Vlákno názorů k článku Kaufland okrádal zákazníky od anonym - okrádá své zákazníky. V bille se mi stalo,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 6. 2007 9:32

    anonymní
    okrádá své zákazníky. V bille se mi stalo, že jsem měl na účtence zboží, které jsem vůbec nezakoupil. Jak ho tam mohla pokladní přes scaner propašovat?
    V kauflandu tuhle měli v akci pitnou vodu v balení 2 litry. Samozřejmě ji neměli, a tak tam dali od stejného výrobce balení 1,5 l za téměř dvojnásobnou cenu (pominu nyní značně deformovanou cenu zboží). Většina nakupujících si toho nevšimla. Já si vysoké ceny všiml už na pokladně, ale tam zboží nechtěli, že musím na informace. Bral jsem 6 balení, rozdíl dělal sice jen okolo 40,-, ale já jim je na informacích vyrovnal s tím, že je nechci. Peníze (už pokolikáté) bez problémů vrátili. Jindy zase měli mít v regálu mléko za 8,- ale na účtence vyjelo skoro 15,-. Když jsem cenu reklamoval, bylo mi sděleno, že levnější cena se týká běžného mléka (které ovšem nebylo) a že mé mléko je "značkové" a že tedy musím vědět, že bude dražší. Mě nějaká značkovost nezajímala (a nejsem detailní znalec), peníze mi opět vrátili.
    Co se týče akční nabídky, tak nejen v Kauflandu slouží k tomu nalákat zákazníky na zboží, které se však v regálech nevyskytuje! Aby pak koupili jiné, dražší zboží. V kauflandu navíc šetří na letácích, takže když leták nedostáváte domů do schránky, tak na prodejně leták jen těžko získáte. Maximálně na nástěnce, ale ten si nemůžete vzít s sebou do prodejny, pokud si jej z nástěnky sobecky nepřivlastníte (a pak není informace pro ty ostatní). Když jsem jim jednou přednesl oficiálně nespokojenost s letáky, tak sdělili cosi ve smyslu, že hlídají náklady a aby mohli udržet nejnižší ceny, tak tolik letáků není k dispozici a že tedy přerozdělí počet letáků vydaných např. na úterý na ty vydávané ve čtvrtek. Prosté plánování, jak se dělat nemá. K tomu další šetření: už je taky zákazníci napadali za neakceptaci platebních karet a oni to odůvodnili právě náklady na platební terminály a opět udržení nejnižších cen. Dle mé logiky tam tedy neutratím víc, i kdybych chtěl, protože nebudu mít s sebou v daný okamžik potřebnou hotovost (hotové peníze jsou dnes již opravdu přežitek a v Americe jste při platbě hotovistí podezřelé individium). Kolikrát někde vidím něco zajímavého či levného, co jsem zrovna nyní koupit nechtěl, ale za týden dva ano (nekupuji za každou cenu zboží, které opravdu nepotřebuji) . Tak mne zachrání právě platební karta. Větší nákupy jinak než kartou ani neplatím a je trapné, když zákazníkovi z košíku odebírají část nákupu jen proto, že si to špatně spočítal a nemá jinou možnost úhrady zboží. Kaufland ale i Lidl ze stejné obchodní skupiny v Polsku platební karty akceptuje běžně.
    K "nejnižším cenám ve městě": nějak takto je označováno zboží, které je údajně nejlevnější (nejen v Kauflandu, ale např. i v Tescu). Již mnohokrát jsem se setkal s tím, že to byla lež a měl jsem chuť jim tam připsat "zboží to a to za cenu nižší o tolik a tolik v tom a v tom obchodě..."
    Také různá cenová srovnání vybraných položek z nákupu je zavádějící. Pak se asi vyplatí nakoupit opravdu jen ty konkrétní položky z výčtu. Koupím-li např. na výčtu uvedené špekáčky za 49,-- (pominu jejich éčkovou kvalitu s klasickými komunistickým špekáčky nemající nic společného) a k tomu na výčtu neuvedenou Vysočinu (opět pominu její éčkovou kvalitu s klasickou komunistickou Vysočinou nemající nic společného) za 119,--, tak v globále nic neušetřím, protože jinde budou mít zase špekáčky za 79,-- a Vysočinu za 89,--. Každý obchodník má nějakou marži, na kterou se musí dostat tím, že pokud jedno zboží o 10 % zlevní, na druhém musí zase o 20 % přirazit. Tuhle jsem byl šokován tím, že jsem se dověděl, že aby lidi jedli zdravě, je právě na běžnou zeleninu rabat okolo 100 % ! Aby pak obchodníci mohli dát něco do akce, kde vydělají "jen" 60 % a aby měli na "ztratné".

