Ano USA je země kde je výzová povinnost - na druhou stranu platím cestovce dost peněz za služby (delegát a cestovní informace...)
To je potom lepší si sám naklikat letenky a na bookingu koupit ubytování, když vlastně cestovka neposkytuje žádné služby.
Cestovní kancelář si zaplatím abych měl dovolenou bez starostí ne?
Ve 20 jsem taky měla různě radikální názory, v 60+ už mne podobné blbiny přešly. Jsou lidi, co je pro ně naučení se cizímu jazyku tak, aby ho zvládli v běžné konverzaci, nemožné. Myslíte, že v 50 letech se naučíte jazyk? Hmm, myslete si to dál. Já třeba cca 25 let denně používám němčinu a nejsem schopna se tu řeč naučit na běžné konverzační úrovni (používám jazyk z NJ do ČJ, opačně velmi výjmečně, takže i proto). I tak mám třeba problém např. s telefonováním, písemnou formu zvládám na jakž takžrozumné úrovni. Člověk, který ten jezyk nemělve škole, se v drtivé většině nemá možnost chytnout, protože se zvyšujícím se věkem se schopnost naučit se cizí jazyk bohužel radikálně snižuje.
Znala jsem pána, co přišel do Čech v r. 1945. Byl to Rusín z Podkarpatské Rusi, absolvoval se Svobodovou armádou pochod z Buzuluku ož do Prahy. Přestože žil v Čechách přes 70 let, český jazyk se nikdy dobře nenaučil. V písemném projevu dělal chyby, v mluveném byl i po těch 70 letech slyšet ukrajinský přízvuk. Takže si svoje chytré rady nechte laskavě pro svoje vnoučata.
Jak tuhle věc vědět nemusela?Neumí snad číst?Jestli měli zájezd přez cestovku,tak tam jsou takové věci psány i pro obrazně mentály.Předpokládám,že číst uměli,ale vykáleli se na to číst pokyny k zájezdu.A jestli tam ony pokyny napsány byly a troufám si tvrdit,že určitě,tak žaloba nemá smysl.
Než začneš řešit, jestli paní číst uměla, tak by sis měl - co se týká schopnosti čtení - zamést před vlastním prahem.
Ten článek je právě o tom, že oni tohle v žádných pokynech k zájezdu neměli. Kdyby v těch pokynech ty informace byly, tak samozřejmě nenásledovala ta několikasoudní tahanice a nevznikl by tento článek.
Nesmysl. Výlet za 65 tisíc na 14 dní do Karibiku mně při samocestování ( letenky si kliknu sama
a ubytko si taky najdu sama) vyjde na polovinu. Letenky do 20.000 a pobyt přes booking nebo na místě. Za výše uvedenou cenu tam můžete být minimálně měsíc.. Končím teď v Karibiku se synkem třetí měsíc a celé mi to vyšlo okolo sto tisíc včetně letenek
Kdybych se já rozhodla pro takový výlet, už bych šmejdila po internetu a zjišťovala, co všechno budu potřebovat, hlavně cestovní doklady. I kdyby v disposicích cestovní kanceláře o cestovních dokladech nebyla žádná informace, zatelefonovala bych si na pasové oddělení nebo na policii a rozhodně bych se po takových podstatných povinnostech pídila i u té cestovní kanceláře. Nechápu, že i dnes někteří lidé čekají, že všechno za ně udělá někdo druhý. Dostupných informací o podmínkách výjezdu do té které země je snad dostatek.
