Hodně smutné je to "ukončení činnosti" pro zákazníky Energie CS a.s., kteří považovali tuto společnost za seriózního dodavatele, jelikož ji vlastnila a akvizici zákazníků prováděla Česká spořitelna, zejména mezi svými klienty. V půlce letošního července však dorazil tento mail:
Předmět: (O21XX0456674) Informace pro zákazníky Energie ČS
Datum: 2021-07-12 08:36
Odesílatel: info@energie-cs.cz
Adresát: xxxxxxx
Informace pro zákazníky Energie ČS
Vážený zákazníku,
Česká spořitelna a. s. uzavřela v minulém roce strategickou spolupráci s energetickou skupinou BOHEMIA ENERGY entity s. r. o. Jejím cílem je rozšířit nabídku produktů a služeb Energie ČS v oblasti dodávek energií a zlepšit kvalitu poskytovaných služeb pro Vás, naše zákazníky. Energie ČS tím od prosince loňského roku získala nového vlastníka, společnost Europe Easy Energy a. s. ze
skupiny BOHEMIA ENERGY.
Abychom mohli nové produkty a služby zavést, potřebujeme přejít na nový zákaznický systém s novější technologií. S tím souvisí změny uvedené níže, které si prosím pečlivě přečtěte.
Ceny, produktové i smluvní podmínky zůstávají zachovány a na našem smluvním vztahu se nic nemění.
V příloze tohoto e-mailu naleznete přehled Vašich smluv a odběrných míst.
INFORMACE K PLATBÁM
SIPO
* Zákazníci s úhradou záloh přes SIPO uvidí na předpisu (poukázkách) s účinností od 08/2021 sloučené zálohy dle komodity (např. "Elektřina" ve sloupci "Název poplatku") a "Energie ČS + období zálohy" (např. "Energie ČS 082021" ve sloupci "Detail").
Předpisy záloh (platební kalendáře)
* Zálohy zůstávají v předepsané výši beze změny.
* S každým vyúčtováním nově obdržíte také předpis záloh.
* Při fakturaci dojde k automatickému přepočtu výše záloh s ohledem na výši očekávané budoucí spotřeby (v souladu s energetickým zákonem), abychom předcházeli nepříjemným doplatkům při vyúčtování.
Faktury (vyúčtování)
* Variabilní symbol pro úhradu bude i nadále číslo daňového dokladu.
Bankovní spojení
* Číslo bankovního účtu 5290852/0800 zůstává stejné.
Daňové doklady
* Daňové doklady budou i nadále pod hlavičkou Energie ČS.
PRAKTICKÉ INFORMACE
Zákaznická péče
* Bezplatná linka 800 888 880 (prodloužen provoz od 8 do 18 hodin).
* Elektronická komunikace: info@energie-cs.cz
Zákaznické centrum
* Nově nás můžete navštívit na adrese Na Poříčí 24-26, Praha 1.
* Provozní doba: Po-Čt 8:00 - 12:30 a 13:30 - 17:00, Pá 8:00 - 13:30
Písemnosti a sídlo firmy
* Písemnosti prosím nově zasílejte na adresu:
Energie ČS, a. s.
Na Poříčí 1046/24
110 00 Praha 1 - Nové Město
* S účinností od 1. 7. 2021 je tato adresa zároveň také sídlo firmy.
Zákaznický portál
* Brzy se můžete těšit na nový zákaznický portál.
* V průběhu měsíce července Vám zašleme nové přihlašovací údaje společně s návodem k přihlášení.
NA CO SE MŮŽETE TĚŠIT
* Již brzy se podíváte do nového zákaznického portálu, který můžete využít např. k žádosti o úpravu záloh, hlášení samoodečtů a mnoho dalšího.
* Dále Vám představíme nové produkty a služby. Za zmínku stojí např. služba Zelený certifikát, díky které získáte elektřinu z obnovitelných zdrojů energie.
Děkujeme za Vaši přízeň.
S přátelským pozdravem
Robert Šíma
ředitel zákaznické péče
Jan Kovalský
člen představenstva Energie ČS, a.s.
Energie ČS, a.s. | Na Poříčí 1046 / 24, 11000 Praha 1 - Nové
Město | IČ: 24256692 | DIČ: CZ24256692
tel.: 800 888 880 | e-mail: info@energie-cs.cz | www.energie-cs.cz
A po třech měsících konec. Když Bohemia Energy koupila EEE, odešel jsem od nich, protože nový majitel měl pověst horší než špatnou. A když jsem převáděl čtyři odběrná místa k Energii CS, naivně jsem se domníval, že mateřská společnost, tedy Česká spořitelna a.s., která mne oslovila s nabídkou, by mohla být předpokladem stability.
Jenže obchod je obchod, a CS v tichosti prodala svůj "zákaznický kmen" i s celou společností Energie CS skupině Bohemia Energy tak, jako Jidáš prodal Ježíše.
Je mi z celé CS lehce na zvracení, fakt že jo.
16. 10. 2021, 06:49 editováno autorem komentáře
U Skautské energie je důvodem pádu především zfixlovaný poslední výběr dodavatele, kdy si podmínky upravili, aby to vyhrál jejich černý garážový kůň Kolibřík a někdo se na tom mohl napakovat. Přitom mohli vybrat solidního dodavatele, ale to by se na tom nenapakovali. Krach téhle garážové firmy je pak už jen třešničkou na dortu.
Doufám, že se skauti vzpamatují a ze svých řad ty skauty-šmejdy, kteří to zmrvili, vyhodí.
"Služby od DPI můžete čerpat max. 6 měsíců, ve vašem vlastním zájmu však bude co nejrychleji najít v podstatě jakéhokoli dodavatele energií, který bude mít nižší cenu než DPI."
Na jedné straně vysoká cena DPI motivuje k rychlému řešení. Na druhou stranu neuspěchejte to. Např. než si zafixovat vysokou cenu na 3 roky, to raději bych chvíli váhal a počkal si, až se strach mezi dodavateli a panika mezi klienty trochu zklidní a "spekuloval" bych na nižší ceny za měsíc.
Tak ty tarify na fixní cenu se ale neaktualizují co měsíc dle aktuální ceny na burze. Dnes je to pojistka, že to nebude ještě horší, protože o moc levnější to taky nemusí být, když dnešní cena je jen díky předkupům na delší období a na dnešní tržní ceny se takovými nákupy dostanou až za 2 roky.
Když už počkat alespoň půl roku, pokud už budou v plné kapacitě dodávky plynu přes North Stream 2.