Ta výše pokuty je obdivuhodná ve srovnání s tím, kdy kontrola kontrolující vydávání EET účtenek udělila pokutu 15 000 Kč za to, že důchodkyni v trafice při prodeji jedné krabičky bonbónů za 15 korun, spadla aplikace na tabletu, už ji nedokázala nahodit a ani vytisknout účtenku. Oproti tomu je pokuta 30 000 za podvod s autem zcela "adekvátní", že ano.
Ty tři miliony vydělají autobazary za jeden den. Myslím že nejvíce podvádějí ti velcí protože jak je možné že při porovnání všech bazarů mají nejméně najeto auta z AAA většina bez servisní knihy od 115 do 160 tisíc km. U solidních prodejců
ty samé ročníky i o 100 tisíc více.
Na toto bych se být na vašem místě zaměřil jako první protože ten malý si určitě nemůže dovolit dobrého právníka který
by ho z toho vysekal.
Achyl
Asi záleží na autě, zrovna jsme nákup řešili a třeba u Škodovek někdy od 2012-13 je ve valné většině případů servisní historie celkem dohledatelná (a to i u AAA). Asi se dají maskovat stočení v řádu do 10-20 tisíc, třeba z důvodu té zmíněné snahy srazit to pod typickou hodnotu filtru hledání, ale nějaké změny o 50-100 tisíc či dokonce ještě více jsou prostě mimo realitu (anebo se pak auto jeví jako neprověřitelné a tím podezřelé). A někdy od 2016 už se běžně vyskytují elektronické servisní knížky, kde je falšování problém ještě větší.
U starších ročníků byly možnosti prověření nesrovnatelně menší a nepochybně se s tím také čarovalo více, ale upřímně u těchto výrazně starších ojetin si asi dělá málokdo velké iluze.
Neumím úplně posoudit, jak velký má skutečný dopad to dění při dovozu ze zahraničí a zda to není spíš boj proti konkurencí (stojí za povšimnutí, kdo těch to o těch 90ti procentech tvrdí)...