Nepochopím, jak na bankovnipoplatky.com mohla zvítězit Česká spořitelna. Ale svědčí to o dobré práci prodavačů ČS, kdy oškubaný konzervativní klient se musí cítit výtečně a ještě za to oškubání poděkovat.
Taky jsem měl u nich účet a byl to děs a běs. A je stále. Bohužel, i přes zrušení účtu k nim musím občas zavítat, a manželka v práci přijde do styku s netovým bankovnictvím ČS, KB, Obchodky a ještě asi dvou dalších a přiznává, že v hrůze vede opět ČS, Komerčku a obchodku si nemůže vynachválit, když něco pokaňhají nebo hledají, nebo jim něco nefunguje, mohou se prý přetrhnout. U ČS sice základní poplatek za vedení účtu tolik nekřičel, ale položka k položce a byl jsem na dvou stovkách. Samozřejmě bez karty, výběrů na pokladně nebo příkazy přes přepážku - tohle jsem již dávno přendal na net a bankomaty.
Já mám nyní účet u ŽB - balíček za 169,--. Je úplně jedno, jestli tam mám 5 nebo 500 transakcí. Furt za 169,--. Mezinárodní platební (žádná úvěrová) karta v ceně vč. prý s jedním z najkvalitnějších cestovních pojištění. Druhá karta za polovic. Poslední změna (kosmetická) v květnu 2006. Ve zdražování vždy mezi posledními. U spořitelny jsem zažil dokonce změnu sazebníku 1. v měsíci a pak ještě 5. nebo 9. téhož měsíce. Tomu říkám promyšlené jednání ČS ...
Ve spořitelně mne stále něco vnucovali, výtvarně architektonické řešení poboček spořitelny mi připadá jak výprodejové akce v supermarketu. V ŽB to vypadá aspoň jak v bance, na doatz vždy jednozančná, přesná odpověď, u spořky několik naprosto rozdílných odpovědí.
Problémem ŽB pro řadu klientů je omezený počet poboček a bankomatů. Vzhledem k tomu, že pobočku mám 200 metrů od práce, tak pro mne to problém není, ale asi pro nějakého vesničana z 50 km dojezdové vzdálenosti by to problém byl. I když jsem do pobočky musel zavítat jen 1x při otevření účtu, dokonce i platební neaktivní kartu dostávám poštou - ve spořce jsem musel osobně. Za výběr z cizího bankomatu je poplatek, ale snažím se realizovat nákupy přes kartu. Tam, kde ji neberou, mají smůlu, kšeft udělám jinde.
Tak by se dalo pokračovat. Nejde o hanění spořky a PR ŽB, jsou to jen letité zkušenosti z více finančních ústavů... Sorry, komu jsem se netrefil do noty.
Ono je to jednoduche. I kdyz "sve" bance da svuj hlas jen 10 % lidi, tak ta vetsi "utluce" ty mensi jen prostym poctem klientu.
U ZB jsem byl pred vstupem Unicredito a musim rict, ze tehdy byla fakt super - vedeni uctu vc. internetbankingu zdarma, vyber z vlastniho bankomatu zdarma (tusim i jeden nebo dva vybery z ciziho), okamzite 10 000 Kc denni limit na karte (CSOB to neumi dodnes), za polozku tusim do 4 kc. Ted se vyplati jen lidem se "silnym provozem"
jj, účet u Živnobanky mne stálo vedení účtu kolem 30 Kč měsíčně... Pak nastoupili Taliáni a rázem byla jistota trojnásobku... O kontokorentu ani nemluvím, žádost jsem tam měl 6 neděl, neustále si vymýšleli další požadavky (souhlas manželky, zůstatek úvěru ze stavebního spoření, pak i smlouvu o onom úvěru)...
