Vlákno názorů k článku Která pojišťovna je nejlepší? od All-in-one - Přečetl jsem si předchozí příspěvky a je mi...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 7. 2002 23:20

    All-in-one (neregistrovaný)

    Přečetl jsem si předchozí příspěvky a je mi tak trochu smutno. Ano jsem "pojišťovák" (teda ten obyčejnej) a dělám to teprv 21 let. Chci říct jen jedno, ta práce je sakra těžká, je ještě těžší, když ji chcete dělat tak, abyste se po 10ti letech mohli vracet ke svým klientům a nedostat jednu do zubů. Mrzí mě, že jsme všichni házeni do jednoho pytle (vyjma jednoho názoru). Jasně, že jde o provize nebo Vy všichni ostatní pracujete pro dobrý pocit? Jenže kdo tuto práci neprovádí se svědomím, tak na to stejně dříve nebo později dojede. Přijde mi, že se v tomto státě vžilo poukazovat na to, že Vám pojišťovák něco vnutil, že Vás umluvil, ale ruku na srdce, není to náhodou jen berlička pro absenci vlastního názoru? Ono mít na věc vlastní názor se dříve moc nenosilo a kdo ho měl, tak byl něčím odlišný a tím i podivný. Já mám pocit, že to přetrvává. Když si půjdete koupit auto, tak Vám prodejce každé značky bude tvrdit, že to jeho auto je přesně to, které potřebujete a nejlepší. A když si pořídíte Fábii pro 6ti člen. rodinu přijdete nadávat prodejci, že se do ní nevejdete? Jasně, že ne. On Vám jistě řekl, že by bylo vhodnější větší auto, ale to bylo dražší a Vy jste přece ušetřili! Co tím chci říct? Reklama pojišťoven je stejná jako reklama na prací prášky, vložky a já nevím na co ještě. Nikdo nikdy nebude předvádět své slabosti. Je na klientovi, aby zapojil mozek srovnal si na internetu, nechal si vypracovat nabídky, poptal se známých na zkušenosti a pak se rozhodl. Já svou jednostrannou smlouvu s jednou pojišťovnou řeším velmi jednoduše. Nemohu říct my jsme lepší než tamhleta pojišťovna - to by byla nekalá soutěž. Nemohu ani říct my jsme nejlepší - to by mi dneska bez dalšího stejně nikdo neuvěřil, ikdyž je to pravda. A tak to řeším jednoduše - používám srovnání z internetu a nechám na klientovi, ať si je ověří. Jsou i oblasti, kde nejlepší nejsme a pak to klientovi řeknu. Nemá přece smysl urvat pojistku za každou cenu a vyrobit si nespokojeného klienta, který mi při první likvidaci všechno vypoví. Vážení, všechno je o lidech a nemyslím si, že Vám makléř musí nutně poradit lépe, než "obyčejnej" pojišťovák. Ono totiž i ten obyčejnej pojišťovák, pokud chce nějaký ten obchod uzavřít, musí mít přehled i o konkurenci, trhu, ale i souvisejících oborech a jestli to chce dělat poctivě, musí neustále své vzdělání doplňovat, ne nepodobně lékařům. Tak se tu nehádejme a nerýpejme do sebe, kdo že je ten pan makléř a kdo pan vydavatel. A Vy ostatní - na blbce narazíte úplně všude, ale věřte, že je jich míň než těch normálních, jenom jsou víc vidět. Používejte víc vlastní hlavu a vytvořte si názor, srovnávejte, ověřujte si, ptejte se - vyvarujete se zklamání. Ono už totiž pojištění dávno není o tom jestli za 20 nebo za 60 měsíčně. PS: A pozor na "nezávislé" finanční poradce od Allfinanz - oni zas tak úplně nezávislí nejsou a pokud to o sobě tvrdí, pak zde něco smrdí! - dokonce se to rýmuje.

  • 21. 7. 2002 12:09

    Ivan Špirakus, Komora pojišťovac (neregistrovaný)

    Děkuji Vám za Váš názor.
    Potvrzujete to, co se tady snažím celou dobu opakovat: Jsem proti "kolektivní vině" pojišťováků (AGENTŮ NEBO MAKLÉŘŮ), vždy záleží na lidech.
    Je skutečně pravda, že lidé neumějí pojištění kupovat a často se snaží vinu za špatný výběr či kombinaci produktů svalit na agenta s tím, že "na nich víc vydělal".
    To přirovnání s prodejem auta je dost přesné. Je fakt divné, že nikdo nenadává na webu dealerovi aut, že mu "vnutil" drahé kožené potahy a on v tom autě vlastně jezdí ve špinavých montérkách (to ale při nákupu neřekl). Přitom všichni přece vědí, že i prodejce aut má z těch potahů provizi.
    Pod váš příspěvek bych se klidně také podepsal. To, že jsem makléř (v pojištění průmyslu), neznamená, že si nevážím agentů, kteří dělají svojí práci poctivě. Naopak !

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).