I když peníze na účtě byly a ten den to bylo asi 7 její použití, kasa v Tescu platbu odmítla. Zaplatila jsem v hotovosti a v následujících dnech jsem v peněžních ústavech pátrala po příčině. Ti důvod neznali, ale jedna paní, která mé peripetie tam náhodou vyslechla, poradila vyčistit čip karty obyčejnou gumou a → ono to FUNGUJE!!!
vzhledem k tomu, co jsem zažil při platbě kartou v panamě, tak bych řekl, že minimálně 30℅ plateb je neúspěšných kvůli obsluze, která neumí zacházet s "evropskými čipovkami". Platba ns benzince robíhala následovně:
1. obsluha vzala kartu a začala porovnávat kartu se sedmi! druhy terminálů.
2. když žádný neprošel prvním kolem výběru, tak kartu protáhla náhodně vybraným- terminál kartu odmítl
3. upozornil jsem jej, že je čipová a že ji tedy musí strčit do terminálu zepředu a ne protahovat
4. poté se snažil tam namačkat pin pro přihlášení do termnálu. při druhém pokusu jsem jej musel zastavit. Netušil, že terminál chce pin můj a ne obsluhy ...
Přesně tak. Moje zkušenosti ze světa jsou velice podobné. Pokud danou kartu obchodník akceptuje a platba je odmítnuta, tak z 90% je problém na straně obsluhy. Jednou jedinkrát se mi stalo v Chorvatsku na ostrovech, že mi bankomat nechtěl dát peníze na platební kartu od banky Creditas. Vedlejší už mi dal. Později se šetřením zjistilo, že dotyčný bankomat neznal identifikátor vystavující banky - asi neaktualizovaný SW.