Vlákno názorů k článku Kolik má najeto vaše auto? Stáčení kilometrů je pořád běžnou praxí od Adam - "Prodejcům ojetých aut jsme v tomto období uložili...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 11. 2019 7:50

    Adam (neregistrovaný)

    "Prodejcům ojetých aut jsme v tomto období uložili 100 pravomocných pokut v souhrnné výši 3 028 500 Kč, říká Jiří Fröhlich, tiskový mluvčí České obchodní inspekce." .......tzn. pokuta cca 30 tkč :-) A jedeme dál.

  • 6. 11. 2019 19:19

    Carlos (neregistrovaný)

    Ta výše pokuty je obdivuhodná ve srovnání s tím, kdy kontrola kontrolující vydávání EET účtenek udělila pokutu 15 000 Kč za to, že důchodkyni v trafice při prodeji jedné krabičky bonbónů za 15 korun, spadla aplikace na tabletu, už ji nedokázala nahodit a ani vytisknout účtenku. Oproti tomu je pokuta 30 000 za podvod s autem zcela "adekvátní", že ano.

  • 6. 11. 2019 19:39

    Achyl (neregistrovaný)

    Ty tři miliony vydělají autobazary za jeden den. Myslím že nejvíce podvádějí ti velcí protože jak je možné že při porovnání všech bazarů mají nejméně najeto auta z AAA většina bez servisní knihy od 115 do 160 tisíc km. U solidních prodejců
    ty samé ročníky i o 100 tisíc více.
    Na toto bych se být na vašem místě zaměřil jako první protože ten malý si určitě nemůže dovolit dobrého právníka který
    by ho z toho vysekal.
    Achyl

  • 7. 11. 2019 13:47

    thr

    Asi záleží na autě, zrovna jsme nákup řešili a třeba u Škodovek někdy od 2012-13 je ve valné většině případů servisní historie celkem dohledatelná (a to i u AAA). Asi se dají maskovat stočení v řádu do 10-20 tisíc, třeba z důvodu té zmíněné snahy srazit to pod typickou hodnotu filtru hledání, ale nějaké změny o 50-100 tisíc či dokonce ještě více jsou prostě mimo realitu (anebo se pak auto jeví jako neprověřitelné a tím podezřelé). A někdy od 2016 už se běžně vyskytují elektronické servisní knížky, kde je falšování problém ještě větší.
    U starších ročníků byly možnosti prověření nesrovnatelně menší a nepochybně se s tím také čarovalo více, ale upřímně u těchto výrazně starších ojetin si asi dělá málokdo velké iluze.

    Neumím úplně posoudit, jak velký má skutečný dopad to dění při dovozu ze zahraničí a zda to není spíš boj proti konkurencí (stojí za povšimnutí, kdo těch to o těch 90ti procentech tvrdí)...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).