nikoliv oproti N95
snížení emisí CO2 až o 70% (vozidlo po úpravě odpovídá normě EURO4) - Euro4 splňuje ledacos
Ethanol E85 je možné mísit s dosavadním klasickým ropným benzínem
možnost jezit do podzemních garáží - výhoda oproti LPG, nikoliv oproti N95
snížení závislosti na ropě, podpora našich zemědělců - ropy je dost, slovo 'podpora' zavani vyrazem 'dotace', coz je v rozporu s prirozenym ekonomickym chovanim
příjemná vůně z výfuku (někde psali, že to voní jako flambovaná tequilla), na rozdíl od nafťáků, které smrdí jako bolavá noha a často jim padají z výfuku brikety :-( - souhlas, taky koupi naftoveho auta povazuju za kratkozrakost s vidinou nizke spotreby a nereseni ostatnich veci
Vyzkoušel jsem jej také. Spozřeba mi stoupla z 6l na 7l. Výkon subjektivně spíše klesl. Navíc mi při vyšší koncentraci začala svítit kontrolka závady (střikovací soustava). Navíc to mám k benzínce s E85 20km. Usoudil jsem, že se to nevyplatí. A to jsem o problému s těsněním a hadičkami nevěděl.