Mě kontokorent nabídli brzy po zřízení účtu, a to dokonce poštou. Když jsem nereagoval, zavolali mi a když jsem ho nechtěl ani poté, tak mne po čase zkusili pozvat ještě na osobní pohovor. Tam mi nabídli všechno, co už mám (většinou jinde - není dobré mít všechno u jedné banky) a tak jsem je dostal tím, že jsem jim řekl "ještě jste mi nenabídli stavební spoření". To bohužel nedělají ani nemají spolupráci s nějakou jinou stavební spořitelnou, tak mi ho nabídnout ani nemohli. Ale zdůraznil jsem jim, že podobné vnucování produktů jsem zažil u České spořitelny, kde mimo jiné všem klientům vnutili kontokorent, aniž by jej potřebovali, a pak zpoplatnili jeho vedení, i když jsem jej celou dobu nepotřebovali. Jelikož takových podpásovek byla celá řada, účet jsem zrušil a přešel k ŽB. Zde mám od vnucování produktů pokoj a když mám o něco zájem, tak se zeptám.
V rámci balíčků zůstává neomezený počet výběrů z bankomatu zdarma, ale jen z vlastních. Bohužel. Dřív to měli koncipované tak, že první dva výběry v měsíci byly zdarma (ať z vlastního nebo cizího), a další byly zpoplatněny, pokud šlo o cizí. Tzn., že se vyplatilo udělat první dva výběry z cizích a pak neomezený počet výběru z vlastního bankomatu. Kdyby to bylo obráceně, u vlastního bankomatu bych si vyplácal normu 2 výběrů zdarma a kdybych pak chtěl vybírat z cizího, už by to bylo za poplatek. Ale v praxi dochází k výběru z bankomatu ojediněle, většinou vše řeším platbou za zboží kartou.
Veškeré položky jsou zdarma, tedy neúčtuje se clearing ani bankovní věta.
ZB nasadi novou verzi Internetoveho bankovnictvi. Tri mesice nejde zmenit parametry trvaleho prikazu. Misto toho, abych byl zaplacen jako tester, protoze panove pred nasazenim sveho "unikatu" zjevne vubec netestovali, chodim opakovane na pobocku a reklamuji nauctovane castky za zmenu na pobocce. Jak jinak ji mam udelat, ze ano? A kdyz mi vyreklamovanou castku vrati, nauctuji mi to jako prichozi platbu.
Bohuzel musim rozsirit zasadu "nikdy italskou lednicku, nikdy italske auto" na "nikdy ucet u zadne italske banky".
Máš s tou Itálií pravdu. Když jsem si zakládal v ŽB zmiňovaný účet s balíčkem, měli logo toho kahanu nebo lucerny nebo co to je a o Unicredu žádná zmínka.
Trvalák jsem zatím měnit v nedávné době nemusel, tak mne překvapuje, že nejde změnit přes net. Ale stalo se mi, že ačkoliv mám obejdnáo mailem vyrozumění, že mi končí heslo, nic jsem nedostal. Když jsem to byl v bance oznámit, smekali se jako diví, na nic nepřišli a tak mne spojili přímo s Helpdeskem v PRG. Byli velmi ochotní, všechno se mnou probrali, ale taky na nic nepřišli. Nakonec mi dali nějaké polatajné číslo, kdbych měl v budoucnu nějaké problémy, ať se kdykoliv na ně obrátím. Zatím jsem ale nepotřeboval.
ŽB fuzovala s HVB a ta prý má jedno z nejlepších netových bankovnictví a jestli na to přejde i ŽB, uvidíme.
Jen mne zarazilo, že Italové nechtějí název ŽB (a ani HVB) zachovat a chtějí svoje Unicredo. ŽB název má tradici již někde od 19. stol. a zatím skoro všichni vlastníci při přebírání bank nechali původní české jméno (snad vyjma žárovkářů General Electric - Agrobanka).
Pokud budou Italové dávat patřičně najevo svou italovštinu, šel bych taky od nich. Italy nemusím. Když vidím, jak se všude ve světě chovají - hůř než Cik*ni (já jim taky jinak než "Ci*áni" neřeknu ... Takže italskou ledničku, italské auto fakt nebrat - jsou to stejné šunty jako naše škodofky ...
Pekna budoucnost..
Rozhodnuto, odejdu od nich. Mel jsem pro Zibu slabost, ale na to se nehraje. Jen pro zajimavost: Potreboval jsem hotovostni uver, volam na 800, podam informace, ze pry do 4 pracovnich dnu mi zavola osobni banker.
Nikdo zatim nezavolal. Nemaji zajem, nemam zajem i ja.
Moc pekne PR jim teda nedelam.