Tvrdit na základě srovnání nákladů v USA a v Evropě, že banky v ČR nejsou drahé, je tendenční. Srovnáme-li totiž příjem klienta v USA a v ČR, zjistíme, že 79 EUR je pro klienta v USA pakatel, ale průměrných 70 EUR je pro klienta v ČR pořád ještě dost peněz (1.750 Kč za rok = 145 Kč za měsíc). Je zajímavé, že v samotném článku se píše, že v zemích Eurozóny (země platící EURem), jsou průměrné poplatky nižší, než průměrné poplatky v zemích Evropské unie - jinými slovy, že poplatky v Německu či Francii jsou nižší než v ČR. A teď si srovnejte příjmy ve Francii a Německu s příjmy v ČR... Ještě se někdo domnívá, že české banky nejsou pro české klienty drahé?
Taky jsem to chtěl napsat ... pro občana se 4 - 5x vyšším platem na západ od našich hranic poplatek 70 € není to samé jako pro našeho občana.
Takto obdobně (€ x 27 a ne ve vztahu k platu kolem 21 tisíc hrubého /na který ovšem 2/3 občanů nedosáhne/, což je možná kolem 16ti tisíc čistého) naši "odborníci" a politici přepočívají i bydlení, benzin, elektřinu, vodu, potraviny, ... A co pamatuji, tak nám tehdy takto přepočítavali i komunisté, až pak nějak pohár trpělivosti přetekl. Máme osmičku na konci letopočtu - vyjedou zase vodní děla, antony (dnes jinak pomalované) v rámci "pomáhat a chránit" /ale koho?/ opět do ulic?
Jakkoliv s vámi oběma lidsky mohu souhlasit, tak ekonomicky jste dosti vedle. Mzdové náklady jsou jen částí nákladů všech firem a tudíž nelze poměřovat spotřebitelské ceny pouze z tohoto hlediska.
Samozřejmě že mzdové náklady jsou součástí nákladů na výrobek nebo službu a tudíž při stejné ceně výrobku tam i u nás je lze (a je nutné) poměřovat. Nebo když poměřovali komunisti, bylo to špatné a když to dělá dnešní totalita, je to v pořádku?
Vím, kam míříte. Při nastolení platů obdobných vyspělému světu by totiž vyšlo najevo, jak je naše ekonomika v prdel* a nekonkurenceschopná !!! Proto budeme žít neustále v otrokářské společnosti, kdy nás západ bude vykořisťovat a my mu ještě za to budeme děkovat. To ostatně už předpovídali komunisti v dobách hluboké totality. Proto nechtěli volně směnitelnou korunu - věděli, že by to přineslo více tragédií než užitku.
Víte, kdybyste opravdu chtěl použít korektně tohoto srovnání, musel byste srovnávat také v závislosti na tom, jak velkou roli hrají mzdové náklady v jednotlivých odvětvích. Například služby, kde jsou mzdové náklady většinou těmi nejvyššími. Tam se těžko může porovnávat cenová úroveň u nás (tím myslím ČR a ne pražské centrum nebo letiště) a na Západě.
Nebo výroby s vysokým podílem lidské práce (textilní výroba), tam ani my nemůžeme konkurovat masové výrobě JV Asie, kde jsou náklady na mzdy ještě výrazně nižší.
Naopak výrobní podniky s vysokými náklady na provoz a materiál (strojírenství) naopak jen poměrně málo mohou promítnout nižší mzdy svých zaměstnanců do celkové ceny produkce, protože většina jejich nákladů se odvíjí od stejných nákupních cen kdekoliv na světě a je velice specifické, kdy se vyplatí vsadit na nižší mzdy a kdy je lepší upřednostnit jiné ukazatele (dosažitelnost odborných profesí).
Takže plácnout jen tak do větru, že ceny se musejí srovnávat vždy úrovní platů ve státě, to je hodně diletantské prohlášení.
PS: Ale jinak ano, bankovnictví jako primárně odvětví služeb se určitě řadí mezi oblasti, kde cenová hladina neodpovídá vypláceným mzdám v porovnání na poměr cen a mezd v ekonomicky vyspělejších zemích.
