Proc svinstvo, nikdo Vas nenuti na tyto cisla volat! To byste zakazal i restaurace kde maji steak za 1200,- ? To je snad moje volba jestli nabidky vyuziju nebo ne .. Kdo je blbej at plati. Ja se teda vzivote nesetkal se situaci kdy bych potreboval volat na podobne zpoplatnena cisla. Pokud dana firma nema normalni telefoni cislo tak kazdeho normalniho cloveka napadne ze asi nebude neco v poradku ...
No, mě spíš fascinuje, kolik lidí si myslí, že stát je povinnen je vodit za ručičku od porodu až do hrobu, postarat se jim o papání, o spinkání, o bebíčka a navíc toto naprosté podřízení libovůli státu vydávají za svobodu.
O děti se mají postarat rodiče, dospělí se maji starat sami o sebe a o své děti a nemohoucí blízké a stát má zasahovat jen v nezbytných případech. A kdo toho není schopen, má být zbaven svépravnosti (a telefonu :)) a mít přiděleného poručníka, který jedná za něj.
Takže zrušíme policii, stejně nepomáhá a nechrání, zrušíme soudy, vězení. Stejně nás to stojí akorát velké peníze. Budeme se starat každý o sebe.
Někdy mám z vládních kroků dojem, že k tomuto stavu nemáme tak daleko.
Zoufalí lidé dělají zoufalé věci, říkal s pochopením radek John. Takže se budeme vzájemně okrádat, vraždit, neb vše dovoleno? Zrušíme všechna pravidla,platící v rozumné společnosti? No potěš koště, to nás čeká budoucnost. Takže soused bude hlučně slavit narozeniny, já mu za to vyrazím okno, on mi objede pětikorunou auto, já mu propíchám pneumatiky... Jen tak dál, vítejte v Banánistánu!
A ona pro vas dnes policie neco udela kdyz vas bude otravovat soused ?
V pripade ze je z te spravne skupiny budete rad ze vas nezavrou za diskriminaci.
Kdo ma rozum, uz se davno stara sam o sebe. A vzdycky se staral. Co byste vlastne od statu chtel ? Aby prijal zakon proti hlucnym sousedum nebo jim nainstaloval do bytu meric hluku - kdo nehluci nema se ceho bat ?
Ja bych to neviděl jako nějaké vodění za ručičku. Za blbost se odjakživa platilo, nicméně co je moc to je moc. Pokud by lidé byly ve většině slušní, OK. Naletěl jsi - zaplať, ale situace dneska mi připomína chození po ostří nože nad propastí kde číhají všelijací podvodníci hladový po penězích. A teď dostali do ruky hlasnou troubu, kterou snadno člověka shodí s toho "nože" dolů. Nic proti zpoplatnění vice jak 99, ale povolení tohodle by se mělo podmínit výraznou reklamní kampaní, kde by se jasně ukázalo na co si mají dát lidi pozor. I tak se najde nějakej jouda, ale nestane se to "normálním" lidem.
Navíc je tu problém s operátory, kteří nemají zájem cokoliv řešit i případě že jde o scela prokazatelně podvodné jednání. Mám na mysli nabídku zboží za premium SMS, ovšem zboží nikdy nedorazí.
Další cesta je SMS za 5,- příjde vám jiná, na kterou máte odpovědět a ejhle, ta druhá už je ale z jiného čísla zpoplatněného 500,-. Tohle problém je a může se nachytat i ten, který si opravdu pozor dává, jen chce využít nějaké placené služby (MP3ka, poplatek u lékaře, ....), která stojí jen pár korun.
Nedivoc, bud tak hodny!
To je porad ta sama argumentace pro podvody a uskoky v CR bezne, ve svete (zatim) ne.
Pokud si nekdo muze svobodne vybrat, zda zavola na sexlinku za 990 Kcs/min, je to ciste jeho vec. Jde ovsem spis o pripady, kdy takovou linku firma uvede jako linku pro zajemce o uver a na cenu "zapomene" upozornit, nebo upozorni hlasove po telefonu 10x zrychlene, nebo upozorni az pote, co jsi zavolal.
