250M za 5 let je 50M za rok, což je cca 5 CZK na občana a rok. To může být tak 10 CZK na výdělečně činného občana za rok.
Asi to tedy není zásadní vyhozená částka, ale i tak mi to přijde jako více peněz než užitku. Pokud soukromý dopravce pojede za nižší cenu, nemá to pro cestující moc význam. Pokud by teoreticky jel za vyšší cenu, tratil by na tom zase on. A v neposlední řadě, soukromí dopravci obvykle obsazují vlaky jinak než ČD, kde můžete nastoupit do libovolného vlaku, kam se vlezete.
Věděl bych o lepším, jednodušším a levnějším řešení. Zavést tzv. dopravní daň, (senioři by platili méně, ZTP vůbec a za děti by platili rodiče) a jízdenky odbourat úplně! Plátce dopravní daně by se v libovolném dopravním prostředku prokázal O. P. a ti ostatní by si koupili jízdenku u průvodčího bez přirážky. Takže každý občan ČR by prostě nastoupil do libovolného dopravního prostředku a bez jakýchkoli starostí jel kam by chtěl. Odpadla by spousta nákladů, spojená s jízdenkovou agendou, (také by zanikla spousta pracovních míst, ale všichni brečí, jak jim scházejí řidiči a strojvedoucí) A zmenšila by se potřeba dotací na dopravu.