    Jak se mají spotřebilé bránit proti nabízenému akčnímu zboží v letácích a skutečnosti, že v regálech není? Poslanci by měli schválit kvalitní zákon, který by "dělání si prdele" ze zákázníků zcela zamezil. Pokud by se zboží na prodejně nevyskytovalo, měl by mít zákazník právo na úhradu cestovních nákladů, ztraceného času tak, je je to obdobné u reklamací.
    Nyní mne třeba vytočili v Tescu, kde nabízeli v akci o dost levnější potraviny. Samozřejmě je po celou akci neměli, ale hned po skončení akce se to samé zboží v regálu objevilo, ovšem za plnou cenu!
    Pokud si stěžujete vedení řetězce, tak vám neodpoví vůbec nebo cosi ve smyslu, je nám líto, moc se omlouváme, toto politováníhodné nedopatření se stává maximálně 3x za pětitletku....
    A ze zkušenosti vím, že na "venkovských" prodejnách si k zákazníkovi dovolí značně více než např. v Praze. Už mnohokrát se mi stalo, že akční zboží u nás nedostatkové jsem v Praze bez jakýchkoliv problémů sehnal. Je to asi jako s bankami - u nás ve Spořitelně je furt narváno, v Praze je na pobočkách o poznání volněji, i když to také není ideální ve srovnání s pobočkami jiných bank...
  • 6. 6. 2007 10:01

    misch (neregistrovaný)
    Pokud by se zboží na prodejně nevyskytovalo, měl by mít zákazník právo na úhradu cestovních nákladů, ztraceného času tak, je je to obdobné u reklamací.
    To přece nestačí. Už dávno měli poslanci schválit zákon, že když v hypermarketu nemají co chci, mám právo čekat tam tak dlouho dokud zboží nedostanou. A vůbec, proč ještě neplatí zákon (jako v každé slušné zemi), že když v obchodě nemají co chci, tak mám právo poslat prodavače pryč, ať mi to zboží sežene někde jinde?!?!?! A vůbec, proto že mě okrádají, tak tam chodím nakupovat, protože i když si permanentně stěžuju jací jsou to darebáci, stejně mě ty slevy lákají, že?

    :-)
  • 6. 6. 2007 10:28

    : (neregistrovaný)
    Ono není moc na výběr chodit jinam, když není kam. Najezdit 100 jarních km? Pokud mám od bydliště obchody vzdáleny hruba stejnou vzdálenost, jednou jedu tam a podruhé zase jinam. Bohužel, úroveň je všude obdobná - mizerná. Všude se najde prošlé zboží, či akční zboží není v prodeji. O tom, že na předlouhé fronty jede jedna kasa, ze které prodavačka ještě odbíhá doplňovat zboží do regálu či vážit místo zákazníků zeleninu raději nemluvit ...
    Po revoluci se říkávalo: náš zákazaník, náš pán. Dnes platí tak akorát "náš zákazník - náš zdroj převysokých zisků". Kdyby aspoň byli odpovídajícím způsobem zaplaceni prodavači či pokladní - ale když slyšíte jaké mají pracovní podmínky a odměnu za to, tak se nedivme, že doma v poště máme neustále letáky hledající celý nový personál prodejny. Lidi se tam ani neohřejí a již jsou vyměněni. Na stálé zákazníky nedělá dobrý dojem, když je tam každou chvíli někdo jiný, mnohdy neznalý základních obchodnických dovedností.
  • 6. 6. 2007 10:54