Prostor pro takove neocekavane zpoplatneni linek pro ucely, kde to neni bezne, je nekonecny, a NE, ne vzdy je vinen ten, kdo se nechal oskubat. resp. legalne mozna ano, moralne ale ne a stat by mel i "moralku" ve styku s koncovymi spotrebiteli trosku hlidat, stejne jako by to mely delat soudy.
V Nemecku casto byvaji "prekvapiva" ustanoveni smluv prohlasovana za neplatna - takova ustanoveni, ktera jsou v CR bezna - napr. nemoznost vypovedet smlouvu u Telecomuje konci vazane platnosti v prubehu teto smlouvy, nebo ruzne bagatelni priciny zesplatneni uveru apod.
hlavne by melo jit blokovat beznym zpusobem ruzna predcisli.a co se tyce hlidani deti a jejich volani.myslim,ze presne na tuhle skupinu a na starsi lidi je tenhe zlodejskej vymysl udelanej.a to pominu takovy svinarny jako televizni reklamy na usetreni penize za elektriku,kde primo v telce dite nechaj volat na ruzny cisla a jak pekne usetri.
V restauraci dostane člověk jídelní lístek i s cenami. To se o tel. číslech říci nedá. Pokud mi neuvedou velkými písmeny hned vedle telefonního čísla i cenu, já běžně nezkoumám, kolik mě bude stát hovor na každé číslo než tam zavolám. Vy ano?
Co když najdete nepřijatý hovor z čísla nějaké pevné linky? Vždyť devítkou začínají i některá běžná čísla (zpoplatněná běžnou sazbou na pevné linky v ČR). To mají lidi zkoumat kolik budou platit když budou volat zpět na každé nepřijaté číslo na svém mobilu? Budou někde na netu půl hodiny zjišťovat, jestli náhodou nebudou platit těch 990 Kč/hovor... To snad ne. Já měl až dodnes za to, že číslo začínající devítkou je běžně zpoplatněné číclo jako obyč. pevná linka. Z těchto čísel mi běžně volají z práce přátelé, co pracují u policie a armády.
Velmi zjednodušeně se dá říct, že (jak je uvedeno v článku) speciálně zpoplatněná čísla začínají 90.
V praxi je ještě možné, že bude v budoucnu použita rezerva těchto čísel začínající 92 či 94.
A nebezpečná ještě mohou být čísla začínající 976, což jsou speciálně zpoplatněná čísla pro přístup na internet.
Ten rozdíl mi přijde docela jednoduchej: když lezete do restaurace, celkem vidíte do čeho jdete. Buď vás jídelní lístek(tj ceník) uvítá u dveří, anebo, pokud tam není, nebo v něm nejsou ceny a místo nich číšník v livreji vám pomáhá z kabátu, tak máte zkrátka jasno.
Když vidím reklamu na nějakou službu a jen vytočím číslo, je to s tím "mít jasno" o dost těžší.
já také na takovéto čísla nevolám ale stalo se mne že mne prozvonil kdosi z normálního čísla ajá v domění že je to někdo se známých co nemám v telefonu jsem volal zpět když se mne ozvalo váš hovor bude přesměrován a už to bylo aniž bych něco takového čekal. Prostě je to svinstvo a t
Prosím autora, aby podnadpisem nemátli lidi (i když asi s dobrým úmyslem). Není problém cena volání na všechna "čísla začínající číslicí 9", ale jen na některá předčíslí.
Existují např. nomadická čísla VoIP, která nejsou takto zpoplatněna a díky podobným radám se někteří lidé bojí volat na devítková čísla, nebo je správcí ústředny dokonce zablokují.
Nomadická čísla - jde o VoIP čísla bez, dnes už nesmyslného, začlenění do číslování podle území, kde se nachází stanice. Pokud tedy ve vašem mobilu máte SIP klienta a připojujete se s ním na cestách kdekoliv na WiFi nebo 3G a voláte přes VoIP, je toto číslo právě pro vás (abyste uspokojili ČTÚ a nelegálně nevolali z Ostravy z čísla, které přísluší např. Praze).
