Dobry den, prosim o vice detailu/navod jak ziskat ony benefity z posledniho odstavce (napr. letecke mile) v CZ (resp. EU) podminkach. Dekuji!
Ten příklad není pro ČSOB. Míle se ale stále často připisují u amerických kreditek. Pár lidí na tom docela slušně žije a cestuje. Princip je podobný: intenzivně využíváte finanční produkt, ten je vlivem toho bezplatný a ještě připisuje benefity.
Nic hloupějšího než tu kampaň proti přeposílačům jsem dlouho neviděl. Někdo má prostě jiný druh příjmů, takže normálně chodí třeba pravidelně měsíčně 20-30 tisíc, ale kromě toho v květnu půl mega jedny dividendy, v srpnu dalšího půl mega druhý dividendy, pak zisk z jedné firmy 350 tis. atd. Stejně jako jsou hloupé ty požadavky na placení kartou, kdy je člověk prostě 2 měsíce někde u moře mimo civilizaci a místo karty tam funguje cash.
Připomíná mi to vtip, jak si chce česká blondýna vzít afroameričana a jako podmínku si stanoví, že ho musí mít 60 cm. Ten se dlouho zamyslí a pak souhlasí: OK, John milovat, John zkrátit.
Celé kouzlo tohohle systému je v něčem, co by se dalo nazvat "průměrný klient". Místo, aby banka férově uvedla, že potřebuje, aby jí klient na poplatcích (např. za správu portfolia) odvedl tolik a tolik, aby se jí vyplatilo poskytovat zdarma jiné služby, sází na to, že když uvede podmínky příjmového a depozitního kritéria, vytřídí méně nápadným způsobem typ klientů, který se bude většinově chovat tak, jak potřebuje (tj. bude platit za jiné služby). No a těch pár, kteří se dle předpokladů chovat nebudou, tak bude řešit individuálně (třeba jim účet vypoví).
Předně si věta v podmínkách:
(V bodě 6.3. Podmínek služby ČSOB Premium platných od 1. 6. 2024 přibyla tato věta:
Do měsíčního příjmu v příslušném zúčtovacím období se dále nezahrnují peněžní částky, které byly v daném zúčtovacím období odeslány zpět na účet, ze kterého byly poukázány.)
a věta na webu odporují:
(Na webu banky je pak toto upozornění:
Jen upozorňujeme, že měsíční příjem nově nebude možné řešit přeposíláním peněz z jiného účtu a jejich vracením zpět, a to ani na účet v jiné bance.)
Jestliže v podmínkách není uvedeno, že si nemohu poslat peníze z účtu A a vrátit ve na účet C,D,E,F atd. je to tedy možné. Navíc jak zmiňuje autor článku Dalibor - vždy je možné si tuto částku vybrat v hotovosti a věřím, že to někomu určitě bude stát zato, než platit bance poplatek 900kč/měs.
Jinak pochopitelně absolutní souhlas s Patrikem - banky než aby si řekli o poplatek, raději budou vymýšlet nesmyslné kličky a zatáčky.
Ostatně kdo jiný by tyto jejich kličky mohl lépe posoudit než Patrik :-D :-D :-D
A není to spíše obráceně? Nesmyslné klíčky vymýšlejí zákazníci? Když na to nemám, tak tu službu nepoužívám. Jako sorry, ale poslat tam 50k, abych si je pak vybral v bankomatu a měl pocit že jsem king a že jsem jim to natřel je ubohý.
No jo, to jsou nejen ty banky, ono kdyby tyhle výhody totiž dali každému, účet +služby zdarma, tak by "bankovali" i ostatní (méně majetní a ve finále by vydělali všichni. Ale co chtít od takových rádoby manažerů, kteří chtějí jen pochlebovat těm "majetným" kteří si s nima tak akorát utřou zadek a své účty mají stejně v zahraničí, protože nemaj zájem, aby jim nějaký čecháček čuměl do karet.
Tohle ale přece vůbec není služba pro majetné. Tohle je vějička pro střední třídu, které to umožní machrovat s "nóbl" kartou a užívat si pocit, že jsou "něco víc", když můžou jednou za rok před odletem počkat v salonku. Kdyby to nabídli všem, ztratí se to pozlátko exkluzivity, což je jediný smysl téhle služby.
Právě ČSOB se mi před pár lety pokoušela ten jejich prémiový účet vnutit (zkoušeli mne odradit od úmyslu zrušit účet), takže jsem si jejich podmínky a výhody prostudoval. Nečekal jsem zázraky, ale přesto jsem byl překvapen, že ze všech těch výhod mne neoslovuje skoro nic, z obchodů, které tam měli, jsem si dokázal představit, že bych si něco koupil tak ve dvou, a velká část výhod navíc byla stejně podmíněná kreditní kartou, kterou nechci z principu.
Tak cestovní pojistka je výhodná jako prase - si vemte kolik by vás s takovým pojistním krytím pro celý svět stála komerčně.
A k té kreditní kartě: také jsem ji před pár lety nechtěl z principu. Pak jsem si poslechl příběh kolegy a do týdne jsem kartu měl.
Co to bylo za příběh? Rodinný výlet do Itálie, kde jim shořelo auto. Byl rozumný, měl pojistku. Problém nastal ve chvíli kdy chtěli kauci tuším 70t Kč na zapůjčení náhradního vozidla. S blokací na kreditní kartě záležitost na minutu, bez ní? Půl dne mu trvalo než v CZ sehnal někoho kdo mu naleje Kč na domácí účet, pak výběr EUR v bankomatu. A pak půlrok chodil po fabrice a nabízel EURa k odprodeji. Kdyby měla Itálie ještě liry tak to bylo na pověšení :-).
Mě se líbí, jak se lidi u jiných článku zastávají firem, že je jejich věc jaké mají podmínky pro služby a tady a tady zase prskají, že jsou podmínky jaké jsou. Když se vám ta služba nelíbí, tak běžte do jiné banky. Já mám premium účet přes 5 let a nikdy žádný problém s ničím. Pojištění ke kartě pro celou rodinu a to s limity, že i komerční připojištění nemusí být lepší. Pojištění na blbost, všechny možné služby zdarma. Ke kreditce o rok prodloužená reklamační lhůta atd. Opravdu nevím, proč bych měl jít k jiné bance. Jednoduše splňuji podmínky, tak služby využívám. Nadávat a kritizovat umí každý.