To se tedy divím, že v každé druhé větě není spořka opěvovaná. Půl milionu blbů s "výhodným" balíčkem nebo jak se ten shit jmenuje, je dobré kvantum lidí nemajících o bankovní drahotě příliš velký přehled.
Váš jednoduchý pohled na svět mě nepřestává fascinovat.
Kdo využívá nějakou službu, nakupuje nějaký výrobek, volí určinou stranu, fandí nějakému klubu, poslouchá nějakou hudbu, nosí nějaké oblečení atd. atd., prostě dělá něco, o čem vy nemáte dobré mínění a nebo je to z vašeho pohledu špatné, tak ten je automaticky blb.
A jste si naprosto jistý, že jiní si o vás nemyslí, že jste blb jen proto, že nosíte triko od Lacosty a ne od s.Olivier?
Než vyslovíte takový soud, zkuste si nejdřív zjistit, jaké mají ti uživatelé preference, co je vedlo k jejich rozhodnutí apod. Protože jinak pouze poukážete na svou nevědomost.
V jednoduchosti je mnohdy síla.
Nepsal jsem o žádné konkrétní straně, klubu, hudbě či koupě výrobku, jen jsem se podivil nad tím, co neinformovaných lidí si může zvolit onen spořitelní produkt. Dost lidí tady na Měšci přiznalo, že poznalo lepší a levnější - tak jdou od ČS pryč.
Jestli si o mne někdo myslí, že jsem blb, tak ať si to myslí. Sice nevím, na základě čeho (u spořitelny nejsem, nosím, kupuji, piji a jím to, co uznám za vhodné a rozhodně neskočím každému na špek s jeho "výhodnou" nabídkou.
Než vyslovím podobný soud ... = zjistil jsem si, co je vedlo k rozhodnutí být u ČS. Jsou to konzervy nemající rádi změny k lepšímu a raději stále nadávající a stojící ve frontách. Zajděte se občas do nějaké pobočky ČS podívat, jak tam lidi hudrají (myslíte si, že je to jen pro to, aby řeč nestála?) ale stejně jinam nejdou. A já fronty ani drahoutu rád nemám a je to ostatně i nepřítel pokroku. Když by se takto chovali všichni lidi na světě, lezeme ještě po stromech a jezdíme na kravách.
Vaše zkratkovitost není rozhodně ve své jednoduchosti silná.
Ale napsal jste to sám. Lidé jsou například konzervativní. A tady to vypadá jako kdybyste konzervatismus považoval za synonymum pro blbost.
Už mi rozumíte?
Já jsem také klientem spořky a nehodlám od ní odejít. Pokud potřebuji něco složitého na pobočce, vytáhnu mobil a domluvím si rande s bankéřkou která mne má na starosti (takže o nějakém čekání v hale neuvažuju). Běžné věci vyřeším přes Servis24. Mám od ní všechny platební karty, takže mne nikde v zahraničí nepřekvapí požadavek na jednu konkrétní (typicky Rakousko). V okolních zemích mám výběr za 6Kč z bankomatu. mBanka size zadara, ale nikdo neříká, zda si to nevyberou v dražším kurzu. No a nakonec, v tom je mBanka naporosto vedle, o převodu si mohu nechat poslat emailem potvrzení (podepsané pdf) takže když někomu potřebuji doložit provedení platby, není nic jednoduššího. Žádné tištění obsahu obrazovky jako u mBanky.
Pracovníci spořky které jsem měl možnost poznat, jsou i přes různé výhrady mnohem kvalifikovanější než ten chlápek, který sjednává mBance smlouvy v TESCu.
I vy jeden nešťastníku! Na takovou blbost jsem kdysi u ČS také přistoupila. Hrůza. Tu tam nebyl, tu tam byl, ale měl čas a když jsem jej neměla já, další kolegové nevěděli ... Když jsem potřebovala něco ihned, musela jsem vytrpět fronty. Fakt hrůza. Pak jsem tyto potupnosti vzdala a šla jinam.
Tam sice mám také osobního bankéře, ale na sjednání hypotéky nebo pod. Ale ne když potřebuji zapátrat např. po duplicidní platbě, abych utrácela za mobil (tvrdých skoro 8 CZK za min - nejsem podnikatelka a nemohu si to tudíž dát do nákladů) či mailovala, kdy má kdo čas.
PS 1: kolik našich lidí vybírá v Rakousku z bankomatu? A/ když dávají poplatek "pouhých" 6 CZK, určitě si to vynahradí na poplatcích, zvláště pak ČS. B/ určitě je výhodnější platit kartou (můžete si porovnat poplatky u jednotlivých bank či kurzy). C/ nejlevnější variantou je koupit si cizí měnu u soukromých směnáren, které mají nejvýhodnější kurzy a u mnohých ještě neplatíte ani žádné poplatky.
