No jděte s tím někam! Si snad pořizuju elektronické bankovnictví, abych se nemusel "s nikým kontaktovat", ne? Chtějí tím říct, že když jsem v jakési vzdálené zemi, sedím někde u Internetu, mobil je vybitý a já chci (musím) převést větší částku, tak k převodu nedojde? Pěkně děkuju.
Zaslání jednorázového kódu SMS je osobní kontakt? Jak často jezdíte do zahraničí provádět finanční transakce přes internet nevybaven nabíječkou k mobilu?
Osobne jsem v zahranici dosti casto, takze se stane, ze potrebuji vyridit nejakou tu platbu. Uz jsem mel i mesice, kdy jsem byl rad, ze jsem se vratil obcas na vikend... Pouziti mobilu k autorizaci transakci se zatim uspesne branim. Radeji platim za pronajem PIN kalkulatoru jenz moje banka nabizi, nez abych se spolehal na nespolehlivou GSM komunikaci - SMS je nezarucena sluzba, ne vsude je signal ci dostupny roaming a take se obcas vybije baterie...
Třeba já žiji v zahraničí dlouhodobě a přitom občas potřebuji operovat se svým českým účtem. Mobil přitom nemám. Jsem snad povinen ho mít? Potažmo jsem povinen si pořídit číslo českého mobilního operátora? (Neboť např. KB nic jiného nepodporuje) A to všechno proto, abych mohl používat službu, které říkají "internetové bankovnictví"? Nějak v tom názvu nevidím slovo "telefonické", vy snad ano? A věřtě, že takových lidí jako já, je dost.
Jestli to dobře chápu, tak se zmiňované "kontaktování operátorem" týká jen nezvyklých operací, které neodpovídají běžným operacím na účtu klienta a má za úkol ověřit pouze, zda se jedná o skutečnou vlastní operaci.
Podezrelou transakci je jiste prevod nenormalne velke castky. Pokud ale zrovna budu v te dobe k nezastizeni tak mam problem.
Ale zase, pokud kontaktovani operatotrem probehne na email, tak je to v poradku - kdyz uz tu transakci zadavam elektronicky, tak pristup na mail urcite mam taky.