Souhlasím s prvním názorem. Cestovky jsou dojné krávy. Kdokoliv si u některé z nich objedná cestovní pobyt jakéhokoliv druhu, měl by a já říkám, že musí obdržet všechny informace potřebné k příjemnému pobytu prostřednictvím cestovky. Je jedno zda se jedná o pobyt v Horních Počaplech nebo kdesi v džungli. To platí i o všeobecně platných a známých skutečnostech. Ne každý je čmuchal. Navíc třeba starší osoby ani neví co je kde potřeba. Jde vše kolem nich. Proto jedou s cestovkou, aby za ně vše zajistila nebo jim plnohodnotně poskytla informaci o tom jaké musí mít doklady pro vstupy do zemí kam jedou a třeba i o transitech, o očkování proti nemocem a podobně. Tyto doklady či dokumenty si pak musí obstarat sami do doby odjezdu/odletu. Třeba trivialita - očkování. Osobní či psa nebo kočky. Mohu být očkován a pes též, ale potvrzení o očkování mám doma. Jedu zpět, i když ve skutečnosti bylo očkování podstoupeno. Pokud na podobné věci CK neupozorní, nechť hradí ceou cenu neuskutečněného zájezdu. Všechno ostatní jsou od cestovek pindy a oblbování. Pokud se budu chtít zabývat sám od sebe tím co všechno potřebuji, pak nepotřebuji absolvovat zájezd prostřednictvím CK a obstarám si vše sám. Vždyť cestovka je pouze velmi drahý zprostředkovatel toho co si mohu zajistit sám. Ale budiž, ne každý je samostatný v administrativě zajištění své dovolené.,
Věro, máte pravdu, ale jen v případě, že jedete individuálně do USA a jinam, vše si zajištujete tedy sama , ale přes CK máte "service" na 100%, čili odvozy , přesuny , ubytování a pod, vč. zajištování víz, a vč. veškerých" pokynů na cestu"vč. upozornění na platnost pasu.. které chyběly...může vám být i přes 70 + a jedete poprvé, nemáte internet, čili nejste sběhlá si sama vše vypátrat...jinak proč firmy při zakoupení třeba el. spotřebiče dávají instrukce co nesmíte a musíte, ač by stačilo "použít rozum", aby nedošlo k úrazu...jsou tedy předvídavé...tato CK byla nepředvídavá a diletantská a dle mne pochybila….jedinou chybu co ti 2 neštastníci udělali je ,že si vzali tuto CK, asi nemáte s cestováním vy sama zkušenosti, jinak by jste věděla, že pokyny před zájezdem jsou všude, a o všem, speciálně o Visových povinnostech, většina CK VISA zajištuje i s upozorněním na platnost pasu automaticky...
Chtělo by to jméno té cestovky, protože s ní asi cestovat není úplně v pořádku - já dostanu pokyny u své cestovky 10 dnů předem a je v nich napsáno úplně přesně co si mám vzít s sebou a zařídit včetně toho, kolik si mám vzít peněz atd. atd. Pokud si má zákazník vše zjistit a zařídit sám, tak přece nepotřebuje žádnou cestovku, ta jen pak jen k tomu, aby si vzala provizi a cestu prodražila.
No, jestli za 30 000 na osobu meli mit letenky z Prahy a zpet, ponyt v USA a plavbu, tak asi too byla spis nejaka agentura, takze volili nejlevnejsi variantu a pak se nemuzou divit. Z druhe stranky snad i dite vi, ze do zahrnaici musi mit pas platnost minimlan 6 mesicu a ze potrebujete do juesej vizum.
Ten požadavek na minimálně půlroční platnost pasu má většina zemí světa, kdo trochu víc cestuje ví to.
Každopádně cestovka si nechala zaplatit za nějaké služby a tak měla klienty informovat. Nejde jen o nutnou Estu, ale třeba i o neslučitelnost víz (do USA není možné cestovat na ESTA s pasem s razítkem některých rizikových zemí - Írán, Sýrie, KLDR, Súdán, Jemen; v takovém případě je nutné si předem obstarat vízum na ambasádě, nelze ho udělit na letišti).
no je vidět, že asi nemáte přehled, protože za 33.500 kč na 10 dnů je cena dost vysoká obzvláště pokud vezmu v potaz že jde o rok 2010. Sám jsem byl 2011 za 62 tis v dominíkánské na 15 dní s all, pravda jezdím z německa , dodnes nedám více jak 35 tis na 14 a více dnů...jo a ještě něco, sám kupuju přes agenturu a nikdy jsme problém neměli...takže je to o kvalitě dané cestovky či agentury...co mě mrzí že zde není uvedena, alespoň by si ostatní mohli dát pozor
Tak cestovkám jde většinou opravdu jen o to shrábnout peníze a zbytek je netankuje. Takže peníze nejpozději druhého dne, podepsanou smlouvu mi pak po x urgencích poslali až po zájezdu a pokyny pár dnů před odjezdem na poslední chvíli. A to je ještě lepší varianta - letos po mně cestovka dokonce chtěla nejdřív zájezd zaplatit, aby vůbec zjišťovala, jestli jsou tam skutečně volná místa.
Samozřejmě kdo jezdí a je jazykově vybavený, tak si zjistí informace sám (a většinou nejede s cestovkou), ale podmínky se neustále všude mění a ne každý si uvědomí, že potřebuje biometrický pas (s lhůtou vydání 1 měsíc - jak to dlouho bylo), hlavně když jezdí roky po Evropě na občankou.
Když se z tohoto hlediska podíváte na uvedený případ, tak ani informování týden před odjezdem by situaci nevyřešilo, takže bude určitě správné, aby cestovka nesla většinu nákladů. No a příště lepší asi vyjet (pokud to není nějaký koupací LM) bez cestovky - sice se člověk musí smeknout, ale většinou to vyjde levněji, ve větším klidu a člověk toho více pozná.
