Názory k článku Kvalita odpovědí zákaznických center bank je slabá

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 7. 2008 8:27

    anonymní
    Mám podobnou zkušenost s mBankou. Chtěl jsem nastavit inkaso určité částky z účtu u jiné banky na můj mBankový účet. Protože jsem nikde nenašel nastavení, které dny se toto inkaso má provádět, poslal jsem na mLinku dotaz:

    Dobrý den, nastavil jsem k mému mKontu příkaz k inkasu z mého dalšího účtu v cizí bance, s měsíční periodou. Kde nastavím den v měsíci, kdy má k inkasu docházet?

    Odpověď obsahovala naprosto nesmyslné informace:
    Dobrý den, Přímo když zadáváte inkaso tak uvádíte den, kdy má být inkaso prováděno. Pokud jste jej nezadal je zapotřebí inkaso změnit a zadat datum provádění inkasa.

    Žádná kolonka pro "den, kdy má být inkaso prováděno", totiž ve formuláři není. Otázal jsem se dalším mailem, kde tu kolonku najdu. Odpověď byla ještě lepší:
    Pokud se jedné o odchozí inkaso, tak datum provádění tam není uvedeno, jelikož to zaleží na společnosti, která si dané finanční prostředky strhává. Tady pokud si chte ověřit kdy se inkaso bude provádět, bude zapotřebí aby jste se informoval u dané společnosti.

    Takže dvě odpovědi, od dvou různých lidí, obě naprosto nesmyslné. Jeden uvádí odkaz na něco, co neexistuje, druhý nezná rozdíl mezi odchozím a příchozím inkasem.
    Až na další urgenci jsem se dozvěděl pravdivou odpověď, a to sice že u odchozího inkasa NELZE nastavit datum, kdy se bude provádět, použije se totiž vždy datum po dni, kdy byl pokyn zadáván. U jiných ústavů je to podobně, klientovi říkají nesmysly a když má pak problémy, protože se na ty nesmysly v dobré víře spolehnul, tak nám ústav sdělí "je nám líto, to jste si nerozuměli" a podobné kydy, ale náhrada škody či snaha problém řešit naprosto žádná.
  • 23. 7. 2008 8:42

    anonymní
    Když nechcete zavolat na mLinku a zeptat se přímo, tak se pak nedivte. Písemný dotaz si mohou různí lidé vyložit různě, při telefonu je jednoduché říct "je to tak?" a obě strany pak mají jasno :-)
    Přeji Vám hezkáý den
    Spokojený klient mBank
  • 23. 7. 2008 8:53

    anonymní
    Kde přesně vidíte v mém dotazu nejasnost? Mám pocit, že jsem ho formuloval tak, aby nebyla možnost nepochopení.
    Ještě bych se zeptal na jednu věc - pokud bych tam zavolal a mluvil s prvním pracovníkem, co mi poradil "vyplnit datum", v čem by byla situace jiná? Datum nikam vyplnit nejde, to bych však od telefonu nepoznal a opět bych musel banku kontaktovat.
  • 23. 7. 2008 9:35

    Karel (neregistrovaný)
    Četl jsem si váš příspěvek a nechápal, co se vám na odpovědi nezdá. Teprve po chvíli jsem pochopil, že jste se neptal na odchozí inkaso, ale na příchozí inkaso. Přečetl jsem si znovu váš dotaz a ano - nevím, jak jsem mohl udělat tuto chybu, váš dotaz vypadá poměrně jasně. Ale udělal jsem ji. Stejně tak jako pracovníci finančního ústavu.

    Když nahlédneme do knih o komunikaci, rétorice apod., dozvíme se, že je to vaše chyba. Nepoložil jste otázku tak, aby byla jasná a nezavádějící. Nabízí se několik vysvětlení, co je ve vaší otázce špatně. Podle mého rychlého soudu je to vaše hra s mozkem "nastavil jsem k mému mKontu příkaz k inkasu z mého dalšího účtu". Slovíčko "dalšího" sem moc nezapadne (je to přívlastek bez na první pohled patrného významu), a proto bude mozkem ignorováno. Mozek tak vidí jen "nastavil jsem k mému mKontu příkaz k inkasu z mého účtu" a jsme u jádra chyby. Drtivá většina lidí používá jen odchozí inkaso. Dokonce si troufám říci, že vy jste první člověk, o kterém vím, že používá inkaso mezi svými dvěma účty (já to řeším trvalým příkazem k bankovnímu převodu na odchozím ůčtu - je to pohodlnější než nastavovat cosi u obou účtů). Je tedy pochopitelné, že s ohledem na neobratnou konstrukci věty a na "obvyklé věci" bude váš dotaz pochopen právě takto. Věta sice pokračuje dále a objasňuje, že je to naopak, ale to už je pozdě, mozek již zapracoval. Váš dotaz je napsán tak, že ho při nepozorném čtení nejeden člověk pochopí špatně.