Nejde jen o průměrné mzdy ale hlavně o mzdy v daném odvětví. Třeba na ruském trhu je takový nedostatek odborníků v oblasti bankovnictví, že jsou tam vyšší platy (těchto lidí) než v západní Evropě.
Dobrá připomínka. Děkuji. Samozřejmě se může zdát, že platy v bankovnictví jsou z nás až obrovské, ale srovnáváme-li stejné odvětví, dostaneme nepřekvapivý rozdíl, který se rovná rozdílům i v ostatních odvětvích.
No a co se týče Ruska, tak nemohu sloužit nějakými detailními studiemi. Zatím jsem se tím příliš nezabýval. Ale to je dáno i tím, že Rusko je velice neortodoxní trh, kde běžné ekonomické vztahy nefungují a teorie zklamávají. Ale na druhou stranu mě to tak moc nepřekvapuje. Jde přecejen o Rusko a to je i pro nás naprosto jiný svět.
Pisatel ma pravdu. Ziji v Severni Americe, ale o zadnych poplatcich za vedeni uctu tedy nevim. Mam cet u misni banky a pak US Bank. Nikde neplatime nic , naopak mame urok z vkladu. Mam e jak business ucet, tak soukromy a tech mame u banky duchodovy ucet, mame od nich kreditky za jejichz pouzivani tez neplatime a mame seky. Banka je proplaci a nic neuctuje. Ban od Amerika totez. Na duchdvy ucet mi davaji 5% uroku, na bezny ucet 1.2%. Syn ma internetove bankovnictvi a nestoji ho to tez nai dolar. Tak nevim, kde pisatel clanku vzal info, ze Severni Amerika ma vyssi poplatky za vedeni uctu nezli CR. Je to lez! zato mam ucet tez u KB, kam mi chodi duchod a poplatky jsou vyssi, nezli urok, takze vzdy mam zustatek mensi, nezli pri vkladu a to jen proto,ze banky jsou v Cr jsou zlodejske. Nejenze pouzivaji moje penize i dalsich klientu, ale jeste jim uctuji nehorne ceny. Proste komunisticti zlodeji.
Pisatel ma pravdu. Ziji v Severni Americe, ale o zadnych poplatcich za vedeni uctu tedy nevim. Mam ucet u mistni banky a pak US Bank. Nikde neplatime nic , naopak mame urok z vkladu. Mame jak business ucet, tak soukromy a tez mame u banky duchodovy ucet, mame od nich kreditky za jejichz pouzivani tez neplatime a mame seky. Banka je proplaci a nic neuctuje. Bank od Amerika totez. Na duchdvy ucet mi davaji 5% uroku, na bezny ucet 1.2%. Syn ma internetove bankovnictvi a nestoji ho to tez ani dolar. Tak nevim, kde pisatel clanku vzal info, ze Severni Amerika ma vyssi poplatky za vedeni uctu nezli CR. Je to lez! Zato mam ucet tez u KB, kam mi chodi duchod a poplatky jsou vyssi, nezli urok, takze vzdy mam zustatek mensi, nezli pri vkladu a to jen proto,ze banky jsou v CR zlodejske. Nejenze pouzivaji moje penize i dalsich klientu, ale jeste jim uctuji nehorazne ceny. Proste komunisticti zlodeji.
Nemůžu opět reagovat jinak, než mým oblíbeným: dobře Vám tak. Letos se tu objevila již třetí finanční instituce poskytující platební styk zdarma. Přesto si budou všichni raději stěžovat, než aby si šli založit účet jinam. Pak si ale za to, že platíte vysoké poplatky, můžete sami a proto: dobře Vám tak.
