Já nechápu proč to teda schvalujou takový blbosti...Myslim že české ekonomice to niak nepomuže a místo toho by se měli zabývat důležitějšími věcmi, např. Jak zachránit zdravotnictví, nebo jak to teda bude s tou důchodovou reformou ale oni neeeee schvalují debilárny....fakt toto můj mozek nepobírá....
Na druhou stranu lidi nemaj být blbý a na takový čísla vůbec volat, a když už tam chcou volat tak si musí pořádně zjistit kolik je to stojí...V čr se vydělává jen na blbosti lidí, a kdo je dost chytrej a příjde na to "jak" tak je za vodou...
Ona to hlavně není blbost. Toto má v první řadě umožnit lidem kupovat si SMSkou třeba lístky do kina, jízdenky na vlak/autobus, zaplatit parkovné a spoustu dalších užitečných věcí. Dnes toho za 99 Kč moc nepořídíte. A samozřejmě, jde to i zneužít, stejně jako např. kuchyňský nůž nebo řeznickou pistoli.
No to by eventuálně dávalo smysl pro ty Premium SMS.
Ale nenapadá mne jediná legitimní služba, která by se dala poskytovat po telefonu, byla za běžných tržních podmínek takhle drahá, a byl důvod ji platit tímto způsobem.
Podotýkám, že si nemyslím, že by se takto dala poskytovat rada právníka či lékaře (které by legitimně takto drahé i dražší byly): po telefonu dokážou poradit leda svému dlouhodobému klientovi/pacientovi - ale tam potom mají domluvenou fakturaci a nepotřebují se uchylovat k tomuhle způsobu placení.
Opravdu si myslím, že jediný, kdo to využije, jsou podvodné úvěrové a oddlužovací společnosti a všechny další variace na podvodné téma. Také si umím představit léčitele, který by takto radil, ale toho opět považuji za podvodníka (i kdyby nakrásně uměl léčit svojí aurou, tak to určitě nemůže zodpovědně dělat po telefonu neznámému člověku).
Přiznám se, že si nejsem moc jistý, kolik operátorů IP telefonie umožňuje propojení na tento typ linek.
A hlavně, co brání uživateli, který volá přes IP telefon, a tedy má připojení na net, zaplatit přes web kartou nebo pomocí služeb jako PayPal, PaySec a podobně?
Podle mne, vzhledem k vysokým transakčním nákladům (a ty jsem v praxi řešil a jsou zatraceně vysoké), má tento typ placení legitimní smysl tam, kde jsou současně splněny následující podmínky:
1) prodávající nemůže nebo z ekonomických důvodů nechce mít na místě člověka s pokladnou či platebním terminálem, a zároveň
2) není možné použít transakci bez přítomnosti platební karty, ani žádný on-line platební nástroj, a zároveň
3) prodávající kupujícího nezná, nemůže identifikovat, nebo mu není ochoten umožnit odloženou platbu na fakturu, a
Pokud totiž kterákoli z těchto podmínek není splněna, tak placení tímto způsobem není racionální - transakce je mnohem dražší, než při výše uvedených způsobech.
A nezlobte se, ale nepřijde mi racionální tímto způsobem a v těchto částkách platit ani parkovné, ani jízdenky, ani lístky do kina. Zejména ne z pohledu providera služeb.
Pokud svým zákazníkům účtuji částky ve výši řekněme 500 a více Kč, tak už se mi vyplatí mít karetní terminál, budu za transakci platit mnohem míň, než při placení přes SMS/telefon, a zákaznický komfort je konec konců mnohem vyšší a není závislý na fungování telefonního spojení atd.
No, u teenageru, zejmena tech mladsich patnacti let, bych si osobne myslel, ze vubec nejsou způsobilí učinit právní úkon, který spočívá v tom, že se zaváží, tím, že zavolali na nějaké telefonní číslo, zaplatit částku, o jaké se bavíme.
Je to prostě něco úplně jiného, a intelektuálně mnohem sofistikovanějšího, než utratit tisíc korun v hotovosti tím, že si za ně z ručky do ručky něco koupím.
Pro srovnání: pokud vím, tak žádná banka (a pokud vím ani nebankovní poskytovatel úvěru) neposkytne úvěr člověku mladšímu 18 let - prostě proto, že většinou není znalostně a rozumově na takové úrovni, aby dokázal posoudit následky takového právního úkonu
Když je možné teenagerům prodávat telefony, ve kterých se defaultně připojuje browser a mail klient na Internet přes GSM síť, i když jsou zrovna připojené přes WiFi, a jak toto nastavení změnit se v manuálu nedočtete, proč by neměli být způsobilí zavolat na linku za 990 Kč? Můj syn takhle přišel o 7 stovek za chvilku brouzdání.
Zaprvé si myslím, že by tohle bylo možné namítnout a reklamovat. To, že se operátor bude snažit to popřít, je samozřejmé.
A za druhé, to, co líčíte, je technická otázka (teenager využívá technologii, které nerozumí), zatímco to druhé je otázka právní (teenager dělá právní úkon, kterému nerozumí), což se v řadě situací rozlišuje.
Uvědomte si, že, zatímco připojování na internet je stále v rámci smlouvy s operátorem, tyhle linky jsou vztah s někým jiným.
Nechápu, jak to reklamovat. On ten datový hovor uskutečnil, a že omylem, to snad nikoho nezajímá. Když si omylem ten mobil rozšlápne, tak to taky asi nebude reklamovat u výrobce. Defaultní nastavení mobilu je věcí výrobce, s tím operátor nemá co dělat.
Ano, dělal něco, čemu nerozuměl, zaplatil za to, a příště si snad dá pozor. Rozlišování, jestli nerozuměl technickému nebo právnímu úkonu je (aspoň podle mě) naprosto podružné. Lidi prostě musí pochopit, že mají dělat jen to, čemu rozumí, ať už to je připojení na Internet, vytáčení telefonního čísla, nebo vaření brambor.
Já takovou reklamaci řešil u zařízení HTC, které se při připojení přes WiFi normálně připojilo, ale po ztrátě signálu WiFi přešlo bez upozornění na GSM.
Byl to dotovaný telefon, funkce nešla zablokovat - čili dodavatel a poskytovatel služeb za to nese odpovědnost. Reklamace byla uznána jako oprávněná a probrouzdané peníze byly další měsíc vráceny.