Sakra, odeslal jsem to předčasně. Když vám někdo ukradne nezamčené auto v zamčené garáži, tak podle mě těžko někdo dokáže, že tomu tak bylo...a pokud to dokáže, tak těžko dokáže, že jste úmyslně lhali (lehko se může stát, že zapomenete zamknout auto a ani o tom nevíte).
To o volání policie je hezké. Když jsem já volal policii k něhodě (konečná škoda na mém autě byla 5 800 Kč), tak mi policisté ještě vynadali, že je volám i když nemusím.
Víte někdo co se stane když škoda převýší těch 50 tis. a vy to zjistíte až dodatečně?
Zkušenost s Allianz (havarijní pojištění): promáčklý blatník přední blatník na KIA Shuma, policii nehlášeno z důvodu malé očekávané škody (odsouhlaseno na horké lince i u pojišťovny), celkové náklady na opravu skoro 60.000 Kč (poškozené i uchycení nárazníku atd.), pojišťovna bez problémů uhradila. Doporučuji vždy zavolat alespoň na inforlinku pojišťovny a poradit se, co dál. Hovory se nahrávají, takže budete mít důkaz, že jste se snažili vše vyřešit správně.
4 roky starý Megan, najeto 120 tis. km. Auto zaparkované na benzínce, řidič si odskočil. Mezi tím nějaký mladík v dodávce s tažným zařízením nacouval do boku Meganu (těžko říct, kam čuměl). Oboje dveře a sloupek promáčklý. Na dodávce jen lehce poškrábaný plast nárazníku (tažné zařízení to zachytilo). Borec nedělal problémy, sepsal se zápis, že se to zaplatí z jeho povinného ručení. Celková oprava vyšla na 40 tis.
Pak přišla finta od pojišťovny. Práci uhradí celou, ale jelikož je auto staré (má najeto víc jak 100 tis. km), uhradí jen 75% ceny dílů.
Takže za to, že do vás někdo nacouvá a přestože nedělá problémy s pojištěním, tak zaplatíte 6 tisíc. Hezké, ne?
Stalo se mi to samé. Jediná možnost, jak se vlézt do ceny, pokud si necháte vyplatit škodu na účet, sehnat event. poškozené díly na vrakovišti. A to shánění nezaplatí nikdo. Opravdu hezké.OPRAVDU NECHÁPU, PROČ SERVISY NEMAJÍ LEVNĚJŠÍ DÍLY NA STARŠÍ AUTA, ŽE...dle amortizace. Prostě dokonalost.
Existuje i druhá (spíš teoretická) možnost. Žalovat toho člověka v občanskoprávním sporu o způsobenou škodu, tedy o rozdíl skutečné škody mínus částky zaplacené pojišťovnou. Ale má cenu v dnešním soudnictví se několik let domáhat 6 tisíc?
Nezlobte se, ale bohužel je to na dlouho.Příspěvěk autora za dne 12.5 je přesný. Bohužel jsem zažaloval toho dotyčného o škodu cca 50tis. a pod tíhou znaleckého posudku jsem žalobu stáhnul až na škodu o 8tis. (přestože jsem prokazatelně zaplatil těch cca 50tis. to je v pořádku i podle znalce) první stání jsem "vyhrál" tzn. těch 8tis. Táhne se to čtvrtý rok a já sám už ani nevim co se vlastně stalo, co je pravda kde jsem kolik platil atd.
