Je podle mě ohromný rozdíl mezi on-line (hlavně bankomatem) a off-line transakcemi.
Jestliže u prvních je to potvrzeno pinem, tak se to považuje za řádně autorizované, přes bankomat jsou fyzicky peníze hned fuč a možnost reklamace nebo nápravy je prakticky nulová.
Off-line transakci není problém ze strany zákazníka reklamovat nebo zpochybnit, a hlavně ty peníze jsou pořád ještě v rukou bank, takže se dá operace zablokovat a případný podvod napravit před zmizením peněz.
No a co jako?! Já si třeba zřizoval limit ke kartě i z důvodu, že by si na mne u bankomatu počíhal nějakej hajzl s bouchačkou...
Měl jsem účty již u vícero bank, limity jsem používal vždy. Takže jsem na své vlastní limity párkrát narazil, než jsem se zaběhl v novém bezpečnostním schématu. Kdyby mi banka vydala peníze i přes můk limit pěkně bych jim to vytmavil.
Nejasně si pamatuji když mi poprvé banka (snad ještě Česká spořitelna) poprvé s novou kartou svévolně změnila limity (tehdy se myslím měnilo i schéma limitů na jakési "klouzavé" - bylo celkem zajímavé i když v zásadě nepotřebné, jinde jsem ho neviděl). Tehdy jsem ihned vyrazil provést změnu a od té doby vždy pečlivě uchovávám všechny požadavky na změnu limitů.
Nechápu na co onen zákazník banky čekal. Myslím, že naopak on měl banku soudně napadnout a nechat si proplatit i náhradu za všechny potíže mu způsobené (předpokládám dočasné zablokování prostředků na účtu).