Příspěvek z 07.11.2007 01:07 by mohl znít i takto (po záměně subjektuˇ"česká pošta" za subjekt "Česká spořitelna"):
Česká spořitelna-denní realita hotovostních transakcí: z 9-ti oken otevřeno 1 okno.
Vyhodnocení: plivanec do obličeje zákazníkúm. Managment platy několik set tisíc měsíčně......
Řešení: co možná největší bojkot této instituce. Jak již zmíněno, existuje konkurence a pak e-mail (ke stížnostem - ale pozor: ani ombudsman nic nyvyřeší)
Zrovna předminulý čtvrtek: 9 pokladních přepážek, jela jen jedna! Nejdříve odbavovala tuším že sedmička. Pak asi měla splněný plán, tak se tam začala vybavovat s kolegyní. Když to po několika minutách postřehla jiná, dosud neodbavující pokladní, začala vyvolávacím zařízením zvát klienty. Když jsem konečně k té pokladní přišel na řadu, zjistil jsem, že u další přepážky pokladní řeší s klientem bezhotovstní operace a i nabízí zřízení různých produktů! Když jsem odcházel, na té sedmičce se ještě vybavovaly a paní pokladní vedle nabízela nové a nové služby. Nikomu nedýchám na záda a dodržuji soukromí a odstup, ale díky vynikající akustice jsem nemohl neslyšet jak téma soukromého hovoru na sedmičce, tak i ty bezhotovostní operace. Nevím, zda klienti ČS jsou tak natvrdlí, že když si na Q-matiku ze 4 nabídek navolí hotovostní operaci (bezhotovostní je hned pod tím) a pak tam jdou vyřizovat bezhotovostní věci. A pokladní by měla být natolik profesionální, aby toho vidláka vykázala na správnou přepážku, jinak je to bezohlednost vůči ostatním klientům. Pokud půjdu s hotovostí na bezhotovostní přepážku, taky mne vyženou.
Co se týče doručování přes jiné společnosti: faktem je, že rozváží většinou v pracovní době a pokud člověk nemá možnost si z práce "odskočit", tak mu nepomůže ani to, že ten kurýr přijede zase zítra (ale ve stejnou či obdobnou dobu). Takže si vzít dovču a nákupem přes net jsem vlastně nic neušetřil. Pošta mi nechá zásilku uschovanou (a to docela dlouho - takže i když jsem přes týden někde v trapu, mohu ˇpro zásilku - aspoň u nás - i v sobotu).
Nejen pošta má u nás vyšší náklady než je tomu běžné v cizině. Vemme např. zpropadené banky, výstavbu silnic a dálnic, mnohé potraviny i průmyslové zboží. To jen dokazuje, jak je naše slavná ekonomika celá v pr...
Dodržování soukromí - to je problémem nejen na poště. Nevím, zda jsme národ teploušů, ale pokud stojím ve frontě, tak se na mne lepí klienti za mnou. Přijdou dřív na řadu? V obchodě zase neustále do mne trkají nákupním vozíkem. Největší fór je, že když se nenalepím hned za klienta přede mnou, přijde inteligent (do kterého bych to jinak vůbec neřekl) a vstoupí do mezery mezi mne a předchozího klienta. Když jej slušně upozorním na to, že jen dodržuji soukromí klienta přede mnou, tak odvětí něco ve smyslu, že netuší, že taky stojím ve frontě. Kde mají nějakou bezpečnostní službu, tak tam klienty nějak korigují, ale u pošty nebo ve Spořitelně. kde ne všude mají vyvolávací zařízení, se toto děje s naprostou samozřejmostí.
Nechci se zastávat zdražování. Pošta má ale fixní náklady: např. auto s doručovatelem (ale i svozné kurzy) jezdí po stejných (a to i venkovských) trasách každý pracovní den, ať veze 1 zásilku nebo sto zásilek. Někteří konkurenti převzali poště třešničky na dortu, tzn. lukrativní zásilky ve velkých městech. Pošta však funguje i na venkově, kam by žádný konkurent nešel. Poště navíc odpadlo doručování novin a časopisů (aspoň u nás - nahradili jej soukromníci, kteří doručovali stylem dnes nic, zítra nic, pozítří 2 dny dozadu - taková aktuálnost tisku nebyla ojedinělá, tak jsme předplatné zrušili). Pokud toto půjde dál obdobným stylem, tak pošta bude muset v budoucnu zdražovat obdobně jako zdražovaly vodárny při šetření vodou a fixních nákladech.
To je příšerné, co se mnohdy v tom našem přetrženém hospodářství děje!
Mám s čekáním na obsloužení v ČS podobné zkušenosti. A taky mnohdy nevědí, přeposílají mne od přepážky k přepážce. Teď trochu bankovní vody rozvířila mBanka, a jelikož spořitelna opět povýšenecky reagovala, že oni mBankou ohroženi zcela jistě nebudou, tak ji just zkusím, protože má mít v našem městě i pobočku. Jak jsem zjistil, na něco jsou pobočky přece jen dobré. Aspoň se osobní návštěvou přesvědčím, jestli banka vůbec ještě existuje. A v ČS pozoruji takovou divnou, nervozní atmosféru, zaměstnanci se bojí říci něco vlastními slovy, mluví jak vycvičení papoušci v cirkuse.
Pokud "banka" vystupuje tak jak tady hojně přispěvatelé uvádí u jiných institucí, chce to tyto názory psát ke každé možné diskuzi, i opakovaně, všude to šířit. Jen tak to dostane do podvědomí co nejvíce lidí. A instituci pak možná trochu poklesne to její nabubřelé chování