Cena je jenom jeden z parametru. Dulezite je si taky pohlidat, aby se clovek neupsal na dlouhou dobu, jako napr. v pripade CEZu (nalakaji na nizsi cenu, ale tu garantuji jen 1 rok, dalsi rok ji patricne zvysi, a je tam navic automaticka prolongace). Tahle "drobnost" je pak z jejich strany nalezite zneuzivana, kdyz si treba clovek zmeni vysi zaloh, berou to jako nove uzavreni smlouvy na dalsi dva roky!!! Odejit od nich je teda pekna hokna, delaji zamerne obstrukce apod., defakto jedina sance je pri zmene ceny nebo VOP. Nakonec se mi to povedlo, ale nelibi se mi to jejich chovani, proto zde pisi toto varovani. Pokud podobne praktiky predvadeji v Albanii a Bulharsku, tak se tem lidem nedivim, ze se brani. AgX
Samozrejme, ale reknete to CEZu a nebo se s nimi sudte, ze jste zadnou novou smlouvu nepodepsal... je to proste jejich taktika, spolehaji na to, ze bezny Čech se s tim smiri a zustane u nich na dalsi dva roky. Mozna to tak nedelali drive, ale nedavno to tak znamemu udelali (zmenil pres VOK vysi zaloh a oni mu automaticky vygenerovali dodatek ke smlouve). Ja uz to ted neotestuji....podarilo se mi od nich utect.
A me osobne se stalo to, ze jsem zmenil tarif (z Comfort na Etarif) - ve VOK to znamenalo jedno kliknuti, nikde nebylo zadne upozorneni, ze tim kliknutim uzaviram novou smlouvu - a razem mi vygenerovali novy dodatek a dlouho jsem si pak s nima mailoval, ze jsem nic neuzavrel, nic nepodepsal, vedli me jako klienta, co ma Etarif na dalsi dva roky a basta. Kdyz jsem to chtel resit telefonicky, tak me upozornili, ze telefon bude zpoplatneny, protoze mam Etarif (a ne Comfort).
Ja vim, ze to zni neuveritelne - a proto to sem pisi - aby lidi vedeli, jake neuveritelne pasticky na ne tahle firma zkousi.
Muzu to dolozit - mam veskerou komunikaci s nimi u sebe.
Asi to delali zamerne v ramci obstrukci, ktere jsem popisoval, kdyz od nich chce clovek odejit.
Psali mi mj.
Skupina ČEZ napsal(a):
"Dovolujeme si Vás informovat, že u výše uvedených odběrných míst máte nastavenu
od 23. 10. 2012 produktovou řadu e Tarif Plyn Plus.
Smlouva u výše uvedených odběrných míst je sjednána na dobu určitou na 24 měsíců
od uzavření dodatku ke Smlouvě na užití produktové řady eTarif Plyn Plus."
Samozrejme jsem se s nimi dohadoval, ze jsem nic nepodepsal, ze s tim nesouhlasim atd. Nastesti se mi podarilo od nich odejit z jineho duvodu (zmena ceniku).
Pořád se řeší jak ušetřit změnou dodavatele. Jenže rozdíly v cenách silové energie u jednotlivývh dodavatelů jsou naprosto minimální, ceny se stále mění a za půl roku to může být klidně úplně opačně než teď.
Daleko větší (a trvalejší) rozdíly jsou v cenách za distribuci ale distributora změnit nelze. Možnosti úspory jsou tak minimální.
Stejně tak nelze změnit např. dodavatele tepla. A nelze se ani legálně od stávajícího odpojit a zřídit si vlastní kotelnu. Když to zkusíte, narazíte hned několikrát. Nedostanete stavební povolení. Když se vám to nakonec nějak povede, narazíte na problém se zákazem provozu zařízení vypouštějící emise. Teoreticky si tak můžete postavit pouze elektrickou kotelnu ale tím neušetříte. Jste tak rukojmím předraženého dodavatele a to s požehnáním státu. A bránit se nesmíte.
samozřejmě, že jsou rozdíly. Jinou cenu má ČEZ distribuce, jinou E.ON a jinou mají další distributoři na Moravě. A to je jen elektřina. Co se týče výše zmiňovaného tepla, tak tam se liší cena za distribuci pro každou jednotlivou oblast, resp. úroveň předání tepla. Jinou cenu má odběratel z horkovodu, jinou cenu má odběratel ze sekundáru atd. A to pořád mluvím o distribuci. Cena samotného tepla je pak závislá na použitém palivu a velikosti zdroje tepla. Pro zájemce odkazuji na stránky ERÚ nebo zákon 458/2000 Sb.
Jako ušetřit se dají rozhodně tisíce, ale je důležité udělat si pořádný průzkum trhu a zjistit si, jaké jsou možnosti. My jsme u nás na bytovce třeba platili ještě donedávna opravdu obrovské částky a změna dodavatele proběhla až po mém nátlaku. Vše jsem majiteli odprezentoval a vyšlo to.. šli jsme ke společnosti https://www.epet.cz/ a majitel ještě dnes děkuje.