Ještě je na trhu také společnost CERD - CEntrální Registr Dlužníků.
Ta ale se ohání součinností s výše uvedenými, americkým původem a nevím čím ještě,ale je to takové to, do čeho šlápnete a nemůžete se toho zbavit.....
Službu nabízejí i zdarma, ale najednou se vám v poště objeví upomínka, že jim dlužíte 120,-Kč za to, že jste jim oznámil, že to jste OPRAVDU vy, a hned i napíšou, že se k případnému nezaplacení váže nejen denní penále, ale i předání exekutorovi, či jinému vymahači.
A to vše, ač jste žádnou placenou službu neobjednávali...
Takže raději zaplatíte a pak se teprve snažíte protestovat.
Na písemné ani mailové protesty nereagují, na žádost o zrušení "účtu" také ne.
Asi je ta Amerika moc daleko a taky dle hesla Korunka ke korunce....
Takže: Pozor na to, koho se ptáte !!!
Vtipné je, že když chcete výpis z registru na počkání (za 200Kč), baba zadá údaje do počítače a výpis vytiskne. Když Vám stačí za měsíc (za 100Kč), baba zadá na počítači do Outlooku připomínku, že za měsíc Vás má kontaktovat a potom, co tam přijdete pro výpis, zadá Vaše údaje do počítače a výpis vytiskne. Takže s levnějším výpisem mají více práce.
Firmy, co provozují registry na nás vydělávají stamilióny korun ročně za činnost, kterou by měly provozovat samy banky a úvěrové firmy. Má existovat jeden celostátní registr, ze kterého by každý měl nárok na jeden výpis ročně zdarma, podobně jako jednou ročně posílají výpis datové schránky, který úředník nahlížel do registru obyvatel.
Dříve dokonce existovalo 8 registrů (zvlášť OSVČ a ne-OSVČ, Solus měl negativní a pozitivní), vloni se aspoň trochu konsolidovaly, takže teď se počet snížil na 3 registry. Ale i tak, jak se píše v článku, za výpisy zaplatíte nejméně 550 Kč. Pokud by o výpis požádalo jen 200 000 lidí, vyinkasuje provozovatel registru 100 miliónů Kč. Zisk mizí někde v Itálii. Stejně jako naše osobní údaje jsou svěřovány jakési italské firmě.
Kromě toho jsou v registrech záměrně chyby, abyste museli o výpis žádat opakovaně. Máti žádala v únoru o hypotéku v ČS a banka nechala žádost dodnes otevřenou. Zjistila to až v květnu, když byla v KB, až zde jí řekla pracovnice, že má v registru otevřenou žádost a že ji musí nejprve uzavřít. Kvůli hypotéce v únoru rušila kreditku Cetelem, ale Cetelem kreditku v registru dodnes neukončil, ačkoli kreditku vrátila a řádně vypověděla. Nějaká chyba. Musela znovu požádat o výpisy, aby zjistila, co se děje, protože na infolince Cetelemu nebyli schopní nic sdělit. Zaplatila 550 Kč. Teď žádá ČS a Cetelem o opravy, a pak si znova bude muset výpisy dělat, opět zaplatí 550 Kč, aby ověřila, že je vše opraveno. Takže vinou chyby v bankách musí registrům zaplatit 1100 Kč, které ji nikdo nenahradí. Lehký byznys IT firem...
Už jsme to tu před časem rozebírali, že v registru DLUŽNÍKŮ se objevují zápisy o to, že jste se byl ZEPTAT NA MOŽNOST půjčky a že jste ji nečerpali. Není tam ale uvedeno, PROČ jste ji nečerpali, zda jste se rozhodli jinak nebo zda Vám byl úvěr zamítnut. Další banka hned ví, kde a na co jste se ptali. Visí to tam pravděpodobně několik let. To máte platit i za to, aby byly podobné záznamy odstraněny nebo lépe aby se tam vůbec neobjevily? K tomuto by přeci registr dlužníků sloužit neměl!