    Martin (neregistrovaný)
    mléko za 8? Když je výrovní cena litru mléka více než 9 korun, tak to jsi asi nekupoval skutečné mléko. Ovšem jestli to byla ta trvanlivá kapalina podobná mléku, to potom může být (mimochodem skutečné mléko poznáš podle toho, že po několika dnech ti zkysne, kdežto bílá voda v krabici shnije)

    Balená voda - odkud jsi, že musíš kupovat balenou vodu. Nám doma z vodovodu teče voda o stejné a vyšší kvalitě v ceně několka málo desítek korun za 1000 l.

    No a jestli věříš v "nejnižší ceny", potom musíš také znát pozadí - ano, daný řetězec má často nejnižší ceny u daného výrobku ve městě. Ovšem lehce ti zdůvodní, že se jedná o výrobek sice stejného názvu jako jiný levnější jinde, ale od daného výrobce je přecejen v tomto městě nejlevnější (protože často od stejného výrobce nikdo jiný toto zboží nebere) :o)))
  • 6. 6. 2007 12:49

    Patrik Chrz
    (mimochodem skutečné mléko poznáš podle toho, že po několika dnech ti zkysne, kdežto bílá voda v krabici shnije)
    Tohle už bohužel není pravda. Všechno prodávané mléko u nás je (ze zákona) pasterizované (různými teplotami, proto má některé trvanlivost několik dní a některé několik týdnů). Klasické mléko, které zkysne do druhého (třetího) dne (tedy nepasterizované) se může koupit pouze přímo na farmách.
  • 6. 6. 2007 13:08

    anonymní
    Mléko v Kauflandu donedávna bylo za 8,90 - 9,90 - čerstvé, v papírovém kartonu s cca 5denní trvanlivostí. Jedná se skutečně o mléko a ne o nějaké náhražky v UHT krabici s 2měsíční trvanlivostí. V akci bývalo za tyhle peníze, někdy bylo dokonce k mání za 4,50 (asi když ho měli hodně objednáno a nestačili prodat, tak rapidně zlevnili). Mléko nebylo i za nižší cenu nikdy zkažené. Vyrábí mlékárna Čejetičky u Mladé Boleslavi. Nyní se však v několika málo dnech dostali nejen v Kauflandu, ale i v Penny, Lidlu či Plusu u tohoto 5denního mléka (avšak od různých výrobců) svorně na stejně závratnou cenu 11,90 ! Tomu říkám nekartelová dohoda a inflace okolo 2 %!

    Balenou vodu kupujeme proto, že z vodovodu páchne po chloru. A proč ji kupují taková kvanta i další zákazníci? Je fakt, že ve světě takový odbyt balené obyčejné pitné vody jako je u nás, není. Tam většinou když kupují vodu, tak jsou to minerálky. V příspěvku ale nešlo o to, zda kupovat či nekupovat vodu, ale o uvedení zákazníka v omyl záměnou za zboží menšího objemu a nepoměrně vyšší ceny!

    "Nejnižší ceny" jsou skutečně koncipovány jako nejnižší v dané kategorii výrobu. Pokud máte např. kuřecí řízky, tak je jedno, jestli je jeden obchod má z Kostelce, druhý z Xaverova a třetí z Polska. Jde o balamutění zákazníků, kteří nejsou schopni či ochotni oběhnout všechny krámy ve městě a ověřit, zda avizovaná "nejnižší" cena je opravdu tou nejnižší.
  • 7. 6. 2007 7:03