Článek je tak trochu o ničem, ale žádné stížnosti tu nejsou. Kdo mohl, tak už dávno od těch nenažranců utekl. 1000 učtů denně otevřeno snad stačí, ne? :-)
Znám řadu lidí,pro které je nemožné se naučit pracovat s PC. Ti pak mají smůlu a jsou odsouzeni k tomu, aby chodili na pobočky (dva takové lidi mám v příbuzenstvu. Jeden se 10 let učí zvládnout základy práce na PC a po 10 letech je schopen poslat mail na telefonní číslo. Pak se diví, že mail nedošel. Přílohu k mailu nedovede vložit vůbec. Další dáma se na PC umí maximálně tak podívat a vrchol umění je vyplnit složenku, počítám, že trvalý příkaz ani vyplnit nedovede. Věk: 55 a 52 let). Jsou prostě lidi, co jim pojem administrativa nic neříká. Ti pak můžou jen nadávat. Domnívám se, že komunita, co čte tento server, zvládá práci s počítačem, dovede hledat, číst i porovnávat. Takže si snad dovede najít produkt,terý jí vyhovuje.
Hodně lidí vůbec nemá přístup k internetu, nebo ani počítač. Návštěvy internetových kaváren by vyšly asi dráž naž poplatky bankám, navíc by to ani nebylo vhodné z hlediska bezpečnosti. Mnoho z nich nemá poblíž svého bydliště přístupnou provozovnu nějaké z nejlevnějších fin. institucí.
A ne, nemusí to být nějací lidé na okraji společnosti. Například moje maminka je vcelku vzdělaná žena (2 vysoké školy) a není neúspěšná (docela jí jde podnikání, právě kvůli němu si dodělávala tu druhou školu). Přesto splňuje podmínky, které jsem napsal do předchozího odstavce. Takových lidí vůbec není málo a tvoří velký trh. Má tedy smysl psát takové články a zabývat se cenovou politikou bank. I když si tedy myslím, že poplatky nejsou celkově zdaleka tak důležité, jaký ohlas vyvolávají.
Chceš snad říct, že články má smysl psát pouze tehdy, pokud si je může přečíst také skupina lidí, o které pojednávají? Třeba článek o vegetariánství by nemělo smysl psát, pokud by si ho nemohl přečíst žádný vegetarián (např. by vyšel ve specializovaném periodiku milovníků tatarských bifteků :-)? A co když se vegetariánem teprve chystám stát? Nebo je vegetarián moje máma a mě zajímá, jaký to má vliv na její zdraví? Nebo jsem obchodník s masem a zajímá mě, jak vegetariánství ovlivní moje obchody?
Nicméně nejde jen o smysluplnost článku. Jde také o to, že rozhodně neplatí věta: "kdo ještě utrácí peníze za poplatky, když existuje např. mBank, je trdlo a může si za to sám". Aniž bych se chtěl někoho dotknout, je to názor omezený a dokládá, že jeho autor vidí svět jen ze svého úhlu pohledu. Svět je ale mnohem pestřejší.
...ja jsem jen narazel na tvuj argument... jsem se nechtel hadat, jen se mi ten priklad zdal usmevny...
clanky ma vetsinou smysl psat pro neinformovane pripadne pro informovane, aby si informace doplnili, pokud si neinformovany ten clanek nemuze precist..., tak z vetsiny psani clanku smysl pozbyva
Větu "kdo ještě utrácí peníze za poplatky, když existuje např. mBank, je trdlo a může si za to sám" jste tu ale řekl jen vy. Původní vlákno tvrdilo něco jiného, takže jste se nemohl nikoho dotknout.
Jenže ta hromada lidí se mnohdy jen vymouvá. Že nemá počítač senior, dobře, ale jistě ho mají jeho děti. Ono to mnohdy není o tom mít počítač s internetem, ale o celkové lenosti. Pokud si totiž pořídím PC s internetem, tak můžu snížit nejen bankovní popla tyk,ale můžu si s řadou lidí mailovat, můžu přes internet telefonovat - prostě se mi ty úsory projeví v dalším synergickém efektu.
PS: u mBank bych se nebála ani interetové kavárny, protože platbu neprovedete, bez zadání kódu, co Vám přijde na mobil. Takže výmluva na "nemám je dosti irelevantní"
PS 2: taky mám příbuzné, co nemají PC. Když pak vidíte, že platí platby složenkou, tak se jen můžete usmát, když pak slyšíte, jak nemají peníze.
pro Jarmilu - na tom, co říkáte je něco pravdy- ale není to celá pravda. Placení inkasa 8 korun, to je 96 Kč za rok. Poukázka kolem 20 Kč. Počítač s internetem stojí kolem 30 tisíc. Kolik let potřebujete, aby se Vám investice do počítače vyplatila? Hodně.
