Pokud chcete opravdu zazit "sikanu" v podobe stavebni sporitelny, tak si zalozte smlouvu u HYPO st.sporitelny. Nyni mam smlouvu u tady kritizovane RSTS, ale ten rozdil je opravdu videt.
Jsem spise zastance toho, ze stavebni sporeni by se melo pouzit na uverovani bydleni a tak jsem si pozadal o uver u HYPO a termin vyrizeni??!! !!!1/2roku!!!!!!Fakt sila. A tech papiru co pozadovali, na to abych mel dovolenou....Ponechal jsem si tedy smlouvu na sporeni u HYPO a uver si vzal u RSTS, tam byl uver schvaleny a smlouvy poslany za cca 5dnu a pan uverar uplne v pohode, chteli jen polovinu toho vseho co u HYPO....
Tak to jste měl milý pane velkou kliku. Já jsem dostal úvěr u RSTS také asi až po půl roce (slibovali 14 dní) a to mi ještě během zařizování úvěru měnili podmínky přímo "pod rukama". Ve stylu "ještě donesete potvrzení XXX a bude to všechno". Dostali ho. "Teď jsme zjistili, že bude třeba ještě potvrzení YYY a budeme moci úvěr schválit". Dostali ho. Když se asi 14 dnů nic nedělo, tak jsem tam sám volal a dozvěděl jsem se, že je to odložené, protože "jsme zjistili, že budete potřebovat ještě dalšího ručitele". Ptám se, proč mě o tom tedy nikdo neiformoval a drze to odložil - bez odpovědi. Ptám se, jak je možné, že mi na začátku - po propočtu bonity apod. sdělí, co vše bude k úvěru potřeba a když už jsou uzavřené nákladné pojistky (životní apod.), tak si vzpomenou ještě na dalšího ručitele, o kterém až dosud nepadlo ani slovo? "To víte, to jsou interní předpisy a ty vám nikdo vyzradit nemůže".
Ptal jsem se na to zde na Měšci v Poradně a samozřejmě to zametli pod stůl "neznáme konkrétní případ", "je to složité" apod. Přitom stačí bez znalosti případů říct "ano, klient se při žádosti o úvěr dozví vše, co bude k vyřízení úvěru potřebovat" (a pak bych jim dal detailní informace a čekal nápravu) nebo "ne, klient se podmínky pro úvěr dozvídá postupně" (čili přesně to, co jsem zažil já). Protože se vykrucuj, jsem přesvědčen, b) je správně a můj případ nebyl žádná výjimka. Úvěr u RSTS (ostatně ani normální spoření) už NIKDY.
Nebo další příklad, jak se s RSTS nenudíte. Součástí smlouvy o úvěru byla moje povinnost dodat do RSTS smlouvu o podnájmu s bytovým družstvem a to pod penalizací 10.000Kč. Smlouvu jsem jim donesl přímo na centrálu Praha 3-Koněvova a pustil to z hlavy.
Je čtvrtek asi měsíc a kus poté a v poledne odlétám na dovolenou. Ráno jdu ještě do obchodu něco koupit na cestu a koukám, v kaslíku dopis. Píše mi RSTS, že jsem nesplnil podmínky pro úvěr, protože jsem včas nedodal smlouvu o podnájmu s bytovým družstvem.
Srdce buší, protože teď nevíte, jestli tam "jen" mají bordel a najdou to nebo zda (což by mě po zkušenostech s jejich jednáním nepřekvapilo) vůbec zatlučou, že něco podobnýho ode mně kdy dostali (protože jsem si naivně nenechal potvrdit kopii).
Tak tam volám, nějakej šíleně otrávenej hlas, že se na to podívá a prý "jo, máte to tady, je to v pořádku". Ani slovo omluvy za to, že mě buzerujou a ještě navíc docela vynervovali. Ani slovo omluvy za to, že tam mají bordel. Prostě nezájem, nic. Proč by taky, že. Smlouvu už jsem podepsal, mají mě jistého, tak proč by se ještě snažili nebo chovali slušně.
Původně jsem si myslel, že je to asi dobrá spořitelna a všechny problémy holt vyžírám já, protože mám smůlu. Bohužel jsem se přesvědčil (zajděte si na tu Koněvovu občas a dejte se do řeči s ostatními zákazníky, nebo spíš rukojmími tohoto ústavu), že vůbec nejsem výjimka.
No ono to je také u propagované stav spoř. "LIŠKA:" Prodávám byt 1+1 v OV a paní ručí tímto bytem. Co už jsme se naběhali na ověřování, stále nějaké papíry z její i mé strany, no hrůza a vyřizuje se to od 28.112005 a ještě nemám peníze na účtě. To je fofr!Už bychom nikdy nesáhli po LIŠCE!I když to také může být v pracovníkovi co toto sjednává - je laxní, no a proč ne své má jisté!