Na služební cesty například do Německa, Itálie jezdím raději autem, na delší většinou s ČSA. Nízkonákladovkám jsem nikdy nevěřil, od kamarádů vím, že třeba prodali více letenek než bylo sedadel, zpoždění bylo na denním pořádku a platit ještě pět stovek za odbavení kufru, je nehoráznost. Když jich pár padne, jen dobře!!
Tak na služebky jsem lítal celkem pravidelně, tak půl na půl se Sky Europe a ČSA+partners. Ráno vstanu, přijedu na letiště, hodinu až dvě odpočinku či čtení knížky, a v deset už sedím v kanceláři na druhém konci Evropy. Představa, že bych měl přes půl Evropy jet autem, je to dražší, víc zabitého času a ještě únavnější po 10 hodinách za volantem, mě, mírně řečeno, děsí.
Zpoždění, nepočítám-li jeden výpadek letiště kvůli mlze, bylo výjimečné a když už, tak do půl hodiny. A bylo jedno, jestli šlo o low-cost nebo high-cost.
Výše uvedené se mi nikdy nestalo, ono obecně bývají ty 3rd-party "od xyz vím" trochu přehnané, což? :)
Já to nevím od kamarádů, ale přímo z vlastní zkušenosti (a to několikrát), že přeprodané letadlo mívá každá letecká společnost. Za sebe můžu mluvit o Aerosvitu, SAS a Lufthanse.
Když jsem minulý týden letěl z nízkorozpočtovkou na pár dní pryč a nepotřeboval jsem odbavit kufr, docela jsem ocenil, že jsem měl letenku o pětset levnější než aby každému povinně k letence přirazili 500 za kufr, který třeba vůbec nemá.