"Jinými slovy nedostatek či plná absence sdělení cestovní kanceláře vás nemůže vést bez dalšího k závěru, že splňujete podmínky pro vstup do cizí země, jestliže je to v rozporu s obecně známými a dosažitelnými informacemi pro většinu společnosti." - pokud se na to soud dívá takto, pak můžeme zrušit nejen cestovky, ale i Policii, soudy a další instituce. Pokud si kupuju zájezd s cestovkou, pak předpokládám, že se o mne jako o klienta postará a např. informaci o typu pasu a o tom, že má mít dobu platnosti ještě 6 měsíců po opuštění země, mi sdělí už v okamžiku, kdy se na zájezd informuji. To, co je už samozřejmé pro lidi mladšího věku, nemusí být samozřejmé pro starší osobu nebo pro osobu, která nemá IQ soudce (kdyby je měla, třeba by v mládí vystudovala práva, nemyšleno zrovna v Plzni, nebo případně jinou vysokou školu). Doufám, že se soud nižšího stupně pochlapí a přizná postiženým plnou náhradu. Já jsem teda z popisu situace vyrozuměla, že šlo o manžele staršího věku a manželka dostala zájezd pravděpodobně ke kulatému výročí. To, že musejí mít víza pro vstup do USA, mohla a měla CK vědět a měla jim sdělit i podmínky. Pokud soud sezná, "že to měli vědět", tak to ať tu cestovku zavřou. To budou jednou víza, podruhé podmínky koupě lodního lístku nebo ubytování v hotelu, to už si to pak může klient zajistit sám, pokud ovládá příslušný jazyk (což ani neovládá, protože u starší generace není znalost jazyků nic moc. Ruštinu jsme za dlouhá píta zapomněli, protože jsme s ní od doby ukončení vzdělání nemluvili, angličtinu jsme nikdy neměli).
Na soud bych nesázel :) Staré známé pravidlo říká, že k soudu se nechodí pro spravedlnost, ale pouze pro rozsudek. Ten jistě vynesen bude, ale zda bude spravedlivý, tak o tom už teď víme, že s ohledem na postoj NS být nemůže. Cestovka prostě starší lidi podvedla podobně jako prodejci hrnců a soud je jako ostatně jako často na straně šmejdů, což se dá vysvětlit dalšími pravidly jako že ruka ruku myje a vrána k vráně sedá.
nesmysl - právě lidé dříve narození vědí a líp než mladí, že co země to něco jiného. A že doby, kdy se někam jezdilo na soupisku jsou pryč. Navíc - o problémech se vstupem do Usa jsou obecně známy a všude jak v bdně tak novinách furt dokola.
A končící platnost pasu potvrzuje, že nejedou ven poprvé. Tak kdo ví jak to bylo,. Ju a normální člověk by se zeptal.....
Je treba zvazit moznosti klienta. Pokud je starsiho veku, neumi zadny jazyk, zije nekde na venkove, poradne nevi, co je to internet, pak se soud chova antisocialne. Cestovka ma povinnost nejmene nabidnout vyrizeni viz s dostatecnym predstihem, samozrejme za provizi. Pochopitelne, kdyby klienti byli treba Romskeho puvodu, pak by se cestovka ani neopovazila jit k soudu a platila by jak mourovata, cenu,, kompenzaci a kdovi co jeste, aby se problem na verejnost vubec nedostal Dnes je takova doba. Zalezi na tom kdo jste a z jake spolecnosti pochazite, aby jste mel narok na diskriminaci ci nikoliv.
Když si objednávám zájezd přes cestovku, platím jim něco navíc právě za to, že za mě zařídí potřebné, a nemůžou-li to zařídit oni, včas mě na to upozorní. Kdybych si to chtěla, mohla a měla sílu zařídit sama, nekupuju si zájezd od cestovky, letenku a hotel si taky umím online objednat sama, a nepotřebuju k tomu ani umět jazyky, proces je stejný jako při nákupu čehokoliv jiného.
Jsem dost ráda, že se v českém soudnictví našel někdo, kdo klientům aspoň na odvolání část odškodnění přiznal. Co se týče spoluúčasti, to by si cestovka klidně mohla dát normálně do obchodních podmínek (vízum je něco, co cestovka sama zařídit nemůže, takže by se to klidně dalo nějak ošetřit). Faktem zůstává, že se jednalo o nedostatečně poskytnuté služby a cestovka sama nemá v pořádku pravidla, za kterých službu poskytuje - jinak by k takovému debaklu v podstatě ani nedošlo.