PS 2: nejsem si jistá, zda v pdf formátu vám ústav nezasílá pouze potvrzení o přijetí platby do systému (toto přijetí lze do určité doby stornovat) a nikoliv o provedení platby. Pokud někomu něco dokládáte, tak zcela jistě stojí o oficiální výpis z banky a ne nějaký výcuc. Nevím, zda si zrovna spořitelna nenechává za elektronický výpis, který si vlastně klient dělá sám, zaplatit.
Tak to se máte čím chlubit, že máte všechny spořitelní karty. Necháte se krásně zmanimulovat a kupovat věci, které možná až tak nepotřebujete, ale co kdyby ... Právě karty patří mezi ostře sledované položky plánu prodeje a je správné, že jste uznal za vhodné, že je musíte mít všechny. A pokud možno debetní i kreditní ... Navíc se domnívám, že obyčejnému smrtelníkovi stačí embosovaná Visa či Euro Card/masterCard a že AmEx či DinersClub bude zbytečný přepych. Pokud nefungují bankomaty či platby u obchodníků, tak je celkem jedno, od jaké společnosti kartu máte, protože vám nebude fungovat ani jedna.
Snad každá banka má na běžné řešení věcí telefonní linku. Jde o to, jak bankovnictví rozumíte a co si necháte nakukat. V minulosti jsem taky využíval jejich zelenou linku. Každou chvíli: "musím si něco ověřit" ... "slyšíme se ...". Při jakýchkoliv neznalostech si zachovali dekorum a plynule stále mluvili a mluvili /mnohdy hlavně nesmysly/ a přepojovali a přepojovali. Velmi často to končívalo "...doporučuji navštívit pobočku ..." - tzn., že ne vše lze řešit na dálku. Největší šoky však pro mne znamenaly naprosto rozdílné názory na zcela stejné věci na lince Servis 24, na různých pobočkách od různých pracovníků. Šlo to tak daleko, že při mnoha hotovostních operacích na mne zkoušeli různé poplatky dle sazebníku, na které neměli nárok. Po zmínce o poplatku jsem musel vyhrožovat ombudsmanem, většinou to zabralo, ale někdy šli i někam volat, aby pak zjistili, že poplatek dle sazebníku opravdu nemá být uplatňován. Čímž netvrdím, že budu mít pravdu donekonečna - jednou je to trkne, že v některých oblastech jsou ještě rezervy ke zpoplatnění operací, a poplatky tam zavedou. Proto také nechci konkrétně uvádět poplatky, když by si to někdo z té bandy, co sídlí ve 2 mrakodrapech na Budějovické (a že je jich tam hodně!) přečte, hned by měl bezpracně inspiraci k dalšímu zdražování
Hezké :o))
Leč samozřejmě naprosto irelevantní.
Taková informace má vypovídací schopnost informací z první stránky Blesku.
Jsem zvědat, jestli na to někoho chytíte.
Dobry den, jsem nestastny klient CS, mam nejakou moznost se zbavit zavislosti na velkem ustavu, prestoze potrebuju nechat si pravidelne posilat penize ze zahranici? (Potrebuji swift a Iban) diky za radu. DS
Pokud bych si udělal detailní rozbor vašich potřeb, dokázal bych vám udělat přesnou nabídku nejvýhodnějších finančních služeb, které by pro vás byly dostupné, jenže se obávám, že byste nebyl rád, kdybyste zjistil, kolik to stojí. Takže jedna rada zadarmo - ponořte se do dostupných informací na netu, obejděte nebo odtelefonujte všechny banky, které jsou pro vás akceptovatelně dostupné a vyberte si. Vím docela jistě, že ČS dokážete adekvátně nahradit i za výrazně nižších nákladů. A nemyslím tím hned mBank.
Některé banky umožňují příjem peněz ze zahraničí zdarma, např. Citibank nebo HSBC. "Vynahrazují" si to ale vysokým paušálem, který může být odpuštěn při vyšších zůstatcích - od milionu Kč nahoru.
Také je možné založit si účet např. v Německu a takto získané peníze převádět do ČR jednou za čas, když se nashromáždí větší částka - pokud je požadován převod do Kč, je možné se dohodnout s nebankovními společnostmi a peníze posílat (nechat posílat) přímo na jejich účet - Wallich, Divíšek, Rüesch, Citco, AktivChange,...
Pokud jde o menší částky, je možné je v ČR např. utrácet z německého účtu platební kartou nebo vybírat z bankomatu - německé internetové banky umožňují výběr z bankomatu v zahraničí i zdarma (jako naše mBank).
Ještě je možné využít vkladní knížku Poštovní spořitelny (příjem i zahraničních plateb je zdarma), je ale třeba "přinutit" odesilatele, aby vyplnil i specifický symbol.
Pausalni rada je tezka, ale zkuste se informovat u Citybank. Tam jsou platby z ciziny (a rada jinych sluzek) zdarma. Ovsem vse je nutno posuzovat v celem kontextu, takze jde jenom informaci, ne navrh na zmenu.