Tohle se nazývá AMORTIZACE a uplatňuje se pouze na ceny MATERIÁLU, ne tedy na práci při opravě vozidla. Logika téhle věci je v tom, že při nehodě ( byť jste byl poškozený a nic nezavinil ), Vám viník poškodil STARÉ díly na Vašem vozidle. Ty se musí vyměnit za NOVÉ a tímhle dochází ke zhodnocení Vašeho vozidla ( alespoň těch nových dílů). Takže : pojišťovna neamortizuje do stáří vozidla 5 let a poštu najetých kilometrů 100 tisíc. Nad tyto limity se amortizuje 30 %, u vozidel starších 50 % z ceny nových dílů. Lze tohle řešit tím, že se v servisu před opravou dohodnete na ýměně dílů např. z vrakoviště a servis Vám tohle ve faktuře pro pojišťovnu uvede. V tomhle případě pojišťovna už amortizovat NESMÍ. Všechny pojišťovny působící na našem trhu postupují stejně. Mistrem v hledání kliček je Česká pojišťovna, a.s. Věřte mi, denně v tom dělám.
Poškozený na tom tratí nejen že mu pojišťovna za amortizaci sníží plnění (i když tam budu mít fungl nové díly nebo auto bude takřka nejeté, garážované a o víkendu vyvezené na dvůr) - bývávalo už za socíku, pojišťovny převzaly totalitní metody do tržního prostředí - ale havarované a opravené auto při dalším prodeji má nižší cenu (pokud havárku uvedete či se na to přijde). A v neposlední řadě, pokud se při opravě něco vaří, servis to nedá do původního stavu jako u nového auta (zinkování, dutiny ...), a v místech opravy vám to začne pěkně rezivět a už to nezastavíte. Takže zbavit se černého Petra ...
Naboural mně kamion a ujel. Předjížděl v serpentinách jako prase, orval mi bok, nezastavil, pak ještě podobným způsobem předjel další auto přede mnou, a než jsem ho v tech serpentinách předjel i já, kamion zmizel a už jsem ho nedohnal.
No nic, zavolám policajty, nahlásim číslo a typ vozu, mel jsem dost času si ho prohlížet. Výsledek? SPZ "není evidována", viník nemá povinné ručení a značka není legální.
Kontrolní otázka: kdo v takovém případě zaplatí škodu? Myslíte že kancelář pojistitelů, která pro podobné případy vybírá nemalý desátek? Exkrement. NIKDO vám to nezaplatí.
Nikomu nic zlého nepřeji, ale jestli se to stalo tobě Jezevče, tak ti jen dobře. Možná že kamioňák věděl, co seš za kreténa, že všichni okolo jsou nesc hopní a jen ty všemu rozumíš, máš dobrý flek a všichni co nevydělávají miliony nebo jsou nemocní, jsou neschopní a tak ti tu tvou šunku odřel. Ty si to určitě zahojíš za podřízených, že je budeš ještě více dřít.
Mimochodem, dost dlouho se tady od tebe neobjevil žádný příspěvek. Že by v blázinci malovali nebo byly rozbité compy nebo jsi se špatně choval a nebyl za odměnu ke kompu připuštěn? Nebo porušuješ večerku?
neboj, megablbe, strejda jezevec je tady denně!! sleduje.
ale nemusim se vyžvaňovat všude a tedy ani k těmto exkrementům.
merit příspěvku je v tom, že ani člověk který řádně splní všechny svoje povinnosti (má zaplacené povinné mručení, jezdí opatrně, nahláýsí policii, zdokumentuje nehodu) nemá šanci získat kompenzaci. docela by mně zajímalo, která svině svinutá vymyslela proncip povinného ručení, kdy pojistník se pojišťuje proti škodě kterou způsobí, a ne proti škodě která je mu způsobena. takže výběrem svého pojistného ústavu ovlivňuji kvalitu služeb poškozeným, a nezaplacením či neuzavřením pojistky přidělávám problémy poškozeným.
to že si jezevec může dovolit svého mercedesa přelakovat i za svý, s tim celkem nesouvisí.
Konečně tě někdo jezevče ohodnotil.
Nemáš Mercedesa vyrobeného ve VEB Sachsering nebo AutoVaz Togliatti?
Někde na netu jsi psal něco o svém Peugeotu 205 a drahotě oprav či náhradních dílů.