    Patrik Chrz
    Ta "UHT náhražka" se od "čerstvého" mléka liší jen způsobem pasterizace.
    Té je několik druhů, buďto je to na nižší teplotu a delší dobu nebo vyšší teplotu a kratší dobu.
    Hodně lidově řečeno, je to 5 denní mléko jen ohřáté a zchlazené, kdežto to 2 měsíční je "převařené" - i když ani to není pravda, tuším, že se používá teplota kolem 80 stupňů C.
    Kromě toho a obalu se ničím jiným neliší. Pravdou je, že pasterizace mění chuť mléka, ale protože už nikdo ani neví, jak vlastně mléko chutná (nepasterizované se podle hygienických předpisů nesmí kromě farem prodávat), je to skoro jedno.
  • 6. 6. 2007 15:03

    anonymní
    Milý znalče, mlékárny vykupují mléko od jezeďáků za 7-8Kč, při jakémkoliv poklesu kvality jezeďáky silně penalizují. Takže i v tom nejlepším případě, kdy vykoupí mléko za 8Kč, mají kvalitní mléko. To se odstředí (rozdělí tuk a voda) a následně se do té "vody" přidá tolik tuku, aby bylo mléko 1,5% nebo 3,5% (víc jsem neviděl). Ze zbytku se dělá smetana, sýry apod., takže máš-li dojem, že "mléko 1,5%, co se prodává všude kolem 8-12Kč, není mléko, máš zajímavé nároky. Pravda je, že my bereme na vesnici od místního sedláka litr pravého kravského za 8-10Kč a jsme spokojeni oba.
  • 8. 6. 2007 7:26

    kolemjdoucí (neregistrovaný)
    Kaufland oproti některým jiným supermarketům uvádí na cenovkách v regálech čísla, která jsou na štítku zboží pod čárovým kódem jako náhradní identifikaci zboží v případě nečitelnosti čárového kódu. Takže každý, kdo ty čísla porovnává, může hodit do vozíku přesně to zboží, které odpovídá cenovce, i když je třeba někde o metr jinde než je cenovka. Připouštím, že v takové záplavě zboží, jaké je v supermarketech na poměrně malé ploše se občas nepovede obsluze doplnit zboží tak, aby bylo jednoznačně pod příslušnou cenovkou.
  • 8. 6. 2007 9:34

    anonymní

    Obávám se však, že problémy nejsou způsobeny tím, že se "občas holt něco nepovede", ale že se lidi okrádají vědomě - asi z lenosti či pohodlnosti. Tzn. všichni ví, že lidi okrádají, a je jim to jedno. Než aby srovnali zboží k cenovám, nahází to do regálu, však on už si zákazník všimne, že na cenovce Jogurt smetanový 150g za 7Kč je písmem AAA Arial uveden čárkový kód jogurtu z Kunína a ne toho Zotta, co leží v regálu přímo na nad tou cenovkou a stojí 15Kč.

    Co jsem zažil předevčírem v Tescu Novodvorská: v oddělení lahůdek měli indický salát v akci za 7,90Kč. Velká myslím žlutá cedule s červeným písmem. Okamžitě upoutá pozornost. Pán předemnou si toho salátu přál asi 20dkg. Když mu ho prodavačka podávala, všiml si, že mu účtuje 13,90/10dkg. Ohradil se, že to má být za 7,90Kč. Paní zkontrolovala, že zadávala správný kód zboží a řekla, že ona to zadala správně a že to je v DB a že za to nemůže. Pán na ní, ať se na tu cenovku podívá, že on požaduje cenu správnou. Ona cenovku vyndala, podívala se a zopakovala, že s tím nic nenadělá a nikdo tam není, kdo by nadělal. Pán odešel, že za tu cenu to nechce.

    Pointa

    Paní teď:

    Zaprvé cenovku vrátila zpět. A to přesto, že dle jejích slov "není možné zařídit opravu ceny v databázi. Takže vědomě klame lidi neplatnou cenou

    Zadruhé povídá té druhé prodavačce: no to je hrozný, voni vždycky udělaj nějakou akci a do databáze to nedaj. To už je dneska asi podvacátý, co se mi to stalo.

    A to je prosím jádro pudla. Ona ví, že je něco špatně, a je jí to úplně ukradené. Přesto, že během dne se už 20 okradených ohradilo a kdoví kolik okradených na to ani nepřišlo.