Jenže toto třeba ví člověk mladší, který už v USA třeba i byl. Myslíte, že toto ví člověk 60- a viceletý, který byl maximálně s cestovou na Jadranu nebo u moře na Rujaně? Neměla by mu cestovka tyto informace předat? Pokud si mám všechno nutné pozjišťovat sama, případně ještě i objednat, potřebuju cestovku?
Pokud vím tak do USA není nutné vízum, ale ESTA a cestovka na to měla upozornit už proto, že ta cesta byla do Karibiku, takže si zákazníci mohli myslet, že na pouhé nalodění v Miami na loď vízum nepotřebují. Pokud jedu s cestovkou a platím služby navíc, tak k nim patří i tyto informace, které kromě jiného znamenají pro klienta časové a finanční náklady navíc.
Že bylo pro vstup do USA tehdy potřeba vízum, to věděl asi každý. Ale ne každý zná detaily. V některých zemích vám dají vízum při vstupu. ESTA je vízum/nevízum. Někdo uděluje tranzitní vízum, někdo tuhle kategorii vůbec nezná a člověk si musí vyřídit plnohodnotné vízum i na přestup.
To, že cestovka neřekne, co přesně zákazník potřebuje, to mi přijde trestuhodné.
Schválně, kolik z vás ví, že na letištích v USA není tranzitní zóna jako v Evropě (a asi všude po světě), takže i když chcete v USA jenom přestupovat, tak potřebujete plnohodnotný vstup na území USA (vízum/ESTA a projít imigračním pohovorem)? Kolik, kdo tu píše, jak má člověk ty samozřejmé věci vědět, by pak bylo třeba tímto překvapeno...
Přátelé poctivě jsem si přečetl všechny Vaše názory a objektivně uznávám, že v podstatě všechny názory mají reálný základ. Každý jsme jiný a každý přistupujeme k cestě jinak. Před 20 lety jsem si koupil u agentury v Německu poznávačku do Maroka. Vyjma nás byli všichni účastníci zájezdu Němci a ty tehdy neměli s Marokem vízovou povinnost. My však ještě ano a přišlo se na to až ve 20:00 hodin na letišti v Mnichově. Cestovní agentuře (!!) jsme obratem volali. Ty bez váhání uznali pochybení, dostali jsme hotel a ráno nás už na recepci čekal zástupce agentury, který přivezl 4 varianty řešení. Po obědě jsme odlétali na pobytovku na Kypr s bonusem zapůjčeného vozu na celý pobyt zdarma, 2 dnů navíc, knižního průvodce a pětihvězdičkového hotelu. Asi to nebyl standartní přístup a tak tenhle přístup přispěl, že se stejnou agenturou cestujeme celých 20 let a objeli s ní celý svět. Chci jen poukázat na to, že když se chce, tak se řešení vždycky najde. A podle mého osobního názoru, poslední rozhodnutí NS se spoluúčastí samotných poškozených považuji za nejspravedlivější řešení. I u našeho případu jsme se kapku červenali a cítili, jaký jsme trubky. Nyní by se nám to už určitě nestalo.
To, že mají nárok pouze na částečnou kompenzaci zcela souhlasím. Těch chyb tam bylo z obou stran hodně, přece jenom se ČR předpokládá, že jsou tady lidé poněkud svéprávnější než v jiných zemí i když některé země už doháníme.
Hezké je od cestovky, že ještě funguje, nešla do insolvence a dotyční lidé nefungují pod jinou hlavičkou, ale je zcela možné že pokud dostanou poslední kalkulaci udělají to dodatečně.
Velmi hezké by od cestovky bylo, kdyby jim poskytli uvedenou kompenzaci ve formě slevy na nový zájezd do Karibiku, tedy pokud už dotyčný nemá jinou manželku ... a výročí se opět blíží.
Stale vice se potvrzuje duveruj, ale proveruj. Lide dnes chteji vydelat a o servis se cestovni kancelare staraji podle toho. Na druhe strane je nutnost jedince se temto podminkam prizpusobit a ve vlastnim zajmu si vse proverit. Plati heslo, kdyz na to nemyslim ja, rozhodny druhy, cizi nebude. Chteli jsme demokracii, mame ji a ta prinasi pravo i povinnost rozhodovani. Dospely clovek ma take mozek na to, aby premyslel a pouzival jej. Navic to svedci o tom, ze penize nejsou vse. Zaplatit zajezd muze dnes kazdy, kdo na to ma, ale to ho nezbavuji odpovednosti za sve konani, cili vseobecnou gramotnost zjistit si podminky. To uz zadne finance nezajisti.