Váš příspěvek ukazuje na absolutní absenci schopnosti empatie.
Je přece jedno, jak se kdo vymlouvá nebo omlouvá a vůbec jedno, jestli se opravdu jen vymlouvá nebo jde o skutečnost. Neposuzujte lidi jen podle svých postojů a názorů a pochopíte tohov životě mnohem víc.
Neberu vám vaši pravdu, že hodně lidí tím zastírá jen svou lenost, ale to je jen určité procento. A co ti ostatní? Kam ve vašem škatulkovacím systému zapadnou?
Není to tak. Družstevní záložna FIO, mBank (a třetí banka, která je určena pro bohaté spoluobčany) mají tu nevýhodu, že jsou výhodné pro placení jen uvnitř ČR. Když chcete posílat menší finanční částky do Německa, spláčete nad výdělkem. Bohužel. Jediné, co mi zbývá, je založit si účet v Německu.
Ony banky vůbec nejsou moc vhodné na posílání peněz do zahraničí, speciálně ĆSOB má hodně mizerné kurzy a ani jejich dealingové centrum není moc schopné.
Na tohle je lepší používat nebankovní společnosti: RÜESCH, Divíšek, Citco, AktivChange, Wallich,... mají výrazně lepší kurzy a i poplatky jsou tam výhodnější (třeba Wallich paušál od 190 Kč). No a někdy je prostě výhodnější dát hotovost do obálky a poslat poštou (sám jsem takhle nedávno platil na E-bay, pojištěná zásilka mě vyšla asi na 80 korun). Ve směnárně je totiž možné koupit valuty výhodněji, než v bance devizy.
Podle mého názoru 190,- Kč jako poplatek za poslání menší částky do Německa není zrovna moc výhodný. To lze použít poukázku Eurogiro (na poště) za 100,- Kč +150 Kč (5 Euro), které si banka příjemce v Německu strhne z částky. Posílám dost pravidelně menší částky v eurech a vím, že u internetového bankovnictví v Něm. se žádné poplatky neplatí. Dodávám, že ty peníze, o kterých píšu, posílám na humanitární účely, ne že bych musela pořád něco kupovat. Ale poplatky lezou do peněz opravdu mnohem víc než ty všechny školní poplatky, školní a hygienické potřeby pro několik dětí v Keni. Ach jo.
Nebankovní společnosti opravdu nejsou vhodnou volbou pro několikaeurové převody. Jak už jsem psal více, lepší, než šek je poslat peníze v hotovosti doporučeným dopisem (pojištěný na 1200 Kč) nebo cenným psaním (pojistka 3 Kč za každých 1000 Kč).
Účet v Německu není špatná volba, ale má "malý" háček. Pokud je jeho provoz "jednosměrný" (tedy jen příjmy, nebo jen výdaje), není možné vyhnout se tomu jak tam ty peníze dostat, nebo jak je dostat zpět. Uvidíme, až Slovensko přejde na EURO, měly by jít europlatby posílat přes FIO :-) My si na EURO ještě asi dost počkáme.
pro p. Chrze - pokud jde o založení účtu v Německu, myslím, že "dolití peněz" se dá řešit zasláním peněz na účet pomocí poukázky Eurogiro. (Jednou za pár měsíců by 250,- Kč poplatku nebylo tak moc.) Metodu doporučených dopisů používám občas taky, ale na to potřebuju hodnou paní v Německu, která mi tu částku pak pošle internetovým převodem ze svého účtu na účet té humanitární organizace. A když o tom tak uvažuju, u poukázky Eurogiro je vlastně zvláštní, že banka v Německu si z částky strhne 5 euro, ačkoli z ČR dostane částku už v eurech, takže s tím nijak manipulovat nemusí. Chápu 100,- poplatek když posílám Eurogiro na naší poště - platím v Kč, částka je okamžitě přepočítána na Euro a z pošty už odejde v eurech.
