Vlákno názorů k článku Která pojišťovna je nejlepší? od ZIL - Výše zmíněné názory jasně ukazují, že se od...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 7. 2002 10:38

    ZIL (neregistrovaný)

    Výše zmíněné názory jasně ukazují, že se od dob Andělských očí pana Hrabala zas tak moc nezměnilo. Všechny pojišťovny jsou velké, stabilní a mají to nejlepší zajištění ve Švýcarsku. Žádná pojišťovna není průměrná či snad podprůměrná, stejně jako žádná nemá průměrné, či podprůměrné zajištění. Přitom je to logická blbost.

    Story o tom, jak nás okradl pojišťovák, či jeho klon v podobě makléře, agenta, či podomního zvonkaře hovoří pouze o tom, že chybí na trhu zavedené pojišťovací kanceláře, které vám nabídnou kvalitní servis. Místo toho dnes pojištění můžete sjednat na poště, v bazaru, na ulici, u lékaře, na úřadě, v bance. Bohužel, i v bance je sjednání pojištění problematické, protože buď je člověk odborník na pojištění, nebo na bankovní operace. Ale slečny, které sedí za přepážkou toho většinou o pojištění moc neví (nepočítám-li v to pár stránek naučených z manuálu). Zdá se to snadné. Děd pojistí bábu, bába Míšu, Míša psa, pes kočku, ..., ale není to tak.

    Je to na nás - rozhodnout nejen u jaké pojišťovny se pojistit, ale také prostřednictvím jakého subjektu se pojistit.

    Pojištění je obchod s rizikem. Stejně jako třeba ruleta. Představte si, že vám někdo v kasinu nabídne o 20% výhodnější podmínky, tedy že při sázce na jednotlivé číslo nebude výhra 35-ti násobek vkladu, ale 42-ti násobek. Co byste si o takovém krupierovi mysleli? Představte si, že Vám pojišťovna nabídne 20% slevu... Uvažovali jste někdy proč? Jak to v té pojišťovně vlastně počítají?

    Optimismus na závěr: nejsme na tom tak špatně. Alespoň ve srovnání s úrovní pojištění WTO v době útoku, či se stabilitou různých švýcarských společností po útoku.

    P.S.
    Ale na to, od koho si necháte poradit s pojistkou, si fakt dejte pozor :-)


  • 22. 7. 2002 14:59

      (neregistrovaný)

    Jak to v té pojišťovně vlastně počítají?
    No přibližně je to takto:
    70 % se vyplácí zpět klientům (samozřejmě dlouhodobě - jsou v tom zahrnuty rezervy na nepředvídané události - jako např. povodně)
    20 % činí administravní náklady + odměny získatelům
    10 % činí zisk

    Z toho jde jednoduše vyvodit:
    Chci-li udělat levnější pojistku, tak:
    1) řekněme, že si snížím zisk o polovinu - na ceně pojistky to bude mít vliv pouze 5 %, takže tudy ne
    2) můžu o trochu snížit náklady, ale zase nemůžu moc odrbat odměny pro získatele, protože by šli pracovat pro někoho jiného, takže tudy také ne
    3) logicky nejlíp by se "okusovalo" z těch 70 %
    Ale jak to zařídit? Existuje kouzelné slovo, které se jmenuje výluky.
    S tím se dá tak kouzlit, že by se jeden divil. Sám pracuji v pojišťovně, byť jen chvíli, ale je fakt, že jsem se dozvěděl věci, o kterých jsem neměl ani tušení.
    Když jsem si sjednával cestovní pojištění do zahraničí, tak jsem obešel několik pojišťoven, než jsem našel jednu u které jsem měl dojem, že tam je to neobjevil ;-)

    Jen pro porovnání: U jedné měli zaobaleně napsáno, že mi vyplatí jenom to, o co je to v zahraničí dražší než u nás a o zbytek ať se jdu hádat na VZP, u jiné je zase ve výlukách "ne však působením mikrobiálních jedů a látek imunotoxických", což jsem pochopil jako, že pokud mě někde něco píchne, bodne, kousne, uštkne tak, že mám smůlu, stejně tak, když se otrávím z jídla. Napsal jsem na jejich e-mail jestli to tak skutečně je (jak na ně, tak na tu jejich asistenční službu) a do dneška mi neodpověděli.

    Kdybych nedělal v pojišťovně tak o těhle věcech nemám ani tušení.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).