    Co s tím? Pokud nejste zdatný komunikátor, asi nemá smysl radit vám stavět větu tak, aby k podobným "falešným" stavbám nedocházelo (stavte slova, věty a odstavce tak, aby vypuštěním některé části nemohlo dojít k zásadnímu zkreslení informace). V každém případě bych ale doporučil uvádět konkrétní pojmenování a nespoléhat se na to, že někdo tyto informace vyčte z kontextu. Ve vaší stižnosti používáte "druhý nezná rozdíl mezi odchozím a příchozím inkasem". Pokud je vám toto označení zřejmé, pak by zřejmě pomohlo, kdyby dotaz od samého počátku toto označení obsahoval "nastavil jsem k mému mKontu příkaz k příchozímu inkasu".

    V každém případě bych od helpdesku (hotline apod.) čekal, že si dotaz přečtou několikrát, aby podobnou chybu neudělali tak snadno. Nesouhlasím pouze s tím, že by tento incident byl známkou něčí hlouposti, arogance nebo neschopnosti. Prostě se jen choval jak normální člověk.
  • 23. 7. 2008 9:56

    anonymní
    Děkuji za rozbor :-). Píšete: Váš dotaz je napsán tak, že ho při nepozorném čtení nejeden člověk pochopí špatně. Jenže špatně se dá pochopit jakýkoliv dotaz, sebelépe položený.

    Dále: Pokud je vám toto označení zřejmé, pak by zřejmě pomohlo, kdyby dotaz od samého počátku toto označení obsahoval "nastavil jsem k mému mKontu příkaz k příchozímu inkasu".
    Vidíte, přesto, že čtete příspěvek, který se toho týká a reagujete na něj, pletete si příchozí a odchozí inkaso :-)

    Nesouhlasím pouze s tím, že by tento incident byl známkou něčí hlouposti, arogance nebo neschopnosti.
    O hlouposti ani aroganci jsem nic nepsal, ale s tím, že to není známka neschopnosti, zásadně nesouhlasím. Není moje chyba, že fakticky korektní dotaz přečetli špatně. Není moje chyba, že jsem chtěl něco jiného, než většina klientů. Těžko budete hodnotit prodavačku jako "schopnou", když vám lahůdkách namísto objednaného ruského vejce zabalí deset deka vlašáku, protože většina lidí kupuje vlašák a ona je na to holt zvyklá.
  • 23. 7. 2008 10:18

    Karel (neregistrovaný)
    Wow :-) Až tak moc jsem se dokázal zamotat v tak snadném dotazu? Ale to je jedno :-)

    Jinak k té prodavačce - svého času (cca 3 roky zpátky) jsem našel jeden recept, který mně velmi lákal. Jednou z ingrediencí bylo tuším 20dkg šunky v celku. A to byl v 9 hodin večer velice nestandardní požadavek, protože v klasickém supermarketu mají všechno předem nakrájené. No nakonec jsem slečnu přesvědčil, že to vážně potřebuji v celku. Tak šla do lednice a přinesla šunku v celku a zakrojila. Výsledkem byl malý (opticky) kousek šunky o váze cca 2Kg. Bylo mi slečny líto, byla to sice její chyba, že neodhadla kolik ukrojit, ale já sám jsem byl překvapen, že ten kousek váží tolik. A byl to můj nestandardní požadavek (zřejmě jsem byl první, kdo kdy v supermarketu projevil zájem o šunku v celku), takže jsem to tenkrát koupil. Příště jsem už šel do jiného krámu, kde mají šunku v celku a krájí ji až když si řeknete (ovšem musím nakupovat včas, v 9 večer nebo v neděli mají zavřeno).