    Kdyby se opravdu stal jen omyl, tak ta paní zajistí změnu ceny v DB a do té doby bude uvedené zboží markovat ručně, když o chybě ví. Pokud to má Tesco tak debilně vyřešené, že ceny v DB mění student na brigádě pro všechny obchoďáky z centrály každý den hodinu po škole a ručně dané ceny markovat nejdou, měla ta paní sundat ceduli Akce, aby lidi zbytečně neuváděla v omyl.

  • 8. 6. 2007 12:42

    anonymní
    Vzhledem k tomu, že paní prodavačka je až úplně dole, musí držet ústa a krok. Od změny a kontroly ceny tu jsou manažeři. Pokud ona něco bude ventilovat, nadřízený jí řekne "drž ústa a krok a buď ráda, že tu ještě můžeš dělat". A pokud takovýchto nálezů hlásí více, brzy již tam dělat nebude. Pokud je existence kontroly, dokázání špatnosti vzhledem k banánovským zákonům této země a následný postih tak minimální, jaký jen, vyplatí se obchodníkům okrádat a případná pokuta (která je maximálně snížena, obchodník protahuje a napadá řízení) je menší než zisk z tohoto okrádání.

    Mne ještě rozčiluje, když stojím frontu na maso a uzeniny, velké cedule hlásí o akčních cenách, já přijdu na řadú a ze čtyř žádaných reklamovaných položek žádné nejsou. A nikdo cedule nesundá. Jiné, dražší zboží si just nekoupím, protože obchodníci operují s hloupostí zákazníka, že si přece koupí něco jiného, dražšího, přece neodejde s prázdnou.
    Dokud tedy ODS nevrátí pravomoci různým kontrolním orgánům, nezvýší jejich počet i počet kontrol, budeme stále okrádáni a budou si s nás dělat kozy se zbožím, kterí není ke koupi, ale nákladná reklama jej neustále vyzvihuje.
  • 8. 6. 2007 14:01

    anonymní
    Nemyslím, že by šlo o úmysl manažera. Těch pár korun, o které lidi okradli, zdaleka nevyváží ztrátu dobrého jména. Spíš bych vsadil na špatné vnitrofiremní procesy. Ostatně - když jsem se ten samý den ptal na mixér, co byl v akci, řekli mi, že není. Na můj údiv, že akce ten den začala, mi řekli, že jim to ještě nedovezli. A na dotaz, kdy tedy bude, mě dorazili odpovědí, že to tam nikdo neví, to vědí na centrále v Letňanech, odkud zboží objednávají.
    Nebo před měsícem plenky. Nemáme. Proč je nabízíte na A0 ceduli u vchodu? No protože jsou v nabídce. Ale vždyť je nemáte. Hmm, to je pravda. A kdy přijdou? Nevím, oni nám sem ty věci z nabídek často nevozí, to není poprvé.

    Bordel nad bordel, dle mně nikoliv záměr. Ještě chvíli a budu mít Tesco na černé listině podvodných krámů, co se snaží lidi hlavně dostat dovnitř, však oni už tam něco koupí.
  • 8. 6. 2007 22:38

    anonymní
    Domnívám se, že dobré jméno nemůže v této republice ztratit již žádný obchod. Ať jdete do Alberta, Billy, Globusu, Hypernovy, Intersparu, Kauflandu, Lidlu, Makra, Penny, Plusu, Pramenu, Tesca - pokaždé něco, co zrovna sháníte, nemají, případně vám účtují něco jiného než je na cenovkách nebo v letácích. Chce to více kontrol, za první prohřešek napomenutí, za druhý pokuta, za třetí pokuta likvidační a táhněte od kud jste přišli. Bez složitých právních kauz typu, že za vše mohou komunisti a že černá je vlastně bílá.
    Pokud mne na silnici opakovaně změří překročení rychlosti (nebo jiný přestupek), tvrdě zacáluji, přijdu o body a pak i o řidičák a činnost řidiče nevykonávám.
  • 9. 6. 2007 19:02

    anonymní
    Do určité míry máte pravdu, musím však dodat, že zrovna v Tescu je velmi výjimečné, aby naúčtovali něco jinak, než co je na cenovce, dokonce i zboží bývá v regálech nad správnými cenovkami (narozdíl třeba od Billy či Alberta). Zvláště v Bille je to zábavné, když vám vedoucí řekne, že ona za to nemůže, to ti studenti, které tam má na brigádě, to do regálů špatně nacpali. A samozřejmě to tam nechá, druhý den je všechno na stejných (špatných) místech.
  • 5. 4. 2014 3:00