Ještě je tu Western union, ti jsou sice také drazí, ale v porovnání s těmi 250 Kč to může být u malých částek i míň a pobočky mají skoro i v pralese :-). A peníze je tak možné poslat přímo do Keni, kde si je může "obdarovaný" vyzvednout v hotovosti, což může někdy vyjít výhodněji, než výběr z účtu.
Poslání 50 USD stojí 13 USD, poslání 100 USD stojí 14 USD.
Doporučuji nakoupit USD v nějaké výhodné směnárně (v Praze Aktiv Change, Camfex group, Czech exchange a jiné), Westerňáci mají dost nevýhodné kurzy.
A myslíte si, že sem přišli dělat charitu? Ne. Jen mají jinou strukturu poplatkových a provizních příjmů než je na tomto trhu zvykem. Docela určitě méně transparentní a současně výrazně zvýhodňující jednu skupinu klientů na úkor jiných skupin, ale jinak nevěřím, že by měli jiné ziskové cíle, než mají ostatní banky.
Je mi líto, ale je to zase jen banka.
Jen pro zajímavost - srovnáte-li poplatky za account management v Polsku a v ČR, zjistíte, že i v domovině mBank činí podíl této položky na příjmech bank z poplatků stejné procento jako u nás.
mBank ma samozrejme nizke naklady - zadne pobocky, bankomaty, pokladny atd. Nicmene skutecne musi na necem vydelavat. Napr. na urocich z pujcek a poplatcich za nepovolene debety. Presnou strukturu ocekavanych oblasti zisku samozrejme nikdo verejne sdelovat nebude.
Nulove poplatky jsou psychologicky prijemne, ale nekdo musi vygenerovat zisk banky.
Pro klienta je důležité, jaké konkrétní poplatky vůči jeho chování ta která banka uplatní. Budu-li chtít využívat hlavně služby, které banka nabízí zdarma, tak k ní půjdu a nebude mne zajímat, že ona banka má drahé např. půjčky, když je nevyužívám. Poplatky, ze kterých banka generuje zisk, ať platí jiní klienti využívající jiné služby.
Zrovna tak půjdu do obchodu koupit levné kuřecí řízky za 99,-- a na předraženou svíčkovou se jim tam vyprdnu. Tu ať si za ty peníze koupí jiní.
tak tak, treba u kreditky - mam tu, za kterou se nic neplati, ale v pripade nezaplaceni 100% vcas platim vyssi urok, zatim jsem vzdy zaplatil vcas, a samozrejme vim ze ze me nejsou happy, i kdyz z poplatku od obdchodnika nejaky drobny posbiraj...
to samy naopak u BU - sice platim poplatek, ale pri mym zustatku se mi to z uroceni zaplati (ne, opravdu nemam urok 00 nic %)...
Stojí za povšimnutí z jakého zadání článek vychází. Všimněte si, že do tzv balíčku 19 služeb jsou zahrnuty (záměr?) služby, které se platí ve většině zemí - výběry x vklady hotovostí atd.Místo specifického srovnání poplatků českých bank s ostatními tady vidíme zařazení ČR do tzv zemí EU, které nejsou v Eurozóně. Všichni víme, že i v rámci této postkomunistické skupiny kralujeme s poplatky. Navíc máme u nás poplatky, které nikde jinde nenajdete a tak ani v žádném srovnání být nemohou. Zajímavé by bylo vybrat skutečně standarní a reprezentativní kombinaci poplatků a produktů standardního retailového (českého) klienta a porovnat s ostatními zeměmi. Podívejme se na internetové stránky firmy co výzkum provedla a hle co uvidíme u referencí resp. klientů (bank) pro které pracuje.
Měšec nám v poslední době trochu mění styl a jako jeho příznivec věřím, že to je jen vychýlení, které se stane každému. Naletět můžeme každý, jen když nálet není cílem.
Paní redaktorko, musím říci, že jste mě neuklidnila v tom, že platíme v ČR normálně nebo dokonce málo.
Různé trhy se porovnávají jen těžko. V Severní Americe jsou například nesrovnatelně vyšší provize z plateb kartami.