    Tak to je takový krátký příběh ze života na téma "nestandardní požadavek a lidský faktor" :-)
  • 23. 7. 2008 15:09

    Tom (neregistrovaný)
    Souhlas, dotazy odpovídají taky jen lidi, kteří takové dotazy řeší celou pracovní dobu. Je lépe dotaz formulovat co nejjasněji (taky jsem dotaz musel číst několikrát než mi to docvaklo...), aby se takovym chybám předešlo.
    Jinak jsem si všiml i pravopisných chyb na obou stranách :) Myslím, že když se někdo živí písemnou komunikací, měl by umět česky. Kazí tím celkový dojem a nepůsobí to dobře, není to profesionální.
  • 23. 7. 2008 8:40

    Pavla (neregistrovaný)
    Na dotaz pana Jana, bod 4. "Musím mít u mBanky běžný účet, pokud chci mHypotéku? Nebo můžu splácet hypotéku třeba z účtu u KB?" bych řekla asi tolik, že je přece jedno, jestli musím nebo nemusím účet u mBanky, když mám vedení tohoto účtu zdarma. Tak si ho prostě založím a každý měsíc na něj pošlu částku o něco málo vyšší, než je splátka hypotéky (pro jistotu). Pokud se mailem ptá, má přístup k netu a tím také k účtu mBanky.
    Pokud si sjednám hypotéku třeba u KB, taky tam musím mít vedený účet, přestože mi na něj jen přijde jedna částka a ta je vzápětí zaplacena na splátku hypotéky.
  • 23. 7. 2008 10:01

    anonymní
    Banky se musí capit nejen neustále rostoucím ziskem, ale i rostoucím počtem klientů. A tak zatímco lidé tady na Měšci v diskuzích píší, jak po přechodu k mBank a po ustálení zruší stávající účty, bankám prý klienti neustále přibývají a nikomu neubývají. Sečtete-li počty klientů v jednotlivých bankách, pak vychází, že naše republika má možná 30 milionů obyvatel. Najde se pár jedinců, kteří se nespokojí s jediným účtem, ale většině obyvatel bude stačit jediný účet, a to i např. 2 lidem - manželům či důchodcům. A jelikož dnes většinu obyvatel banky spíše dráždí nejen svými nehoráznými poplatky, usuzuji, že bude častější, když na 1 občana bude připadat 0,5 BÚ než 2. Hypotéky jsou jednou z možností, jak klientům vnutit běžňák (nebo třeba i pojištění). Co na tom, že klient běžňák použije pouze k prohnání peněz na splátku. Nevadí. Čárka je ...
  • 23. 7. 2008 10:13

    Patrik Chrz
    Tak to jsem asi vyjímka. Mám celkem 7 účtů (když budu i vkladní knížky počítat jako účet) u 6 ústavů (a dohromady mě nestojí ani korunu) a to jsem celkem žabař, znám člověka co jich má 25 :-).
    Jo a hypotéku ani kreditní kartu nemám.
  • 23. 7. 2008 13:24

    Pavel (neregistrovaný)
    Dobrý den, sleduji všechna tato fóra a s vámi se lze setkat poměrně často jako s člověkem fundovaným, který zpravidla do diskuzí vnáší jasné informace. Nicméně by mě zajímalo, kde máte ty účty, v českých bankách to asi nebude a dále, proč jich máte tolik? Děkuji..
  • 23. 7. 2008 14:51

    Patrik Chrz
    Kupodivu je to všechno u českých bank. A proč jich mám tolik? No někdo sbírá známky, někdo účty :-)
    Ne, vychází to z toho, že každý mi (třeba i jen v jednu dobu) nabídl nějakou službu, tak jsem to tak nějak kombinoval. Zkusím to shrnout:

    1. Můj nejstarší účet byla knížka od Agrobanky; ano, když jsem nastoupil do svého prvního zaměstnání, neměl jsem ani bankovní účet, tak jsem používal vkladní knížku (služby s ní spojené byly zdarma a tehdy se dalo ukládat u většiny bank na cizí účty rovněž zdarma a i za platbu SIPO si pošta neúčtovala oněch 8 Kč). Z Agrobanky se posléze stala GE a po nějaké době jsem knížku ztratil. Zůstatek na ní byl menší než umořovací poplatek, takže jí nechávám "vyhnít".

    2. Podobně je na tom vkladní knížka Poštovní spořitelny, používal jsem jí kdysi jako "levný bankomat", ale i ta už teď leží v šuplíku se zůstatkem 50 Kč (vedení nic nestojí a zrušení stojí právě oněch 50 Kč, třeba se ještě někdy hodí).

