S nízkonákladovými společnostmi jsem v minulých letech měla docela dobré zkušenosti a létala jsem s nimi služebně velice často, zejména se Sky.Jenom dvakrát se mi stalo, že jsme měli z Londýna asi dvě hodiny zpoždění. Teď je tomu naopak. Můj let z Milána byl zrušen, což jsem se dozvěděla až na letišti. Telefon na společnosti nikdo nebral. Stálo mě to nervy, peníze navíc za novou letenku s jinou společností, protože jsem potřebovala být v práci. Od této zkušenosti si raději připlatím za pravidelnou linku s renomovanou leteckou společností.
Na služební cesty například do Německa, Itálie jezdím raději autem, na delší většinou s ČSA. Nízkonákladovkám jsem nikdy nevěřil, od kamarádů vím, že třeba prodali více letenek než bylo sedadel, zpoždění bylo na denním pořádku a platit ještě pět stovek za odbavení kufru, je nehoráznost. Když jich pár padne, jen dobře!!
Tak na služebky jsem lítal celkem pravidelně, tak půl na půl se Sky Europe a ČSA+partners. Ráno vstanu, přijedu na letiště, hodinu až dvě odpočinku či čtení knížky, a v deset už sedím v kanceláři na druhém konci Evropy. Představa, že bych měl přes půl Evropy jet autem, je to dražší, víc zabitého času a ještě únavnější po 10 hodinách za volantem, mě, mírně řečeno, děsí.
Zpoždění, nepočítám-li jeden výpadek letiště kvůli mlze, bylo výjimečné a když už, tak do půl hodiny. A bylo jedno, jestli šlo o low-cost nebo high-cost.
Výše uvedené se mi nikdy nestalo, ono obecně bývají ty 3rd-party "od xyz vím" trochu přehnané, což? :)
Já to nevím od kamarádů, ale přímo z vlastní zkušenosti (a to několikrát), že přeprodané letadlo mívá každá letecká společnost. Za sebe můžu mluvit o Aerosvitu, SAS a Lufthanse.
Když jsem minulý týden letěl z nízkorozpočtovkou na pár dní pryč a nepotřeboval jsem odbavit kufr, docela jsem ocenil, že jsem měl letenku o pětset levnější než aby každému povinně k letence přirazili 500 za kufr, který třeba vůbec nemá.
Zřejmě jste vy dva manažeři, kteří na korunu nekoukají. Pro normální lidi, jsou tyhle společnosti možností, jak někam letět. Já bych se teda nerozmýšlel, jestli mám dát za letenku do Londýna osm tisíc nebo necelé dva, i když třeba s rizikem. A jste si jisti, že vychvalované letecké společnosti nemají zpoždění, že vám neztratí kufr atd???
Se Skyeurope lítám často a protože vím, že nejsou příliš spolehlivé, poradím: v zahraničí, v hotelu nebo internetové kavárně si den před odletem do Prahy najedu na jejich webovky a zkontroluju si podle svého kódu, jestli něco nezměnili. Zatím mi to vždycky vyšlo!!!
Toho pana je mi fakt lito, ale je fakt ze spolecnost mu dala vedet. Stala se mi podobna vec kdyz jsem byl ve francii tak byla stavka a skyeurope me dala vedet a tak sem letel o den pozdeji. Je to spolecnost se kterou mam zatim nejlepsi zkusenosti. Lepsi nez s Lufthansou. Jinak bez techto nizkonakladovych spolecnosti bych se neobesel. Litam s nimi domu z mista prace. Drzim vsem palce na prekonani 'krize'. Jelikoz to zaroven pomuze oziveni trhu.
To je tedy srovnani Wizzu a SE jak od pani Jarmily.
Hodilo by se napriklad srovnat nejlevnejsi den v cervenci (a napsat jaky) nez vzit zrovna datum kdy je Wizz levnejsi.
O frekvenci letu Wizzu z Prahy (2-3x tydne) a poctu obsluhovanych destinaci ani nemluve. A taky by to chtelo zahrnout Click4sky (operovane CSA).
Ja se SkyEurope litam na jedno-dvoudenni vylety v tydnu (Kosice, Amsterdam, Bergamo, Istanbul, Burgas), vikendy tak mam pro rodinu. Letel jsem i s Ryanairem, ale ten lita z Prahy malo zajimavych destinaci, ledaze bych si chtel prohlidnout krasy Hahnu nebo East Midlands.
Tak mi ji zarid a posli na svy naklady, jsem v cizine, to je to misto kde nerozumej jedinymu jazyku co umis, hlavne ze mas ve skrince mundur slozenej do kominku, co ?
Nastavit si českou klávesnici jsem si dokázal i na japonských windows, přitom japonsky neumím a nejprve jsem si musel podle znaku pro měnu najít který klikyhák je vlastně čeština. Takže česky místo cesky lze dnes bez problémů psát i ze zahraničí.