Ne všechny eshopy podporují 3D Secure, podvodníci ví moc dobře, kde kartu použít. Ano, je zde řešení, že karta bude akceptovat pouze 3D Secure transakce, jenže pak s ní na spoustu míst nepůjde zaplatit. Někdy stačí i nějaké nestandardní nastavení na straně karty nebo eshopu, třeba viz vlákno o Revolutu zde https://forum.finexpert.e15.cz/viewtopic.php?f=316&t=1239073&start=2685 kde uživatelé nemohou zaplatit např. na rohlik.cz, nebo koupit jordánské vízum.
Pak jsou platby typu MO/TO, které vůbec žádné zabezpečení nemají.
Magnetický proužek mají karty proto, že dodnes (a to dokonce i v ČR) některé bankomaty kontrolují přítomnost magnetického proužku, aby umožnily kartu vložit (i když se pak autorizuje třeba přes čip), případně čtečky na dveřích k bankomatu (pro vstup mimo pracovní dobu) také pracují na principu magnetického proužku (alespoň většina)
U platebních karet je to neustálá "válka" mezi tím, aby byla karta alespoň trochu zabezpečená a tím, aby s ní šlo zaplatit. Vzhledem k obrovskému množství různých možností platby (různí výrobci terminálů, bankomatů, různí provozovatelé platebních bran) je i malá odchylka (např. verze či nastavení čipu) dost často fatální. Bohužel se může projevit v ten nejméně vhodný okamžik (např. v zahraničí, když budete potřebovat koupit jízdenku, letenku, zaplatit za hotel nebo nějaký správní poplatek).
29. 11. 2019, 09:41 editováno autorem komentáře
Někde jsem četl (bohužel nejsem schopen doložit rychle zdroje), že úroveň zabezpečení má vliv na reklamaci – pokud obchodník použil nižší zabezpečení, než podporuje Vaše karta, jde při reklamaci škoda za obchodníkem, pokud obchodník podporoval vyšší zabezpečení, než dovolila vaše karta, jde škoda za vámi nebo bankou. Zdroj sice bohužel z hlavy nedám, ale je to snad jediný způsob, jak rozumně vysvětlit, proč se kombinují různě bezpečné technologie. Díky tomu u moderních obchodníků zaplatíte bezpečně, zatímco u nemoderních obchodníků zaplatíte *nějak*, a horší zabezpečení je jejich riziko. Oproti tomu podpoře pouze bezpečných technologií tak kartou zaplatíte „všude“, ale bez velkého rizika navíc.
Jak dlouho zpětně dovolí karetní asociace reklamaci, bohužel nevím. Před uplynutím této lhůty by banka mohla peníze získat klientovi zpět „bezbolestně“, po uplynutí této lhůty by to už asi bylo z kapsy té banky.