    Martin (neregistrovaný)

    Vážený anonyme ...
    1) co se týče pokladních - pokud něco namarkuje víckrát, nebo si splete kod a zboží okamžitě nenechá vystornovat - jsou to přecib taky jen lidi a ti chybují - myslím že když zajdete na informace rozdíl Vám vyplatí.
    2) Pokud je v nabídce jakékoli akční zboží - a to je vyprodáno, nebo proste nedorazilo v daný termín z centrálního skladu, máte možnost na informacích zanechat na sebe kontakt a až dané zboží příjde, tak Vám z daného Kauflandu zavolají a pro toto zboží si můžete přijet a i když už bude dávno po akci a zase bude za plnou cenu tak Vy ho dostanete za cenu akční - to je si myslím fér a nesetkal jsem se s tímhle přístupem nikde jinde než v Kauflandu.
    3) Platební karty se v KFL nebraly např. i z toho důvodu, že bance se musí odvádět 2 - 4% z částky uhrazené kartou jako zprostředkovací poplatek - o tuto částku by se ve finále musela navíšit cena zboží paušálně - navíc v současnosti karty berou na všech fifliálkách.
    4) co se týče "nejnižších cen ve městě" - pokud zjistíte že v jakémkoli jinem obchode v dané oblasti (mesto, okres) je takto označené zboží levnější - opět Vám na informací dorovnají rozdíl - prostě Vám vyplatí peníze.
    5) o Vámi zmiňovaných uzeninách s éčky a podobně - je to jednoduché - nežijeme v době kdy by nebyl výběr - pokud se Vám něco nelíbí nebo nechutná, tak to proste nekupujte jen proto že "je to v akci".
    6) a proplácení jízdy nebo ztraceného času - tím jste tomu nasadil opravdu korunu - když půjdete do lékárny a tam nebudou mít Váš lék protože prostě je vyprodaný, nebo nedostupný taky budete chtít kompenzaci za cestu ?? a co kdyby k Vám někdo přišel domů na odečet elektřiny a Vy jste zrovna byl někde mimo - taky by bylo dobré pří druhé návštěvě Vám rovnou předložit k proplacení jízdenku, oběd a ztracený čas ??? protože tam dotyčný musel podruhé ???
    7) Letáky - pokud příjdete v uterý do prodejny a chcete leták začínající od čtvrtka - logicky ho nedostanete, jelikož tato chodi na jednotlive prodejny až ve čtvrtek v noci v počtu minimálne 3000ks na každy obchod (dle velikosti), tak stejně když tento leták budetet v probíhajícím akčním týdnu chtít ve středu - může se stát že už klidně nebudou, ale vždy minimálne jeden mají vždy na informacích k nahlednutí k dispozici !!!
    8) co se týče spatných regalových cen - pokud máte na účtence jinou cenu než je na regále - je to chyba pracovníka na daném oddělení a Vy máte nárok toto zboží koupit za cenu uvedenou na ragálové etiketě - v případě že se jedná o to zboží které jste zakoupil.
    Závěrem - Vždy máte možnost si minimálně telefonicky ověřit zda dané zboží je nebo není, popřípadě si ho zamluvit, nebo domluvit si termín kdy bude a Vy si pro něj můžete zajet. Máte taky možnost nakupovat jen u malých prodejců - a obíhat jednotlivé prodejničky a kupovat v každe něco jiného. Máte taky možnost koupit si dražší zboží, ne jen to v akci.
    A ano, jsem zaměstanec společnosti Kaufland a svoji reakci jsem tady napsal proto abych Vám dobázal, že i velká zahraniční společnost si dokáže svých zákazníků vážit a vycházet jim vstříc - vše je jen o komunikaci.
    Hezký večer.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).