    3. Pak mám účet u HVB (dnes tedy Unicredit), který jsem si musel zařídit kvůli investování do akcií - je to takový "mrtvý účet", dokud tam budu mít akcie musí být veden, no aspoň si za něj nic neúčtují.

    4. Pak mám hodně starý účet u ING, do doby než na trh přišla mBank to byl nejvýhodnější spořící účet. Je to můj hlavní příjmový účet. 6 místné číslo účtu se dobře pamatuje a když měním banku, nemusím všem, co mi posílají peníze, nahlašovat nové číslo účtu. Už se mnou "přežil" 2 banky, kde jsem měl kdysi účet (Živnostenská banka a Waldviertler Sparkasse von 1842).

    5. Mladšího data je účet od FIO, tam ho mám od ledna toho roku co zavedli svojí novou (ne)poplatkovou politiku. Donedávna to byl můj hlavní "transakční" účet, postupně ale přecházím k mBank. Zatím si ho ale ještě chci nechat (zase, nic to nestojí a zatím na něm mám SIPO, které mBank umí teprve pár dní), uvidíme jak to dopadne s zahraničními kurzy (ty od ČSOB stojí za pytel, ale ty od mBank nejsou o nic lepší) až budou samostatná banka.

    6. a+b No a pak tu jsou dva účty (mKonto a eMax) od mBank. S "českou částí" jsem spokojen, postupně z ní dělám mojí hlavní banku, bohužel zahraniční kurzy jsou na nic (přetahuje se o nejhorší příčku na trhu s ČSOB).

    Uvažuji ještě o založení spořícího účtu u MPÚ. Vím, že je to trochu risk, ale ta eventuelní 10 % ztráta se dá vzhledem k výši úroků akceptovat. Navíc teď mají akci - k novému účtu mobil :-)

    K tomu ještě pro zahraniční platby používám devizovou společnost, protože, jak jsem psal, devizové kurzy mBank i FIO stojí za pytel :-(
  • 23. 7. 2008 16:14

    Jarmila (neregistrovaný)
    Ještě by se slušelo dodat, že dva účty mívají také OSVČ. Ne pro radost, kolik mají účtů, ale aby odlišily účet privátní a podnikatelský. Ono se to i účetním lépe počítá, když se nemusí probírat hromadou plateb, jak jste třeba nakupoval v Tescu nebo v Hypernově a kolik jste tam utratil, pak jste platil benzín a dítěti obědy ve škole...
    To už si můžete před účetním a berňákem stáhout i trenky, vyjde to na stejno. Vysvětlujte pak berňáku, že platba na Váš účet byly nesnězené obědy potomka ve škole, protože dítě dostalo neštovice. Vzpomenete si na to za 5 let? (a to nemusíte být ani Čunek ani Gross)
  • 23. 7. 2008 11:04

    Jarmila (neregistrovaný)
    To je tím, že všechno je účet.
    Úvěr = účet.
    Kreditka = účet.
    Spořící účet.
    Hypotéka = dva účty (účet + hypoteční) .
    Překlenovací úvěr u stavebního spoření = 2 účty.
    Vkladní knížka = účet.

    A pak někteří lidé mají různé účty z hecu. Třeba studenti. Hlavně tehdy, když je to nic nestojí nebo tehdy, když potřebují úvěr, protože student může dostat úvěr (nebo kontokorent, nevím přesně, ale na věci to nic nemění) tuším do 20.000,- Kč už v den podpisu smlouvy o založení účtu. Proč ne, když se o ně banky jako o budoucí perspektivní klienty perou? Moje dcera - studentka má těch účtů asi 6, z nich jeden nebo dva hlavní.
    Až dostuduje, tak je omezí. Vybere si ten, se kterým je nejvíc spokojená.
  • 23. 7. 2008 9:20

    Solus (neregistrovaný)
    Zkuste si zavolat na call centrum Solus. Tam najdete tak leda záznamník. Zlaté banky. O půl desáté dopoledne jen záznamník. Asi ještě nestihli přijít do práce.
  • 23. 7. 2008 9:54