Asi by stálo za srovnání přepočítat celkové příjmy bank z poplatků a provizí na 1 klienta a potom by se to dalo porovnávat lépe a méně napadnutelně.
K tomu by bylo vhodné srovnat provozní náklady zase přepočítané na klienta a současně také přepočítané náklady celkové.
Stojí za povšimnutí z jakého zadání článek vychází. Všimněte si, že do tzv balíčku 19 služeb jsou zahrnuty (záměr?) služby, které se platí ve většině zemí - výběry x vklady hotovostí atd.Místo specifického srovnání poplatků českých bank s ostatními tady vidíme zařazení ČR do tzv zemí EU, které nejsou v Eurozóně. Všichni víme, že i v rámci této postkomunistické skupiny kralujeme s poplatky. Navíc máme u nás poplatky, které nikde jinde nenajdete a tak ani v žádném srovnání být nemohou. Zajímavé by bylo vybrat skutečně standarní a reprezentativní kombinaci poplatků a produktů standardního retailového (českého) klienta a porovnat s ostatními zeměmi. Podívejme se na internetové stránky firmy co výzkum provedla a hle co uvidíme u referencí resp. klientů (bank) pro které pracuje.
Měšec nám v poslední době trochu mění styl a jako jeho příznivec věřím, že to je jen vychýlení, které se stane každému. Naletět můžeme každý, jen když nálet není cílem.
Paní redaktorko, musím říci, že jste mě neuklidnila v tom, že platíme v ČR normálně nebo dokonce málo.
To se tedy divím, že v každé druhé větě není spořka opěvovaná. Půl milionu blbů s "výhodným" balíčkem nebo jak se ten shit jmenuje, je dobré kvantum lidí nemajících o bankovní drahotě příliš velký přehled.
Váš jednoduchý pohled na svět mě nepřestává fascinovat.
Kdo využívá nějakou službu, nakupuje nějaký výrobek, volí určinou stranu, fandí nějakému klubu, poslouchá nějakou hudbu, nosí nějaké oblečení atd. atd., prostě dělá něco, o čem vy nemáte dobré mínění a nebo je to z vašeho pohledu špatné, tak ten je automaticky blb.
A jste si naprosto jistý, že jiní si o vás nemyslí, že jste blb jen proto, že nosíte triko od Lacosty a ne od s.Olivier?
Než vyslovíte takový soud, zkuste si nejdřív zjistit, jaké mají ti uživatelé preference, co je vedlo k jejich rozhodnutí apod. Protože jinak pouze poukážete na svou nevědomost.
V jednoduchosti je mnohdy síla.
Nepsal jsem o žádné konkrétní straně, klubu, hudbě či koupě výrobku, jen jsem se podivil nad tím, co neinformovaných lidí si může zvolit onen spořitelní produkt. Dost lidí tady na Měšci přiznalo, že poznalo lepší a levnější - tak jdou od ČS pryč.
Jestli si o mne někdo myslí, že jsem blb, tak ať si to myslí. Sice nevím, na základě čeho (u spořitelny nejsem, nosím, kupuji, piji a jím to, co uznám za vhodné a rozhodně neskočím každému na špek s jeho "výhodnou" nabídkou.
Než vyslovím podobný soud ... = zjistil jsem si, co je vedlo k rozhodnutí být u ČS. Jsou to konzervy nemající rádi změny k lepšímu a raději stále nadávající a stojící ve frontách. Zajděte se občas do nějaké pobočky ČS podívat, jak tam lidi hudrají (myslíte si, že je to jen pro to, aby řeč nestála?) ale stejně jinam nejdou. A já fronty ani drahoutu rád nemám a je to ostatně i nepřítel pokroku. Když by se takto chovali všichni lidi na světě, lezeme ještě po stromech a jezdíme na kravách.
Vaše zkratkovitost není rozhodně ve své jednoduchosti silná.
Ale napsal jste to sám. Lidé jsou například konzervativní. A tady to vypadá jako kdybyste konzervatismus považoval za synonymum pro blbost.
Už mi rozumíte?