Google vám jistě poradí weby s problematikou VoIP, kde se dozvíte víc.
Určitě i jiné devítkové předčíslí nebudou takto nebezpečně drahá, takže prosím kroťte své poněkud bulvární nadpisy.
Mě jen zaráží, že někdo dovolí takový sajrat. Neumím si představit, jakou přidanou hodnotu má tento projekt pro koncového uživatele. ČTU je tady, aby dohlížel na férovost trhu. Jak je vidět, co není zákázáno, je povoleno. Snad bude mít ČTU dostatek pádných argumentů při řešení soudních žalob pro neschopnost ohlídat základní a fér pravidla na volném trhu.
Já nechápu proč to teda schvalujou takový blbosti...Myslim že české ekonomice to niak nepomuže a místo toho by se měli zabývat důležitějšími věcmi, např. Jak zachránit zdravotnictví, nebo jak to teda bude s tou důchodovou reformou ale oni neeeee schvalují debilárny....fakt toto můj mozek nepobírá....
Na druhou stranu lidi nemaj být blbý a na takový čísla vůbec volat, a když už tam chcou volat tak si musí pořádně zjistit kolik je to stojí...V čr se vydělává jen na blbosti lidí, a kdo je dost chytrej a příjde na to "jak" tak je za vodou...
Ona to hlavně není blbost. Toto má v první řadě umožnit lidem kupovat si SMSkou třeba lístky do kina, jízdenky na vlak/autobus, zaplatit parkovné a spoustu dalších užitečných věcí. Dnes toho za 99 Kč moc nepořídíte. A samozřejmě, jde to i zneužít, stejně jako např. kuchyňský nůž nebo řeznickou pistoli.
No to by eventuálně dávalo smysl pro ty Premium SMS.
Ale nenapadá mne jediná legitimní služba, která by se dala poskytovat po telefonu, byla za běžných tržních podmínek takhle drahá, a byl důvod ji platit tímto způsobem.
Podotýkám, že si nemyslím, že by se takto dala poskytovat rada právníka či lékaře (které by legitimně takto drahé i dražší byly): po telefonu dokážou poradit leda svému dlouhodobému klientovi/pacientovi - ale tam potom mají domluvenou fakturaci a nepotřebují se uchylovat k tomuhle způsobu placení.
Opravdu si myslím, že jediný, kdo to využije, jsou podvodné úvěrové a oddlužovací společnosti a všechny další variace na podvodné téma. Také si umím představit léčitele, který by takto radil, ale toho opět považuji za podvodníka (i kdyby nakrásně uměl léčit svojí aurou, tak to určitě nemůže zodpovědně dělat po telefonu neznámému člověku).
Přiznám se, že si nejsem moc jistý, kolik operátorů IP telefonie umožňuje propojení na tento typ linek.
A hlavně, co brání uživateli, který volá přes IP telefon, a tedy má připojení na net, zaplatit přes web kartou nebo pomocí služeb jako PayPal, PaySec a podobně?
Podle mne, vzhledem k vysokým transakčním nákladům (a ty jsem v praxi řešil a jsou zatraceně vysoké), má tento typ placení legitimní smysl tam, kde jsou současně splněny následující podmínky:
1) prodávající nemůže nebo z ekonomických důvodů nechce mít na místě člověka s pokladnou či platebním terminálem, a zároveň
2) není možné použít transakci bez přítomnosti platební karty, ani žádný on-line platební nástroj, a zároveň
3) prodávající kupujícího nezná, nemůže identifikovat, nebo mu není ochoten umožnit odloženou platbu na fakturu, a
Pokud totiž kterákoli z těchto podmínek není splněna, tak placení tímto způsobem není racionální - transakce je mnohem dražší, než při výše uvedených způsobech.
A nezlobte se, ale nepřijde mi racionální tímto způsobem a v těchto částkách platit ani parkovné, ani jízdenky, ani lístky do kina. Zejména ne z pohledu providera služeb.
