Komise neni problem, ale je to jenom cast zpusobu prodeje. Navic se pak ten uredni opruz akorat prenasi z bazaru na vlastnika a nic se na podstate nemeni.
Co se tyce depozitu, tak je casove omezen a kdyz se prekroci, tak dojde k trvalemu vyrazeni vozidla - navic to nic nemeni na komplikacich pri prevodu.
Vicemene vsechno vyse se ale da vyresit hure ci lepe plnou moci overenou na poste. Co mi vadi mnohem vic je fakt, ze prevod se musi projednat v miste prodavajiciho.To je pruser ktery doufam ze co nejdriv zmeni.
"Co mi vadi mnohem vic je fakt, ze prevod se musi projednat v miste prodavajiciho"
Nechápu! Jsem z Prahy a kupoval jsem auto jednou v Jablonci a jednou v Hustopečích za Brnem. Do obou míst jsem kvůli nákupu jel 2x, jednou na obhlídku podruhé s penězi nakoupit. Takže přibrzdit podruhé na úřadě by asi nebyl zas takový problém.
Copak někdo kupuje auto přes půl republiky bez toho aby tam dojel???
No nevim...takhle to vypada, ze jste nikdy nebyl fyzicky na registru vozidel. Kdyz jsem prepisoval moto, tak jsem na Bohdalec musel trikrat. Jednou na evidencku, podruhe marny pokus byt na rade driv nez v poledne (prisel jsem "jenom" 20minut pred otevirackou) a potreti uz jsem to dal, protoze jsem naklusal do fronty asi 45minut pred otevirackou. Pres internet se dalo objednat na nejblizsi termin asi za tri tydny. Predstava ze tu moto odemne kupuje nejaky neprazak...uz ted ho lituju. To neni o "pribrzdeni na urade". To je o tom vzit si minimalne jeden den volna a doufat ze to bude stacit.
Občas se kupovala auta i tak, že zákazník přijel, auto prohlédl a odjel s autem,kupní smlouvou a novou zelenou kartou. Následně mu prodávající poslal velký TP s odhláškou "polopřevod" poštou a nový vlastník zajel na STK k "evidenčce" a na registr vozidel příslušný místu svého tzv. trvalého pobytu. Málokdo má chuť a čas jezdit k prodávajícímu 2 x, mj. ani "úřední dny" na registru tj. pondělí a středa do 17,00 na úřadě v místě prodávajícího nejsou nijak vstřícné, nehledě ke kapacitním možnostem a frontám. Pardon, třeba Bruntál má i čtvrtek úřední, to je pozitivum! :-)
Ano.
Malý techničák byl na úřadě úředně znehodnocen a v TP byla provedena odhláška.
Kupující (já) auto zaplatil, vzal kupní smlouvu, TP, znehodnocený OTP a jel si to na "svůj" úřad přihlásit.
Povinné ručení se dá zařídit už před vlastní koupí, nebo v ten den.
V případě kontroly dopravní policií bylo toto tolerováno. Ovšem ne po půl roce od koupě, ale v ten samý den :-)
V článku chybí ještě informace, jak to bude se značkami.
Dost dobře si neumím představit, že v Praze budou mít i značky ostatních krajů :-)
Zákonodárci však chtěli zabránit případům, kdy nový majitel auto nepřihlásil, ale normálně ho používal, nebo ho třeba rozebral na náhradní díly a rozprodal ale podle údajů v registru bylo popotahováno s majitelem původním...
Zdravím, jak to bude v případě, že chci koupit auto, které má současný majitel v polopřevodu ?
Bude se to moci přepsat přímo na mě, nebo si to bude muset nejprve současný majitel přepsat na sebe a pak na mě ?
A bude se to přepisovat v místě současného majitele nebo v místě původního majitele, který je poslední odhlášený ???
Prodal jsem auto, ktere je momentalne neschopne jizdy (motor, prevodovka). Jak ho tedy prepsat na noveho majitele, ktery ho koupil s tim, ze si ho opravi (jeho vec), dal mi plnou moc, ale auto nesplnuje posledni podminku - technickou zpusobilost. A pritom se ma prehlasit do 10ti pracovnich dni od koupe/prodeje.
Doklad technické způsobilosti je pokud vím záznam z STK ve "velkém" TP.
Ovšem na tu evidenční kontrolu musí auto kvůli porovnání VIN kódu, takže na podvalník a hurá...
P.S. Nevím přesně jak je to s výmazem čísla motoru z TP...to je třeba vytelefonovat/vymailovat s odborem dopravy...pokud tam ten původní již není.
Já tam vidím ještě jeden průser. Většinou to fungovalo tak, že kupující zaplatil, odvezl si auto, já na něj vozidlo převedl a odeslat TP.
Dál to bylo v jeho režii. Pokud bude kupující magor, odveze auto a na převod se vykašle( nebo i onemocní) dostanu pokutu 50 000 za to, že jsem auto nepřevedl.
To by se teď kvůli jednorázovému úplnému převodu stávat nemělo.
Ovšem šedá je teorie (úmysl zákonodárce) a zelený strom života...
Já bych se spíše ptal, co bude s vozidly, která vypadnou z registru?Budou ekologicky zlikvidována, jak vyžaduje legislativa, nebo jak s nimi bude naloženo?
Značky podle kraju byl byznys pro jejich vyrobce.
Co se týká zrušení polopřevodu, je to tupá zhovadilost, která bude komplikovat prodeje lidí, kteří nebydlí na jednom místě. Šlo to udělat jednoduše - nechat polopřevod, ale pokutovat nepřihlášení novým majitelem. Polopřevod byl velmi dobrý instrument - kupující byl z obliga, protože byl zapsán nový majitel a "problém" byl jen v tom, že se nepřihlašovalo. A to by právě řešila pokuta.
Obecně toto nové opatření je pouze lobby výrobců - ztížením prodeje ojetin se možná o málo zvedne prodej nových vozů, ale zkomplikuje to život tisícům lidí, kteří nemají na nový vůz, a tak na nákup pět kilometrů do města jezdí starou feldou za deset tisíc.
Víme, že auta v polopřevodu byla zejména z důvodu neplacení ekodaně. Pochopila jsem dobře, že k 30.6.2015 budou veškerá auta v polopřevodu "zlikvidována" a nikdo již tuto ekodaň neuhradí. Majitel, který však má toto auto v pořádku a bude s ním chtít jezdit i po tomto datu, musí auto přihlásit a ekodaň uhradit. Zákon nahrál tímto opět bordelářům, kteří se tímto beztrestně auta zbaví. Slušný člověk zase prostě zaplatí. Neměl by být "pardón" na všechny i na ty "pořádnější", kteří do 30.6.2015 auto poctivě přihlásí?