    Patrik Chrz
    Kvalita zákaznických center je taková jaká je, v tomhle si myslím nemají jednotlivé společnosti co vyčítat. Bohužel se management bank, pojišťoven a jiných společností domnívá, že když dá operátorům 20 000 Kč hrubého (a i méně), že za to může čekat, že se kvalitní žadatelé o toto místo přetrhnou.
    Já si to vždycky srovnávám s platem řidiče tramvaje, který je uváděn u inzerátů, které podává pražský dopravní podnik. Poslední, který jsem viděl, uváděl po zkušební době 26 600 Kč (za autobus ještě o něco více) + nezanedbatelné jízdní výhody pro celou rodinu. Tohle povolání je moje "oblíbené" proto, že na přijetí do tohoto zaměstnání nejsou žádné kvalitativní požadavky, donedávna to nebyl ani řidičák, teď už chtějí aspoň "B"čko. Uchazeč nemusí mít žádnou školu, nemusí umět jazyk, jediný požadavek je zdravotní (fyzická a psychická) způsobilost. No a s nějakými těmi přesčasy a víkendy nebude problém se přehnoupnout přes třicítku.
    Kdysi jsem tohle (tel. operátor) nevděčné povolání dělal, měl jsem štěstí, že jsem kápl na společnost, která upřednostňovala kvalitu před kvantitou a dokázala to taky náležitě (velmi nadprůměrně) ocenit. Pak se změnil majitel, který usoudil, že nejlépe bude ušetřit na lidech. A tak se dělaly různé pokusy s přesunem části centra do jiného města, nábor nových operátorů za nižší platy, atd. Výsledkem bylo to, že kvalita šla úplně do háje. Pokud klient 3 krát zavolal, dostal 3 různé odpovědi, úkon, který "starému" operátorovi trval kolem 6 minut dělal ten "nový" (a to i půl roku od "zapracování) 20 až 30 minut, atd. Takže z cca 35 operátorů, kteří byli po většinu času nevytížení (a tak se klient téměř kdykoliv dovolal bez fronty) bylo najednou 200 operátorů, kteří absolutně nestíhali.
    Mbank je nízkonákladová banka, netají se s tím, a tak bych k ní byl i shovívavější, na rozdíl od ostatních bank, úroveň jejichž center je to samé v bledě modrém. Mbank se aspoň snaží snížit "dopad" své nízkonákladovosti co to jde, např. fórum na stránkách je docela odvážný krok a informace (často lepší než na mLince) jde načerpat i tam a ledasco se člověk dozví i z webu. Zatímco ostatní banky uvádějí úrokové sazby nicneříkajícím způsobem jako "již od" u mBanky je lze najít na webu přesně rozdělené podle podílu hypotéky na celkové hodnotě nemovitosti, takže tohle si mohl pisatel zjistit sám.
  • 23. 7. 2008 10:28

    tom (neregistrovaný)
    Jen k té mzdě za řízení tramvaje nebo busu-to co DP udává, je údajně "průměrná mzda včetně přesčasů, víkendů a svátků", takže těch 26600 budete mít, když budete dělat ty přesčasy, víkendy a svátky, takže přes třicítku se dostat asi nepůjde.
  • 23. 7. 2008 10:58

    Patrik Chrz
    V tom inzerátu to bylo napsáno jako "základní mzda".
    Přímo na webu DPP je:
    základní mzdu 120 Kč/hod. (ostatní složky mzdy budou poskytovány v souladu s platnou kolektivní smlouvou)
    Tedy to je 120 * 8 * 22 = 21 120 + ty "ostatní složky mzdy", předpokládám, že tam bude nějaké "osobní ohodnocení", příplatek za směnný provoz (plus samostatné příplatky za jednotlivé služby), nejspíš i nějaké příspěvky na penzijní / životní, možná nějaké odměny?
    Nemyslím si, že by při nějakém tom přesčasu a víkendu do měsíce bylo nemožné se "přehoupnout" přes těch 30 000 Kč.
  • 23. 7. 2008 10:30

    Michal Kára (neregistrovaný)
    Nojo, ale kdyz mBanka jede strategii "bezpobockove distancni banky", tak by preci jen to call centrum mela mit trochu v cajku, protoze pro mnoho lidi je to zdaleka nejjednodussi cesta.