Já jsem také klientem spořky a nehodlám od ní odejít. Pokud potřebuji něco složitého na pobočce, vytáhnu mobil a domluvím si rande s bankéřkou která mne má na starosti (takže o nějakém čekání v hale neuvažuju). Běžné věci vyřeším přes Servis24. Mám od ní všechny platební karty, takže mne nikde v zahraničí nepřekvapí požadavek na jednu konkrétní (typicky Rakousko). V okolních zemích mám výběr za 6Kč z bankomatu. mBanka size zadara, ale nikdo neříká, zda si to nevyberou v dražším kurzu. No a nakonec, v tom je mBanka naporosto vedle, o převodu si mohu nechat poslat emailem potvrzení (podepsané pdf) takže když někomu potřebuji doložit provedení platby, není nic jednoduššího. Žádné tištění obsahu obrazovky jako u mBanky.
Pracovníci spořky které jsem měl možnost poznat, jsou i přes různé výhrady mnohem kvalifikovanější než ten chlápek, který sjednává mBance smlouvy v TESCu.
I vy jeden nešťastníku! Na takovou blbost jsem kdysi u ČS také přistoupila. Hrůza. Tu tam nebyl, tu tam byl, ale měl čas a když jsem jej neměla já, další kolegové nevěděli ... Když jsem potřebovala něco ihned, musela jsem vytrpět fronty. Fakt hrůza. Pak jsem tyto potupnosti vzdala a šla jinam.
Tam sice mám také osobního bankéře, ale na sjednání hypotéky nebo pod. Ale ne když potřebuji zapátrat např. po duplicidní platbě, abych utrácela za mobil (tvrdých skoro 8 CZK za min - nejsem podnikatelka a nemohu si to tudíž dát do nákladů) či mailovala, kdy má kdo čas.
PS 1: kolik našich lidí vybírá v Rakousku z bankomatu? A/ když dávají poplatek "pouhých" 6 CZK, určitě si to vynahradí na poplatcích, zvláště pak ČS. B/ určitě je výhodnější platit kartou (můžete si porovnat poplatky u jednotlivých bank či kurzy). C/ nejlevnější variantou je koupit si cizí měnu u soukromých směnáren, které mají nejvýhodnější kurzy a u mnohých ještě neplatíte ani žádné poplatky.
PS 2: nejsem si jistá, zda v pdf formátu vám ústav nezasílá pouze potvrzení o přijetí platby do systému (toto přijetí lze do určité doby stornovat) a nikoliv o provedení platby. Pokud někomu něco dokládáte, tak zcela jistě stojí o oficiální výpis z banky a ne nějaký výcuc. Nevím, zda si zrovna spořitelna nenechává za elektronický výpis, který si vlastně klient dělá sám, zaplatit.
Tak to se máte čím chlubit, že máte všechny spořitelní karty. Necháte se krásně zmanimulovat a kupovat věci, které možná až tak nepotřebujete, ale co kdyby ... Právě karty patří mezi ostře sledované položky plánu prodeje a je správné, že jste uznal za vhodné, že je musíte mít všechny. A pokud možno debetní i kreditní ... Navíc se domnívám, že obyčejnému smrtelníkovi stačí embosovaná Visa či Euro Card/masterCard a že AmEx či DinersClub bude zbytečný přepych. Pokud nefungují bankomaty či platby u obchodníků, tak je celkem jedno, od jaké společnosti kartu máte, protože vám nebude fungovat ani jedna.
Snad každá banka má na běžné řešení věcí telefonní linku. Jde o to, jak bankovnictví rozumíte a co si necháte nakukat. V minulosti jsem taky využíval jejich zelenou linku. Každou chvíli: "musím si něco ověřit" ... "slyšíme se ...". Při jakýchkoliv neznalostech si zachovali dekorum a plynule stále mluvili a mluvili /mnohdy hlavně nesmysly/ a přepojovali a přepojovali. Velmi často to končívalo "...doporučuji navštívit pobočku ..." - tzn., že ne vše lze řešit na dálku. Největší šoky však pro mne znamenaly naprosto rozdílné názory na zcela stejné věci na lince Servis 24, na různých pobočkách od různých pracovníků. Šlo to tak daleko, že při mnoha hotovostních operacích na mne zkoušeli různé poplatky dle sazebníku, na které neměli nárok. Po zmínce o poplatku jsem musel vyhrožovat ombudsmanem, většinou to zabralo, ale někdy šli i někam volat, aby pak zjistili, že poplatek dle sazebníku opravdu nemá být uplatňován. Čímž netvrdím, že budu mít pravdu donekonečna - jednou je to trkne, že v některých oblastech jsou ještě rezervy ke zpoplatnění operací, a poplatky tam zavedou. Proto také nechci konkrétně uvádět poplatky, když by si to někdo z té bandy, co sídlí ve 2 mrakodrapech na Budějovické (a že je jich tam hodně!) přečte, hned by měl bezpracně inspiraci k dalšímu zdražování
Hezké :o))
Leč samozřejmě naprosto irelevantní.