Navic, kde je uvedomnelosti jedince, co se deje ve spolecnosti. I maly platek jako je METRO staci ke vseobecne informovanosti. Bohuzel, kazdy narod ma vic tech hloupych nez chytrych a v tom je problem, protoze prave ti prvni jsou v demokratickem procesu nejvice slyset.
A klient byl mentálně retardován či co?Vždyť to ví snad i malé řekněme desetileté dítě,že je potřeba vízum.Žaloba určitě neprojde a ještě si o nich budou myslet,že jsou blázni.A nebo,proč se nezajímali?To není za rohem,že.Museli to být demokraté,neboť ti mají slabší mozkovou kapacitu.Sakra,já tu politiku musím tahat všude,pardon.
"Klient uzavřel s cestovní kanceláří 30. 11. 2010 cestovní smlouvu na zájezd v termínu od 14. 1. do 24. 1. 2011" - slušná CK by mu řekla, že potřebuje vízum a jak dlouho trvá vyřízení, dtto pas. Klient na to měl 6 týdnů, mezitím byly Vánoce. Úplně slušná CK by mu pravděpodobně ten zájezd vůbec neprodala.
Cestovka se na ně vykálela, a nic jim neřekli. Kdyby je informovali, ať si zkontrolují pasy, datumy, zda tam nemají razítka z nepovolených zemí atd, tak se to nestalo. Když tady třebas ti lidi chodí do práce a starají se o kdeco, děti, půjčky, auto, tchýně atd, tak je zde v izolaci ani nenapadne, že mají mít to, nebo ono. Prostě chyba cestovky.
Jednoznačně vina cestovky. Jako klient, který zaplatí cestovce nemalou provizi, mám nárok na kompletní služby. Nebudu se starat o věci jako víza očkování a podobné. Samozřejmě taky nebudu zjišťovat zda nebo kde se musí zaplatit třeba letištní poplatky nebo "bakšiš" průvodci či dopravci. Vše potřebné mi musí včas sdělit cestovka. Proto si je přeci platím , aby vše potřebné zajistili nebo mě na to upozornili. Některé "exotické" země třeba Kanada, vyžadují (nebo vyžadovaly) tranzitní vízum při cestě do USA.
Cestující vlastně ani neopustil tranzitní prostor. Proč má někdo při cestě na dovolenou zjišťovat veškeré podrobnosti, když si zaplatí služby lidí, kteří se v dané problematice denně pohybují. Od cestovky velice amatérský přístup.
mně by spíš zajímalo, co bylo v cestovní smlouvě. s cestovkou jsem jel už několikrát a leckam - a součástí smlouvy byly vždy velmi podrobné informace, co si musím zařídit já (platnost pasu, doporučená hotovost, očkování) a co mi zařídí cestovka (transfery, průvodce a v jakém jazyce, pokud s jídlem tak od kolika hodin a kdy naposledy, atd) - a samozřejmě i doplňkové služby, typu fakultativní výlety, povolenky ke vstupu, v případě že si řídím auto sám tak třeba požadovaný typ řidičáku a/nebo věk řidiče - - - a samozřejmě i víza.
nechápu proč by cestovka NEnabídla vyřízení a zajištění víza do země, která je předmětem služby, nebo zajištění nějakého povolení ke vstupu - je to pro ně velmi lukrativní byznys. v takovém případě snáze chápu názor, že cestovka se na to vybodla, a klient měl právo předpokládat, že o čem není explicitně informován, to nepotřebuje.
Soud rozhodne. V dnešní době není třeba živit CK. Kdo chce ušetřit koupí si letenky on - line na internetu. Buď přímo na stránkách leteckých společností, či přes agentury typu Student Agency, Pelikán, Letuška atd. Existují také stránky společností, které vám nabízí akční letenky od USA, Kanady, Kuby, přes země Latinské Ameriky až po Vietnam, Japonsko, Austrálii a Nový Zéland. Cestovka vám už jen letenku nastřelí zhruba minimálně 2 krát dráže. Za vše si zaplatíte několika násobně více. Když budete cestovat tzv. nízko nákladově, ušetříte spoustu financí. Na jídle, ubytování, dopravních přesunech. Jen si musíte umět rozhodovat, podstoupit i jisté riziko, spoléhat se na sebe či partnera - ku. Je to i trochu o napětí, protože nic není většinou zcela naplánováno a musíte dokázat improvizovat. Na druhou stranu získáváte svobodu v rozhodování, máte mnohem více příležitostí poznávat lidi v dané zemi. Osobně takto cestuji.