    Jinak z ostatnich bank mam zkusenosti jen s jednim hovorem s call centrem eBanky a naprosta spokojenost - mel jsem dotaz zda budou po zmene kodu automaticky menit udaje i u doslych zahranicnich plateb. Operator rekl "pockejte chvilku, na to se musim zeptat", udelal konzultaci a za asi pul minuty se opet pripojil a rekl ze ano, pul roku od zmeny kodu. (Pak se ta informace objevila i v oficialnich materialech, takze to bylo evidentne spravne.)
  • 23. 7. 2008 10:42

    T (neregistrovaný)
    Hehehe před měsícem a kousek jsem položil jasně formulovaný dotaz na ČSOB/PS - přes dotazovací formulář jejich webu - a dodnes žádná odezva. Možná lepší žádná odpověď než mizerná??
  • 23. 7. 2008 10:54

    Jarmila (neregistrovaný)
    Položila jsem jakýsi dotaz VSS KB. Sice odpověděli, zkopírovali cosi ze svého webu, ale odpověděli na NĚCO NAPROSTIO JINÉHO. Až když jsem se zeptala 3x a zdůraznila, že dvě odpovědi mají na webu a já se ptám na něco naprosto jiného, pak jsem teprve dostala rozumnou odpověď (protože na webu měli totální nesmysl).

    Jinak je třeba si uvědomit, že mailová odpověď je náročná na čas operátora. Než se to natypuje a aby to bylo správně a srozumitelné pro všechny (tedy stylem "jako pro blbce").
  • 23. 7. 2008 10:56

    Patrik Chrz
    Jo tak s modrou pyramidou mám taky své zkušenosti. Mě pro jistotu poslali do háje - tedy že mám kontaktovat svého poradce :-(
  • 24. 7. 2008 9:00

    Jana (neregistrovaný)
    Vy se pane Chrzi divíte, že za 20 tisíc nikdo v bance nebude kvalitně dělat, a na diskuzi http://www.mesec.cz/clanky/penzijni-pripojisteni-ztraci-na-atraktivite/nazory/ nějaký maník se snaží veřejnosti nalhat, že v jeho bance je průměrný plat 24 tisíc.
  • 24. 7. 2008 12:35

    Patrik Chrz
    Nevšiml jsem si, že by v tom bylo uvedeno, že jsou nějak extra výkonný tým :-) Podle mého názoru konkrétně banky v tomhle postupují přesně obráceně, než by měly - běžné je, že naberou nezkušené lidi (hlavně absolventy) do call center a ti, když se něco naučí, tak během cca 2 let odcházejí - v tom lepším případě pro banku na pobočku, v tom horším úplně pryč. Přitom by to mělo být tak, že by se měly banky snažit ty nejlepší pracovníky z poboček "přetáhnout" na infolinky, ale protože práce na infolince je obvykle méně atraktivní, než práce na pobočce, musely by jim nabídnout zajímavé zvýšení platu. A zatím je to obvykle tak, že na té pobočce mají vyšší plat (někdy i díky výkonnostním odměnám) než na infolince.
    Přijímat peníze/platební příkazy na pokladně, na to není třeba nějaká zvláštní kvalifikace, to je akorát otravná, nezáživná práce; ale podávat (kvalitní) informace - takové lidi by si měla banka hýčkat.
    Pro ilustraci uvedu, jak jsem na tom byl tehdy já:
    Jako telefonní operátor (tehdy jsme tomu říkali "moderně" Reprezentant media servisu jsem nastupoval za 13 000 Kč a to bylo 25.6.1999 a už po zkušební době jsem měl 14300. A to jsme měli 14 platů, takže to bylo vlastně 15167/16683 (průměrná mzda byla v tu dobu 12700, přepočteno by to dělalo 26907/29597) a odcházel jsem po pěti letech s platem 17000 Kč. To už 13. a 14. plat byl zrušen ale zase jsme měli odměny; vzhledem k tomu, že z cca 200 operátorů jsem se pohyboval kolem 3. místa, tak nebyly úplně špatné, ještě cca 3 měsíce před odchodem jsem se nedostal pod 3000 Kč, pak to začali omezovat, tak jsem odešel. No a protože průměrná mzda byla tehdy výrazně nižší, tak jsem měl vždy nadprůměrnou mzdu. Jednu dobu byly navíc příplatky za víkendy, to hodilo měsíčně klidně další 3000 Kč, nebo speciální akce (taky nějaká ta "tiska" navíc).
  • 24. 7. 2008 10:11

    anonymní
    Domnívám se, že řízení autobusu nebo tramvaje je důležitější než teplé lépe placené místo někde v bance nebo pojišťovně. Nevím, kolik je v létě stupňů v kabině linkového autobusu /o klimošce si může 99 % řidičů nechat jenom zdát/, o vytápěném WC a možnosti umytí si rukou teplou vodou také. V noci vyhánět z busu opilce, narkomany, bezdomovce. Které banky mají otevřeno i v noci, o víkendech ani nemluvě? Řidič zodpovídá za životy ostatních, v bance jde "jen" o peníze.

