Hlavní navigace

Názor k článku Legální finta: 990 Kč za minutu hovoru nebo jednu SMS od Bivoj - Přiznám se, že si nejsem moc jistý, kolik...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 20. 10. 2010 17:41

    Bivoj (neregistrovaný) ---.198.broadband14.iol.cz

    Přiznám se, že si nejsem moc jistý, kolik operátorů IP telefonie umožňuje propojení na tento typ linek.
    A hlavně, co brání uživateli, který volá přes IP telefon, a tedy má připojení na net, zaplatit přes web kartou nebo pomocí služeb jako PayPal, PaySec a podobně?

    Podle mne, vzhledem k vysokým transakčním nákladům (a ty jsem v praxi řešil a jsou zatraceně vysoké), má tento typ placení legitimní smysl tam, kde jsou současně splněny následující podmínky:

    1) prodávající nemůže nebo z ekonomických důvodů nechce mít na místě člověka s pokladnou či platebním terminálem, a zároveň
    2) není možné použít transakci bez přítomnosti platební karty, ani žádný on-line platební nástroj, a zároveň
    3) prodávající kupujícího nezná, nemůže identifikovat, nebo mu není ochoten umožnit odloženou platbu na fakturu, a

    Pokud totiž kterákoli z těchto podmínek není splněna, tak placení tímto způsobem není racionální - transakce je mnohem dražší, než při výše uvedených způsobech.

    A nezlobte se, ale nepřijde mi racionální tímto způsobem a v těchto částkách platit ani parkovné, ani jízdenky, ani lístky do kina. Zejména ne z pohledu providera služeb.

    Pokud svým zákazníkům účtuji částky ve výši řekněme 500 a více Kč, tak už se mi vyplatí mít karetní terminál, budu za transakci platit mnohem míň, než při placení přes SMS/telefon, a zákaznický komfort je konec konců mnohem vyšší a není závislý na fungování telefonního spojení atd.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).