Pokud svým zákazníkům účtuji částky ve výši řekněme 500 a více Kč, tak už se mi vyplatí mít karetní terminál, budu za transakci platit mnohem míň, než při placení přes SMS/telefon, a zákaznický komfort je konec konců mnohem vyšší a není závislý na fungování telefonního spojení atd.
No, u teenageru, zejmena tech mladsich patnacti let, bych si osobne myslel, ze vubec nejsou způsobilí učinit právní úkon, který spočívá v tom, že se zaváží, tím, že zavolali na nějaké telefonní číslo, zaplatit částku, o jaké se bavíme.
Je to prostě něco úplně jiného, a intelektuálně mnohem sofistikovanějšího, než utratit tisíc korun v hotovosti tím, že si za ně z ručky do ručky něco koupím.
Pro srovnání: pokud vím, tak žádná banka (a pokud vím ani nebankovní poskytovatel úvěru) neposkytne úvěr člověku mladšímu 18 let - prostě proto, že většinou není znalostně a rozumově na takové úrovni, aby dokázal posoudit následky takového právního úkonu
Když je možné teenagerům prodávat telefony, ve kterých se defaultně připojuje browser a mail klient na Internet přes GSM síť, i když jsou zrovna připojené přes WiFi, a jak toto nastavení změnit se v manuálu nedočtete, proč by neměli být způsobilí zavolat na linku za 990 Kč? Můj syn takhle přišel o 7 stovek za chvilku brouzdání.
Zaprvé si myslím, že by tohle bylo možné namítnout a reklamovat. To, že se operátor bude snažit to popřít, je samozřejmé.
A za druhé, to, co líčíte, je technická otázka (teenager využívá technologii, které nerozumí), zatímco to druhé je otázka právní (teenager dělá právní úkon, kterému nerozumí), což se v řadě situací rozlišuje.
Uvědomte si, že, zatímco připojování na internet je stále v rámci smlouvy s operátorem, tyhle linky jsou vztah s někým jiným.
Nechápu, jak to reklamovat. On ten datový hovor uskutečnil, a že omylem, to snad nikoho nezajímá. Když si omylem ten mobil rozšlápne, tak to taky asi nebude reklamovat u výrobce. Defaultní nastavení mobilu je věcí výrobce, s tím operátor nemá co dělat.
Ano, dělal něco, čemu nerozuměl, zaplatil za to, a příště si snad dá pozor. Rozlišování, jestli nerozuměl technickému nebo právnímu úkonu je (aspoň podle mě) naprosto podružné. Lidi prostě musí pochopit, že mají dělat jen to, čemu rozumí, ať už to je připojení na Internet, vytáčení telefonního čísla, nebo vaření brambor.
Já takovou reklamaci řešil u zařízení HTC, které se při připojení přes WiFi normálně připojilo, ale po ztrátě signálu WiFi přešlo bez upozornění na GSM.
Byl to dotovaný telefon, funkce nešla zablokovat - čili dodavatel a poskytovatel služeb za to nese odpovědnost. Reklamace byla uznána jako oprávněná a probrouzdané peníze byly další měsíc vráceny.
No, zaprvé Vám firma, která tohle provozuje, IMHO naúčtuje nějaké peníze za to, aby se s Vámi vůbec zabývala.
A zadruhé banky podle mne na svých ústřednách tahle čísla dávno blokují. Nehledě na to, že dost bank, pokud vím, volá přes IP telefonii a, jak jsem psal před chvílí, nejsem si vůbec jistý, že operátoři IP telefonie se budou obtěžovat s tím umožnit propojení na tahle čísla.
Vizte též vyjádření mobilních operátorů k témuž např. na idnesu.
mněli by se postarat oto aby takové věci se u nás nemohly wstát vždyt je to podvod a podvod by se měl potírat anevymlouvat se že je to vpořádku.vždyt ty naši hraboši nemají zajem o tu lůzu at si naprdne.starajíse jak si honem nahrabat a po nás potopa. pryč s takovými mocipány