Ten posledni odstavec je opravdu vesely, zvlaste kdyz se podivam na nejstarsi tri titulky souvisejicich clanku, ktere mi Mesec nabidl:
eBanka si nevšímá klientů (10.05.2002)
eBanka neinformuje (05.04.2002)
eBanka říká: "Mlčte!" (29.03.2002)
Na druhou stranu nove dve jsou pochvala, takze snad se opravdu snazi zmenit.
jeBanka se chlubí svojí rychlostí a on-line transakcemi. A vskutku, provedete-li nákup nebo výběr kartou, za pár minut vidíte částku na účtu zablokovanou. Ovšem rušíte-li účet, zablokuje vám jeBanka jeho zůstatek na 45 dní s odůvodněním "kdyby dorazila ještě nějaká platba od obchodníka". Argumenty, že karta je neembosovaná, tudíž autorizace probíhá on-line a žádná opožděná platba po měsíci nemůže od obchodníka dorazit, zaměstnanci jeBanky zjevně nechápou, prý je to takhle u všech karet, embosovaná neembosovaná.
Takže rada: před zrušením účtu (obecně, nejen u jeBanky) vybrat účet na nulu a poplatek za zrušení účtu zaplatit v hotovosti.
A ještě maličkost: na stránkách sms.mobilem.cz je možno posílat placené SMSky do sítě Ty-Debile. Nejmenší převod na účet pro tento účel je 200,-- Kč, na stránkách je i odkaz pro platbu. Zákazník za tento převod zaplatí jeBance 6,10 Kč, stejnou sumu i obchodník. Účtovat si 12,20 Kč za převod 200,-- Kč v rámci banky osobně považuji za odpornou nechutnost.
45 dni je lhuta nejen kvuli platebni karte, ale i kvuli moznym prichozim platbam z jinych uctu. Diky teto lhute se nemusite dostat do obtizi, kdyz vam prijde nejaka platba, kera by se pripadne nezrealizovala. U eBanky jsem ucet rusil, ale po pulrocni zkusenosti s CS jsem se rychle a rad vratil zpet.