    Nejsem ani autobusák, ani tramvaják ani Pražák. U nás běžel v regionální TV náborový spot - nabízeli kolem 17 tisíc hrubého. Vstáváte ve 3 ráno, nemáte se jak dostat do práce, v 5 ráno vyjíždíte, mezi jednotlivými linkami máte třeba 2 hoďky neplacenou pauzu, jezdíte do 10ti do večera. Dřívěji na jedné lince jezdil léta stejný řidič, dnes vás veze každý měsíc někdo jiný. A domníváte se, že znalost cizích jazyků, internetu či vyšší kvalifikace by takovouto pracovní pozici zatraktivnily a řidiči by pobírali větší peníz? A že já jako cestující bych si rád za jeho jazykové znalosti připlatil k základnímu, už tak dtahému jídnému, např. 25 %?
  • 24. 7. 2008 12:00

    Patrik Chrz
    Výše mzdy (platu) ale není určována "společenskou užitečností" práce, ale konkurencí na pracovním trhu. Tedy kolik lidí je schopno (tady hrají roli kvalifikační požadavky, jiné podmínky bude muset zaměstnavatel nabídnou vysokoškolákovi a jiné člověku se základním vzděláním, jiné tomu co umí tři jazyky a jiné tomu co neumí žádný) a ochotno (tady hrají roli pracovní podmínky - tedy právě ono "teplé místečno") za nabízených podmínek práci přijmout.

    Nebo snad má někdo dojem, že fotbalista je stotisíckrát "společensky užitečnější" než lékař, učitel, .... ? Určitě ne. Ale požadavky na dobrého (nejlepšího) fotbalistu splní mnohem méně lidí než na lékaře. Je to možná nespravedlivé, ale život je nespravedlivý! Určování mezd a platů podle tzv. společenské užitečnosti jsme tu už jednou měli.

    Proto si jako jakýsi "etalon" beru právě toho řidiče. Pokud někdo chce kvalifikované zaměstnance, ale není schopen (ochoten) je zaplatit ani jako řidiče autobusu (který nemusí mít kvalifikaci žádnou), tak se nemůže divit, že má takové zaměstnance jaké má.
    Výsledkem pak bylo, že práci, kterou původně dělalo 35 lidí "s prstem v nose" a daleko kvalitněji, nezvládalo nakonec ani 200 lidí.
    Pokud by ten řidič autobusu uměl perfektně dva jazyky, nebude dělat řidiče autobusu :-)
  • 24. 7. 2008 20:00

    Patrik Chrz
    banka to nebyla :-)
    Myslím, že by to nebylo vůči té společnosti fér, ono to je více méně všude stejné (i jak mám info od bývalých kolegů, kteří se "rozprchli" všude možně). Já si nestěžuji, hodně jsem se tam toho naučil - a to, že mě nedokázali využít je jejich smůla, já jsem se v životě neztratil :-)
  • 23. 7. 2008 13:51

    oddTom (neregistrovaný)
    "Důvod: měsíční splátky jsou spláceny inkasem z mKonta."
    Hm, taková pokroková banka a neumožní inkaso hypo odjinud? :P ;)
  • 23. 7. 2008 17:25

    Jay Vandermark (neregistrovaný)
    Pokud je klient tupec a nepochopí, že každá společnost (netýká se to jen bank) má svá specializovaná oddělení, na kterých obdrží vyčerpávající informace o konkrétním produktu, nevinil bych zde mBank.
  • 24. 7. 2008 10:16

    P009 (neregistrovaný)
    Otázkou je, proč se Měšec zaměřuje pouze jednostraně na kvalitu zákaznického centra mBank? Proč používá téměř fiktivního (tzv. potencionálního) klienta? Proč tento klient není podepsán ani jménem? Proč jsou uvedeny silné "citace" schované za tohoto anonymního stěžovatele? Proč v poslední době píše Měšec relativně výhradně pro RB a proti mB? Není to od doby chatu D.Chvátala s panem Žalmanem (stojí za to si přečíst)? Těch otázek je více, ale odpovědi hledejme spíš v oblasti PR než žurnalistice...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).