V praze se jizda nacerno velmi vyplaci, jezdim denne a pokud clovek nepouziva prestupni metro, tak je rad, ze na revizova narazi 2-3x za rok. To je v porovnani s cenou jizdneho za rok o dost mene a pokud nekdo jezdi na jizdenky, tak to je zcela jednoznacne vyhodnejsi jet nacerno, dat 24 kc x 2 i za cestu zpet, to je na pokutu nasetreno po par jizdach, jen je treba mit v penezence porad 800 kc na pokutu
Jenže v Praze nevydává kartičky DP, ale magistrát. A vy máte na dostavení se na DP nějakou lhůtu a magistrát má na (normální) vystavení kartičky taky nějakou lhůtu, a ty lhůty se míjejí. Jediná možnost, jak to stihnout včas, je expresní vydání karty, a to za pár desetikorun není. Navíc, než tu kartičku dostanete, tak si musíte platit jízdenky, i když máte předplaceno a DP to moc dobře ví (kupóny nejsou anonymní).
Mimochodem, že neznáte přepravní podmínky je váš problém....
http://www.praha.eu/jnp/cz/test/faq/index.html
K čemu slouží náhradní jízdní doklad, který byl doručen s kartou Opencard?
Doklad slouží pro případ, že dojde k náhlému poškození karty (nefunkčnost karty apod.). Tuto nefunkčnost může odhalit např. revizor při kontrole jízdních dokladů. V takovém případě vepíšete do prázdných polí na dokladu posledních 8 číslic z identifikačního čísla karty Opencard (16-ti místné číslo pod fotografií) a pro pokračování v jízdě doklad označíte v označovači. Doklad je platný 24 hodin, během nichž doporučujeme navštívit kontaktní místo určené pro reklamace, kde si lze nechat kartu zkontrolovat, případně vyreklamovat či zažádat o vydání nové karty.
To myslíte vážně? A co na to říká váš psychiatr? No, zkuste si dojít do obchodu a chtít třeba rohlíky zadarmo, protože, jak vy píšete, "z toho nema nikdo kapriky domu takze to nikomu nevoni....". Počítám, že by vás vezli ve svěrací kazajce hned z té prodejny. Koneckonců, jak vy píšete, i u těch prodavačů, pokladních atd. jde vlastně o " jinou prizivnickou verbez", že?
Zkušenost s Brnem a Ostravou mám takovou, že se to nevyplácí. jediná schůdná cesta je, vybrat si pouze plné spoje, kde nemůže volně procházet revizor, což dost omezení možnosti, odkud a kam relativně bezpečně jet. Pak taky v nočním hodinách bývá větší klid, než když jsou všichni revizoři v práci.