4 roky starý Megan, najeto 120 tis. km. Auto zaparkované na benzínce, řidič si odskočil. Mezi tím nějaký mladík v dodávce s tažným zařízením nacouval do boku Meganu (těžko říct, kam čuměl). Oboje dveře a sloupek promáčklý. Na dodávce jen lehce poškrábaný plast nárazníku (tažné zařízení to zachytilo). Borec nedělal problémy, sepsal se zápis, že se to zaplatí z jeho povinného ručení. Celková oprava vyšla na 40 tis.
Pak přišla finta od pojišťovny. Práci uhradí celou, ale jelikož je auto staré (má najeto víc jak 100 tis. km), uhradí jen 75% ceny dílů.
Takže za to, že do vás někdo nacouvá a přestože nedělá problémy s pojištěním, tak zaplatíte 6 tisíc. Hezké, ne?
Stalo se mi to samé. Jediná možnost, jak se vlézt do ceny, pokud si necháte vyplatit škodu na účet, sehnat event. poškozené díly na vrakovišti. A to shánění nezaplatí nikdo. Opravdu hezké.OPRAVDU NECHÁPU, PROČ SERVISY NEMAJÍ LEVNĚJŠÍ DÍLY NA STARŠÍ AUTA, ŽE...dle amortizace. Prostě dokonalost.
Existuje i druhá (spíš teoretická) možnost. Žalovat toho člověka v občanskoprávním sporu o způsobenou škodu, tedy o rozdíl skutečné škody mínus částky zaplacené pojišťovnou. Ale má cenu v dnešním soudnictví se několik let domáhat 6 tisíc?
Nezlobte se, ale bohužel je to na dlouho.Příspěvěk autora za dne 12.5 je přesný. Bohužel jsem zažaloval toho dotyčného o škodu cca 50tis. a pod tíhou znaleckého posudku jsem žalobu stáhnul až na škodu o 8tis. (přestože jsem prokazatelně zaplatil těch cca 50tis. to je v pořádku i podle znalce) první stání jsem "vyhrál" tzn. těch 8tis. Táhne se to čtvrtý rok a já sám už ani nevim co se vlastně stalo, co je pravda kde jsem kolik platil atd.
Tohle se nazývá AMORTIZACE a uplatňuje se pouze na ceny MATERIÁLU, ne tedy na práci při opravě vozidla. Logika téhle věci je v tom, že při nehodě ( byť jste byl poškozený a nic nezavinil ), Vám viník poškodil STARÉ díly na Vašem vozidle. Ty se musí vyměnit za NOVÉ a tímhle dochází ke zhodnocení Vašeho vozidla ( alespoň těch nových dílů). Takže : pojišťovna neamortizuje do stáří vozidla 5 let a poštu najetých kilometrů 100 tisíc. Nad tyto limity se amortizuje 30 %, u vozidel starších 50 % z ceny nových dílů. Lze tohle řešit tím, že se v servisu před opravou dohodnete na ýměně dílů např. z vrakoviště a servis Vám tohle ve faktuře pro pojišťovnu uvede. V tomhle případě pojišťovna už amortizovat NESMÍ. Všechny pojišťovny působící na našem trhu postupují stejně. Mistrem v hledání kliček je Česká pojišťovna, a.s. Věřte mi, denně v tom dělám.