Taková informace má vypovídací schopnost informací z první stránky Blesku.
Jsem zvědat, jestli na to někoho chytíte.
Dobry den, jsem nestastny klient CS, mam nejakou moznost se zbavit zavislosti na velkem ustavu, prestoze potrebuju nechat si pravidelne posilat penize ze zahranici? (Potrebuji swift a Iban) diky za radu. DS
Pokud bych si udělal detailní rozbor vašich potřeb, dokázal bych vám udělat přesnou nabídku nejvýhodnějších finančních služeb, které by pro vás byly dostupné, jenže se obávám, že byste nebyl rád, kdybyste zjistil, kolik to stojí. Takže jedna rada zadarmo - ponořte se do dostupných informací na netu, obejděte nebo odtelefonujte všechny banky, které jsou pro vás akceptovatelně dostupné a vyberte si. Vím docela jistě, že ČS dokážete adekvátně nahradit i za výrazně nižších nákladů. A nemyslím tím hned mBank.
Některé banky umožňují příjem peněz ze zahraničí zdarma, např. Citibank nebo HSBC. "Vynahrazují" si to ale vysokým paušálem, který může být odpuštěn při vyšších zůstatcích - od milionu Kč nahoru.
Také je možné založit si účet např. v Německu a takto získané peníze převádět do ČR jednou za čas, když se nashromáždí větší částka - pokud je požadován převod do Kč, je možné se dohodnout s nebankovními společnostmi a peníze posílat (nechat posílat) přímo na jejich účet - Wallich, Divíšek, Rüesch, Citco, AktivChange,...
Pokud jde o menší částky, je možné je v ČR např. utrácet z německého účtu platební kartou nebo vybírat z bankomatu - německé internetové banky umožňují výběr z bankomatu v zahraničí i zdarma (jako naše mBank).
Ještě je možné využít vkladní knížku Poštovní spořitelny (příjem i zahraničních plateb je zdarma), je ale třeba "přinutit" odesilatele, aby vyplnil i specifický symbol.
Pausalni rada je tezka, ale zkuste se informovat u Citybank. Tam jsou platby z ciziny (a rada jinych sluzek) zdarma. Ovsem vse je nutno posuzovat v celem kontextu, takze jde jenom informaci, ne navrh na zmenu.
Oni v Americe nemají všechno zadarmo????? Kde jsou ti "emigranti", co ve všech diskuzích nadávají na drahotu českého bankovnictví s poukazem na to, že oni za velkou louží mají vše zadara?
Mam v Nemecku 4 ucty a neplatim ani fenik.
Nemecke banky maji jen minimalni pausal (tak 2 euro), a nebo taky vubec nic. Za ZADNE polozky se uz dal neplati - to je zasadni rozdil oproti Cecham, kde si banka prirazi za kdeco!
Jedine, za co se zaplati snad navic, je inkaso zahranicniho seku, a prichod penez ze zahranici mimo eurozonu (u nekterych bank). A za kartu (to jako za vydani rocni poplatek).
Žil jsem 5let v USA a nikde jsem za vedení účtu neplatil pokud se trvalý průměrný zústatek pohyboval nad částkou 1 000.-USD. Účty jsem měl v sedmi Bankách naposledy a nejdéle u Bank of America. Pokud částka byla nad deset tisíc již to bylo příjemně úročené a procenta se dohodla individuálně. :-)